INGS403 Kitle İletişiminde İngilizce

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGS403
Ad Kitle İletişiminde İngilizce
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ZUHAL OKAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. ZUHAL OKAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, öğrencilere medya ve okuryazarlık kavramlarını net bir şekilde anlamalarını sağlamayı, medya içeriklerini ve toplumsal etkilerini eleştirel bir şekilde analiz etme becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, medyada dilin gücünü keşfedecek, pratik medya okuryazarlığı becerileri geliştirecek ve medya ile dil öğretimi arasındaki bağlantıyı inceleyeceklerdir. Ayrıca, özgün medya materyalleri içeren etkili ders planları tasarlamayı öğreneceklerdir.

Dersin İçeriği

Medya, okuryazarlık, medya okuryazarlığı, eleştirel medya analizi, bilgi karmaşası, medyanın etkisi ve önyargı, medyanın temsili, İngilizce Dil Öğretiminde medya okuryazarlığı ve dil öğretiminde medyanın kullanımı kavramları

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

W. James Potter, Media Literacy, 2016, Sage Pub. İbrahim E. Bilici, Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi, 2024, Nobel Akademik Mutlu Binark & Mine Gencel Bek, Eleştirel Medya Okuryazarlığı, 2010, Kalkedon

Notlar

Pierre Fastrez & Normand Landry (Ed.), Media Literacy and Media Education Research Methods: A Handbook, 2023, Routledge. Koltay, T. (2011). The media and the literacies: Media literacy, information literacy, digital literacy. Media, culture & society, 33(2), 211-221.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler Medya ve okuryazarlık kavramlarını tanımlar.
ÖÇ02 Öğrenciler medya okuryazarlığı kavramını ve çeşitli medya okuryazarlığı yaklaşımlarını açıklar.
ÖÇ03 Medya tüketirken temel medya okuryazarlığı becerilerini ve bileşenlerini uygular.
ÖÇ04 Öğrenciler medya okuryazarlığı ve bilgiyle ilgili kavramları eleştirel bir şekilde analiz eder.
ÖÇ05 Öğrenciler dilin etkisini ve gücünü analiz eder.
ÖÇ06 Medyanın toplum, kültür ve ekonomi üzerindeki etkilerini değerlendirir.
ÖÇ07 Öğrenciler medya ve dil öğretimi arasındaki ilişkiyi araştırır.
ÖÇ08 Öğrenciler özgün medya kullanarak ders planları tasarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Medya ve medya okuryazarlığı; medya türleri, okuryazarlık türleri Dersi tanıtma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Medya ve medya okuryazarlığı; medya okuryazarlığı, medya okuryazarlığı yaklaşımları Ön okuma, ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Medya okuryazarlığının gelişimi; tarihsel gelişim, Freire ve Giroux, Frankfurt okulu, eleştirel medya okuryazarlığı Ön okuma, ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Medya okuryazarlığı becerileri; medya okuryazarlığı ilkeleri, medya okuryazarlığı temelleri Ön okuma, ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Medya okuryazarlığı kavramları Ön okuma, ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Medyanın toplum, kültür ve ekonomi üzerindeki etkileri Ön okuma, ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
7 Konu tekrarları Ön okuma, ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ara sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Dilin gücü Ön okuma, ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Medyada dil; medyanın analizi, eleştirel söylem analizi Ön okuma, ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Medyada dil; farklı medya metinlerinin eleştirel söylem analizi Ön okuma, ders tekrarı, ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Medya okuryazarlığı eğitimi; Türkiye ve Dünya'da Ön okuma, ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Medya okuryazarlığı eğitimi; sınıf içinde ve farklı yaş grupları için Ön okuma, ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Medya ve dil öğretimi 1 Ön okuma, ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Medya ve dil öğretimi 2 Ön okuma, ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.12.2024 09:55