Genel Bilgi
Kod | INGZ306 |
Ad | Dil ve Edebiyat Öğretimi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. EBRU GENÇ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere kısa hikaye ve romanların nasıl analiz edileceğini kavratmak, öğrencilerin öğrendikleri edebi kavramları kullanarak edebiyat dersi verme konusunda bilgilendirmek ve teşvik etmek
Dersin İçeriği
Bu dersin temel amacı öğrencilere kısa hikaye ve romanların nasıl analiz edileceğini ve öğretileceğini kavratmaktır. Önce öğretmen ve öğrenciler birlikte analizler yaparlar daha sonra ise, dil öğretimi temel alınarak öğrencilerin ders planı hazırlamasına ve ders anlatmasına olanak sağlanır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Glencoe Literature-The Readers' Choice (2002). Glencoe/McGraw-Hill Companies, USA.
Notlar
Teaching Literary Elements (1997). Tara McCarthy. Scholastic Professional Books: USA
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dersin sonunda öğrenciler şiir ve tiyatro oyunlarını analiz edebilir. |
ÖÇ02 | Şiir ve oyunları yazılı ve sözlü olarak tartışabilirler |
ÖÇ03 | Şiir ve oyunları kendi deneyimlerine ve dış dünya yaşantısına bağlayabilirler. |
ÖÇ04 | 4) Şiir ve oyunlara farklı açılardan yorum yapabilir, bunlar üzerinden etkinlikler ve ders planları hazırlayabilirler |
ÖÇ05 | Öğrenciler şiir ve oyunlardaki kültürel ögeleri analiz ederler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Şiir ile ilgili edebi terimlerin tekrarı | Öğrenciler şiir ile ilgili edebi terimleri okur, hatırlamaya çalışır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kubla Khan şiiri (Samuel Taylor Coleridge) | Öğrenciler işlenecek şiirleri okur, sorularını cevaplar. Şair ile ilgili ön çalışma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Ode to a Nightingale şiiri (John Keats) | Öğrenciler şiirlerle ilgili aktiviteler hazırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Ozymandias şiiri (Percy Bysshe Shelley) | Öğrenciler işlenecek şiirleri okur, sorularını cevaplar. Şair ile ilgili ön çalışma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | I wandered lonely as a cloud şiiri (William Wordsworth) | Öğrenciler şiirlerle ilgili aktiviteler hazırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | London şiiri (William Blake) | Öğrenciler işlenecek şiirleri okur, sorularını cevaplar. Şair ile ilgili ön çalışma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | When You Are Old şiiri (William Butler Yeats) | Öğrenciler şiirlerle ilgili aktiviteler hazırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Öğrenciler sınava hazırlanır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tiyatro oyunu ile ilgili edebi terimlerin tekrarı | Öğrenciler tiyatro oyunu ile ilgili edebi terimleri okur, hatırlamaya çalışır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | The Sea Gull oyunundan alıntı (Anton Chekhov) | Öğrenciler işlenecek tiyatro oyununu okur, sorularını cevaplar.Yazar ile ilgili ön çalışma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | Man and Superman oyunundan alıntı (George Bernard Shaw) | Öğrenciler tiyatro oyunuyla ilgili aktiviteler hazırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Death of a Salesman oyunundan alıntı (Arthur Miller) | Öğrenciler işlenecek tiyatro oyununu okur, sorularını cevaplar.Yazar ile ilgili ön çalışma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
13 | The Bald Soprano oyunundan alıntı (Eugene Ionesco) | Öğrenciler tiyatro oyunuyla ilgili aktiviteler hazırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
14 | Twelfth Night oyunundan alıntı (William Shakespeare) | Öğrenciler işlenecek tiyatro oyununu okur, sorularını cevaplar.Yazar ile ilgili ön çalışma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dönem boyunca işlenen edebi metinlerin tekrarı | Öğrenciler dönem boyunca işlenen edebi metinlerin tekrar eder. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenciler sınava hazırlanır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenciler sınava hazırlanır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |