INGZ306 Dil ve Edebiyat Öğretimi II

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGZ306
Ad Dil ve Edebiyat Öğretimi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. EBRU GENÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. EBRU GENÇ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin şiir ve oyun(drama)ların nasıl analiz edileceğini kavramalarını ve öğrendikleri edebi terimleri de kullanarak aktivite ve ders planı hazırlamalarını sağlamak

Dersin İçeriği

Sone, kafiye, sahneleme ve trajedi gibi şiir ve oyun ile ilgili yeni terimlerin tanımlanması ve analizi; seçilen şiirlerin ve oyunların edebi terimler üzerinden analizinin yapılması; şiirler ve oyunlar üzerinden aktivite ve/veya ders planı hazırlanması ve sınıf içi uygulamaları.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Glencoe Literature-The Readers' Choice (2002). Glencoe/McGraw-Hill Companies, USA. Foster, T. C. (2012). How to read literature like a professor. Harper Collins Publishers.

Notlar

Wolosky, S. (2008). The art of poetry: How to read a poem. Oxford University Press. Teaching Literary Elements (1997). Tara McCarthy. Scholastic Professional Books: USA


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler şiir ve oyun/dramayı edebi türler açısından tanımlarlar.
ÖÇ02 Öğrenciler şiir ve oyun/drama arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklarlar.
ÖÇ03 Öğrenciler şiir ve oyun/dramadaki kültürel ögeleri analiz ederler.
ÖÇ04 Öğrenciler şiir ve oyun/dramada geçen olayları kendi yaşantıları ve yaşadıkları çevreyle ilişkilendirip değerlendirirler.
ÖÇ05 Öğrenciler şiirler hakkında yazılı ve sözlü tartışırlar.
ÖÇ06 Öğrenciler şiirler ile ilgili aktivite ve ders planı hazırlarlar.
ÖÇ07 Öğrenciler oyunlar hakkında yazılı ve sözlü tartışırlar.
ÖÇ08 Öğrenciler oyunlar ile ilgili aktivite ve ders planı hazırlarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriğinin, amaçlarının ve kullanılacak materyallerin ders izlencesi üzerinden incelenmesi. Şiir ile ilgili edebi terimlerin tekrarı. Öğrenciler şiir ile ilgili edebi terimleri okur, hatırlamaya çalışır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kubla Khan şiiri (Samuel Taylor Coleridge) Öğrenciler işlenecek şiirleri okur, sorularını cevaplar. Şair ile ilgili ön çalışma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sonnet 130 şiirinin (Shakespeare) incelenmesi ve öğrenci aktivitelerin uygulanması. Öğrenciler şiirlerle ilgili aktiviteler hazırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Ozymandias şiiri (Percy Bysshe Shelley) Öğrenciler işlenecek şiirleri okur, sorularını cevaplar. Şair ile ilgili ön çalışma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
5 I wandered lonely as a cloud şiiri (William Wordsworth). Şiirde geçen olayların öğrenci yaşantıları ve yaşadıkları çevreyle ilişkilendirilip değerlendirilmesi. Öğrenciler şiirlerle ilgili aktiviteler hazırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim
6 London şiiri (William Blake) Öğrenciler işlenecek şiirleri okur, sorularını cevaplar. Şair ile ilgili ön çalışma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama
7 When You Are Old şiirinin (William Butler Yeats) incelenmesi ve öğrenci aktivitelerin uygulanması. Öğrenciler şiirlerle ilgili aktiviteler hazırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Öğrenciler sınava hazırlanır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tiyatro oyunu ile ilgili edebi terimlerin tekrarı. Şiir ve oyun/drama arasındaki benzerlik ve farklılıkların incelenmesi. Öğrenciler tiyatro oyunu ile ilgili edebi terimleri okur, hatırlamaya çalışır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 The Sea Gull oyunundan alıntı (Anton Chekhov) Öğrenciler işlenecek tiyatro oyununu okur, sorularını cevaplar.Yazar ile ilgili ön çalışma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Man and Superman oyunundan alıntının (George Bernard Shaw) incelenmesi ve öğrenci aktivitelerin uygulanması. Öğrenciler tiyatro oyunuyla ilgili aktiviteler hazırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Death of a Salesman oyunundan alıntı (Arthur Miller). Oyundaki kültürel ögelerin analiz edilmesi. Öğrenciler işlenecek tiyatro oyununu okur, sorularını cevaplar.Yazar ile ilgili ön çalışma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
13 The Bald Soprano oyunundan alıntının (Eugene Ionesco) incelenmesi ve öğrenci aktivitelerin uygulanması. Öğrenciler tiyatro oyunuyla ilgili aktiviteler hazırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
14 Twelfth Night oyunundan alıntı (William Shakespeare) Öğrenciler işlenecek tiyatro oyununu okur, sorularını cevaplar.Yazar ile ilgili ön çalışma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Dönem boyunca işlenen edebi metinlerin tekrarı Öğrenciler dönem boyunca işlenen edebi metinlerin tekrar eder. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenciler sınava hazırlanır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenciler sınava hazırlanır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.12.2024 02:42