INGZ305 Dil ve Edebiyat Öğretimi I

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGZ305
Ad Dil ve Edebiyat Öğretimi I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. EBRU GENÇ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. EBRU GENÇ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere kısa hikaye ve romanların nasıl analiz edileceğini kavratmak, öğrencilerin öğrendikleri edebi kavramları kullanarak edebiyat dersi verme konusunda bilgilendirmek ve teşvik etmek

Dersin İçeriği

Bu dersin temel amacı öğrencilere kısa hikaye ve romanların nasıl analiz edileceğini ve öğretileceğini kavratmaktır. Önce öğretmen ve öğrenciler birlikte analizler yaparlar daha sonra ise, dil öğretimi temel alınarak öğrencilerin ders planı hazırlamasına ve ders anlatmasına olanak sağlanır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Glencoe Literature-The Readers' Choice (2002). Glencoe/McGraw-Hill Companies, USA.

Notlar

Teaching Literary Elements (1997). Tara McCarthy. Scholastic Professional Books: USA


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersin sonunda öğrenciler kısa öykü ve roman türünü analiz ederler.
ÖÇ02 Öğrenciler,öykü ve romanlar hakkında yazılı ve sözlü tartışma yaparlar.
ÖÇ03 Edebi metin üzerinden alıştırma ve aktivite hazırlama ve uygulayabilme yeteneğine sahip olurlar.
ÖÇ04 Öğrenciler kısa hikaye ve romanlardaki kültürel ögeleri analiz ederler
ÖÇ05 Öğrenciler hikayeleri kendi yaşantıları ve yaşadıkları çevreyle ilişkilendirirler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 2. sınıfta öğrenilen edebi terimlerin tekrarı Öğrenciler edebi terimleri okur, hatırlamaya çalışır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Birinci kısa hikayenin (örneğin: The End of the Party/Graham Greene ) tanıtılması, sorularının cevaplanması, öğrencilerin hikaye ile ilgili görüşlerinin alınması, edebi terimlerin hikaye üzerinde uygulanması vs. Öğrenciler işlenecek hikayeyi okur, sorularını cevaplar. Yazarı ile ilgili ön çalışma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Birinci hikaye ile ilgili bir sınıf uygulaması yapılması, öğrencilerin izlenmesi ve değerlendirilmesi Öğrenciler hikayeyle ilgili aktiviteler hazırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İkinci kısa hikayeye (örneğin: A Rose for Emily/William Faulkner) giriş yapılması, öğrencilerin ikinci hikaye ile ilgili yorumlarının alınması, edebi terimlerin hikaye üzerinde uygulanması vs. Öğrenciler işlenecek hikayeyi okur, sorularını cevaplar. Yazarı ile ilgili ön çalışma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İkinci hikayeye dair bir sınıf uygulaması yapılması, öğrencilerin değerlendirilmesi Öğrenciler hikayeyle ilgili aktiviteler hazırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İşlenecek üçüncü kısa hikayenin kısa bir tanıtımı, ilgili soruların cevaplanması, öğrenci görüşlerinin alınması, alakalı edebi terimlerin hikaye üzerinde analiz edilmesi vs. Öğrenciler işlenecek hikayeyi okur, sorularını cevaplar. Yazarı ile ilgili ön çalışma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Üçüncü hikaye ile ilgili sınıf içi uygulama yapılması, öğrencilerin izlenip değerlendirme yapılması Öğrenciler hikayeyle ilgili aktiviteler hazırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Öğrenciler hikayeleri tekrar okuyup anlayamadıkları kısımları belirler.Sınava hazırlanırlar. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Daha önceki kısa hikayelerin tekrarı Öğrenciler daha önceki hikayeleri tekrar ederler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Kısa hikaye ve roman arasındaki benzerlik ve farklılıkların tartışılması ve r.omanın bir edebi tür olarak yerinin kavranması Öğrenciler kısa hikaye ve roman tanımlarını okurlar, benzerlik ve farklılıklarına odaklanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İşlenecek ilk roman alıntısının tanıtılması, sorularının cevaplanması, öğrencilerin roman ile ilgili görüşlerinin alınması, edebi terimlerin roman üzerinde uygulanması vs. Öğrenciler işlenecek roman alıntısını okur, sorularını cevaplar. Yazarı ile ilgili ön çalışma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
12 Birinci roman alıntısıyla ile ilgili bir sınıf uygulaması yapılması, öğrencilerin izlenmesi ve yorumlanması Öğrenciler roman alıntısıyla ilgili aktiviteler hazırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İkinci roman alıntısının tanıtımı, öğrenci yorumlarının alınması, edebi terimlerin roman üzerinde uygulanması vs. Öğrenciler işlenecek roman alıntısını okur, sorularını cevaplar. Yazarı ile ilgili ön çalışma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
14 İkinci roman alıntısına dair sınıf içi uygulaması yapılması Öğrenciler roman alıntısıyla ilgili aktiviteler hazırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Dönem boyunca işlenen edebi metinlerin tekrarı Öğrenciler dönem boyunca işlenen edebi metinleri tekrar eder. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenciler hikayeleri ve roman alıntılarını tekrar okuyup anlayamadıkları kısımları belirler.Sınava hazırlanırlar. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenciler hikayeleri ve roman alıntılarını tekrar okuyup anlayamadıkları kısımları belirler.Sınava hazırlanırlar. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 10:29