Genel Bilgi
Kod | INGZ304 |
Ad | İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NEŞE CABAROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NEŞE CABAROĞLU (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin temel amacı, öğretmen adaylarına yabancı dil eğitiminde dört becerinin (okuma, yazma, dinleme, konuşma) öğretiminin farklı aşamalarını ve tekniklerini öğretmektir. Bu ders sayesinde öğretmen adayları dil farkındalıklarını artıracak ve farklı yaş grupları ile dil yeterlilik seviyelerindeki öğrencilere yönelik çeşitli öğretim becerileri geliştireceklerdir. Bu dersin öğrencileri, öğretim tekniklerini farklı sınıf ortamlarına nasıl uyarlayacaklarını öğreneceklerdir. Ayrıca, farklı yeterlilik seviyeleri ve sınıf dinamiklerine göre ders planlamanın ilke ve tekniklerinde yetkinlik kazanacaklardır.
Dersin İçeriği
İngilizce dil becerilerinin (Okuma, Yazma, Dinleme ve Konuşma)öğretimi ve beceri öğretimiyle ilgili ders planı hazırlama; Dil becerilerini öğrenci seviyesine ve bireysel farklılıklara göre öğretebilme ; Sınıf içi dil öğretimi için (mikro teaching) uygun öğretim materyali seçebilme, hazırlayabilme ve uygulayabilme
Dersin Ön Koşulu
Önkoşul yok
Kaynaklar
Harmer, J. (2004). The Practice of English Language Teaching. Longman. Larsen-Freeman, D. (2002) Techniques and Principles in Language Teaching. Öğrenci mikro öğretimleri ve ders planları Daha önce bu derste hazırlanmış ders plan örnekleri
Notlar
Harmer, J. (2004). The Practice of English Language Teaching. Longman. Hill, D. Jane and Flynn, Kathleen (2006) Classroom instruction that works with English language teachers. Alexandria (USA): Assoc. for Supervision & Curriculum Dev. Lee, W. R. (2000). Language teaching games and contests, 2nd revised edition. OUP. McLaughlin, Sky (2004) Games, Activities and Worksheets for the English Classroom: A practical Manual for vocabulary, grammar and pronunciation development A.M. Qattan Foundation McLaughlin, Sky (2003) Strategies for teaching English. A.M. Qattan Foundation
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler dil becerilerinin öğretimi ile ilgili teorileri tartışabilirler |
ÖÇ02 | Öğrenciler dil becerilerine uygun öğretim materyalleri hazırlayabilirler ya da seçebilirler |
ÖÇ03 | Öğrenciler ders plan hazırlama yetilerini pekiştirirler |
ÖÇ04 | Öğrenciler İngilizce Okuma dersleri için uygun ders planı hazırlayabilirler |
ÖÇ05 | Öğrenciler İngilizce yazma dersleri için uygun ders planı hazırlayabilirler |
ÖÇ06 | Öğrenciler ingilizce dinleme dersleri için uygun ders planı hazırlayabilirler |
ÖÇ07 | Öğrenciler İngilizce konuşma dersleri için uygun ders planı hazırlayabilirler |
ÖÇ08 | Öğrenciler birbirlerinin ders planlarını ve ders anlatımlarını tarafsızca eleştirebilirler |
ÖÇ09 | Öğrenciler dil becerisi bazlı ders amaçları geliştirebilirler |
ÖÇ10 | Öğrenciler dil beceri bazlı ders planlarını mikro öğretimlerde başarıyla uygularlar ve duruma göre adapte edebilirler |
ÖÇ11 | Öğrenciler mikro öğretimlerde İngilizce telaffuz öğretimlerini geliştirirler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlk dönem konularını gözden geçirme | Önceki konuları çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İngilizce sınıflarında hata çeşitleri ve hata düzeltme teknikleri | Kitapta ilgili konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | İngilizce sınıflarında öğrencilerin gruplandırılması | Kitapta ilgili konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | İngilizce sınıflarında kullanılan materyaller | Kitapta ilgili konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Dil becerilerinin gruplandırılması | Konuyu araştırmak ve konuyla ilgili bir rapor hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Tüme varım ve Tümden Gelim | Konuyu araştırmak ve konuyla ilgili bir rapor hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
7 | İngilizce okuma dersleri için ders planı hazırlama ve mikro öğretim yapma | Örnek ders planı inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınav için ders çalışma | Yöntem Seçilmemiş |
9 | Sınavları ve sınav sonuçlarını değerlendirmek | Tekrar yapma | Yöntem Seçilmemiş |
10 | İngilizce yazma dersleri için ders planı hazırlama ve mikro öğretim yapma | Örnek ders planı inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
11 | İngilizce dinleme dersleri için ders planı hazırlama ve mikro öğretim yapma | Akademik bir makale okumak ve bir rapor yazmak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | İngilizce konuşma dersleri için ders planı hazırlama ve mikro öğretim yapma | Akademik bir makale okumak ve bir rapor yazmak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
13 | İngilizce de telaffuz öğretimi ve Mikro öğretim | Akademik bir makale okumak ve bir rapor yazmak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Mikro öğretim | Örnek ders planı inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
15 | Öğrencilerle ders hakkında konuşma ve dönüt alma | Tekrar etme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |