INGS301 İngilizce Sözcük Bilgisi Öğretimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGS301
Ad İngilizce Sözcük Bilgisi Öğretimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ABDURRAHMAN KİLİMCİ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi ABDURRAHMAN KİLİMCİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğretmen adaylarına kelime bilgisi öğretimi konusunda gerekli olan temel kavramlar, farklı metot, teknik ve stratejiler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak, bunlarla ilgili aktivite ve materyal geliştirme ve pratik yapmaları için ortam oluşturmaktır.

Dersin İçeriği

Temel kelime bilgisi kavramları, kelime öğrenme ve öğretmede kullanılan metotlar, teknikler ve stratejiler

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul gerektirmez

Kaynaklar

McCarthy, M. ve O'Dell, F. (2017). Kullanımdaki İngilizce Kelimeler. Cambridge University Press.

Notlar

İnternet kaynakları, makaleler, öğretim elemanı tarafından hazırlanan materyaller


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler kelime bilgisi konusunda gerekli temel kavramları bilir.
ÖÇ02 Öğrenciler kelime öğretiminde kullanılan geleneksel ve yenilikçi metot, teknik ve stratejileri öğrenir.
ÖÇ03 Öğrenciler kelime öğretiminde farklı metot ve teknikler kullanarak materyal ve aktivite hazırlama, bunları sınıf ortamında kullanma konusunda deneyim sahibi olur.
ÖÇ04 Öğrenciler çeşitli yöntemler kullanarak öğrencinin kelime öğrenme başarısını değerlendirme konusunda bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 2
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kelime bilgisinin önemi, kelime öğrenme/öğretmede karşılaşılan problemler Sunum, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 İçerik belirleme, kelimi seçimi kriterleri: sıklık derecesi, ihtiyaç ve seviye, amaca uygunluk, kültürel faktörler, kelime öğrenme sayısı Sunum, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
3 Kelime anlamları: sözlük/mecazi (düzanlam/yananlam; kavramsal/etkisel anlam) Sunum, tartışma, alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
4 Çok anlamlılık, altanlamlılık, zıtlık, eşanlamlılık Sunum, alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Kelime yapısı, önekler, sonekler, kökler Sunum, alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
6 Sözcük türlerini öğretme Sunum, alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
7 Hafıza türleri, hatırlama, hatırlamaya yardımcı teknikler Sunum, tartışma, alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Yazılı sınav Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
9 Kelime öğretmede geleneksel yaklaşımlar: görsel teknikler, sözel teknikler, çeviri Sunum, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
10 Kelime öğretmede basılı ve sanal sözlüklerin kullanımı, tahmin becerilerinin gelişmesi için bağlamsal ipuçlarını kullanma Sunum, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
11 Öbek eylemlerin, deyimlerin ve eşdizimli kelimelerin öğretilmesi Sunum, tartışma, materyal hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Kelime öğretiminde görsel materyalleri kullanma; bilgi kartları, kelime kartları, kavram haritaları, tablolar, fotoğraflar/resimler, görsel sözlükler Sunum, tartışma, materyal hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
13 Kelime öğretiminde bilgi iletişim teknolojilerini kullanma Sunum, tartışma, materyal hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
14 Kelime öğretiminde oyun, şarkı, video, slayt gösterisi, bulmacaların kullanılması Sunum, tartışma, materyal hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
15 Kelime öğretiminde konuşma aktiviteleri: diyalog yazma, oynama, hikaye oluşturma, anlatma Sunum, tartışma, materyal hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yıl sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yıl sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 10:29