Genel Bilgi
Kod | INGZ116 |
Ad | Dinleme ve Sesletim 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ERDOĞAN BADA (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör.Dr. MERYEM ÖZDEMİR YILMAZER (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin İngilizce'de sözcük ve tümce vurgusunu tanımasını, doğru yerleştirmesini ve karşılaştırmasını ve İngilizce'de gözlemlenen ses olaylarını tanımasını, açıklamasını sağlamak.İngilizce sesletim düzeylerinin geliştirecekler ve dinleme becerilerini geliştireceklerdir.
Dersin İçeriği
ingilizcedeki farklı ve benzer sesler, türkçe ve ingilizce arasındaki ses, vurgu ve tonlama farklılıkları, dinlemede detay ve genel anlam çıkarım becerilerini geliştirmek.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
The official guide to the TOEFL IBT. (2009). Mcgrawhill TOEFL preparation book 2020-2021 Matthiesen, S. J. (2017). Essential words for the TOEFL.Barrons. activity and materials designed and prepared by the course tutor/authentic materials and activities
Notlar
Gear, J., & Gear, R. (2009). Cambridge preparation for the TOEFL test (Fourth ed.). Cambridge University Press. Dersi veren öğretim elemanı tarafından hazırlanan materyal ve aktiviteler/otantik kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | öğrenci sözcük ve tümce stresini tanır, anlar ve uygun şekilde kullanır |
ÖÇ02 | öğrenci bağlamdan anlam çıkartabilir |
ÖÇ03 | değişik ingilizce söyleyiş biçimlerini içeren özgün dinleme materyallerini dinlediğinde hem detaylı hem de genel olarak anlayabilir |
ÖÇ04 | konuşmacının mesajını ses tonlamasından ve sözcük vurgusundan anlayabilir |
ÖÇ05 | filmler, ders anlatımı, şarkılar, uzun konferans konuşmaları, televizyon programları ve haber yayınları gibi çeşitli bağlamlardan alınmış dinleme metinlerini anlar, dinledikleri metinlerle ilgili detaylı sorulara yanıt verebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 1 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | ders içeriğinin, beklentilerin, kuralların ve değerlendirme şeklinin tanıtımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | sözcük ve tümce stresi ile ilgili aktiviteler | Sözcük ve tümce stresine örnekler bulmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
3 | farklı duyguları tümcelerdeki tonlama ile yansıtılmasını anlamak ve doğru tonlama yapmak | dinleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Bireysel Çalışma |
4 | farklı tonlamalara örnek dinleme aktiviteleri | Farklı tonlamalara örnekler bulmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
5 | konuşmacının duygularını anlamaya yönelik tonlama ve vurgu örnekleri | dinleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
6 | çeşitli dinleme aktiviteleri | Ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
7 | dinleme aktiviteleri | Dinleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Dinleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
9 | dinleme aktiviteleri ve rol oynama aktiviteleri | Ön hazırlık gerektirmiyor | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Rol Oynama |
10 | Çeşitli televizyon programları | çeşitli tv programlarıyla ilgili sözcük ve ifadeleri araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Gösteri |
11 | bağlamdan anlam çıkarma-dinleme aktiviteleri | Ön hazırlık gerektirmiyor | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
12 | ders anlatımı dinleme ve kısa not alma | Detaylı dinleme tekniği üzerine araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | ders/konferans dinleme ve not alma aktiviteleri | ders not almada kullanılan kısaltmaları araştırmak, ders notu alma tekniğini araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
14 | detayları anlamayı gerektiren dinleme aktiviteleri | Dinleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
15 | Çeşitli konularda kısa belgeseller | Dinleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
16 | Sunu yapma | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dinleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,36 | ||
AKTS | 5 AKTS |