Genel Bilgi
Kod | INGS403 |
Ad | Kitle İletişiminde İngilizce |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZUHAL OKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilere medya ve okuryazarlık kavramlarını net bir şekilde anlamalarını sağlamayı, medya içeriklerini ve toplumsal etkilerini eleştirel bir şekilde analiz etme becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, medyada dilin gücünü keşfedecek, pratik medya okuryazarlığı becerileri geliştirecek ve medya ile dil öğretimi arasındaki bağlantıyı inceleyeceklerdir. Ayrıca, özgün medya materyalleri içeren etkili ders planları tasarlamayı öğreneceklerdir.
Dersin İçeriği
Medya, okuryazarlık, medya okuryazarlığı, eleştirel medya analizi, bilgi karmaşası, medyanın etkisi ve önyargı, medyanın temsili, İngilizce Dil Öğretiminde medya okuryazarlığı ve dil öğretiminde medyanın kullanımı kavramları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
W. James Potter, Media Literacy, 2016, Sage Pub. İbrahim E. Bilici, Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi, 2024, Nobel Akademik Mutlu Binark & Mine Gencel Bek, Eleştirel Medya Okuryazarlığı, 2010, Kalkedon
Notlar
Pierre Fastrez & Normand Landry (Ed.), Media Literacy and Media Education Research Methods: A Handbook, 2023, Routledge. Koltay, T. (2011). The media and the literacies: Media literacy, information literacy, digital literacy. Media, culture & society, 33(2), 211-221.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler Medya ve okuryazarlık kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Öğrenciler medya okuryazarlığı kavramını ve çeşitli medya okuryazarlığı yaklaşımlarını açıklar. |
ÖÇ03 | Medya tüketirken temel medya okuryazarlığı becerilerini ve bileşenlerini uygular. |
ÖÇ04 | Öğrenciler medya okuryazarlığı ve bilgiyle ilgili kavramları eleştirel bir şekilde analiz eder. |
ÖÇ05 | Öğrenciler dilin etkisini ve gücünü analiz eder. |
ÖÇ06 | Medyanın toplum, kültür ve ekonomi üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
ÖÇ07 | Öğrenciler medya ve dil öğretimi arasındaki ilişkiyi araştırır. |
ÖÇ08 | Öğrenciler özgün medya kullanarak ders planları tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Medya ve medya okuryazarlığı; medya türleri, okuryazarlık türleri | Dersi tanıtma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Medya ve medya okuryazarlığı; medya okuryazarlığı, medya okuryazarlığı yaklaşımları | Ön okuma, ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Medya okuryazarlığının gelişimi; tarihsel gelişim, Freire ve Giroux, Frankfurt okulu, eleştirel medya okuryazarlığı | Ön okuma, ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Medya okuryazarlığı becerileri; medya okuryazarlığı ilkeleri, medya okuryazarlığı temelleri | Ön okuma, ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Medya okuryazarlığı kavramları | Ön okuma, ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Medyanın toplum, kültür ve ekonomi üzerindeki etkileri | Ön okuma, ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Konu tekrarları | Ön okuma, ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dilin gücü | Ön okuma, ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Medyada dil; medyanın analizi, eleştirel söylem analizi | Ön okuma, ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Medyada dil; farklı medya metinlerinin eleştirel söylem analizi | Ön okuma, ders tekrarı, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Medya okuryazarlığı eğitimi; Türkiye ve Dünya'da | Ön okuma, ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Medya okuryazarlığı eğitimi; sınıf içinde ve farklı yaş grupları için | Ön okuma, ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Medya ve dil öğretimi 1 | Ön okuma, ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Medya ve dil öğretimi 2 | Ön okuma, ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |