Genel Bilgi
Kod | EFMZ420 |
Ad | Öğretmenlik Uygulaması II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-6 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 15 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Uygulama öğrencilerini öğretmenlik mesleğine daha iyi hazırlanmalarının ve üniversite öğrenimleri süresince kazanmış oldukları teorik bilgi, tutum, bilgi ve becerileri gerçek eğitim ve öğretimin gerçekleştiği İngilizce sınıflarında uygulamalarına olanak sağlamak; Uygulama öğrencilerinin öğretmenlik mesleğini öğretmen, öğrenci, ve okul yönetimi üçgeninde tanıyabilmesini sağlamak
Dersin İçeriği
MEB okullarında İngilizce derslerini izlemek ve ders öğretmeni ile dersi yorumlamak; uygulama öğrencisi ders anlatması ve öz değerlendirme yapması; uygulama öğrencisinin ders anlatan diğer uygulama öğrencilerini izlemesi ve akran değerlendirme yapması; dersi planlayabilmek ve bu planı derste uygulayabilmek
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
yansıtıcı notlar akran değerlendirmesi öz değerlendirme formu Gözlem formları
Notlar
Öğretmenlik uygulaması dosyası Ders kitapları çalışma kağıtları Ders planları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler kendi öğretimlerini gözlemleyip değerlendirebilirler. |
ÖÇ02 | Uygulama öğrencileri birbirlerini izleyip öğretim yöntemlerini karşılaştırabilirler. |
ÖÇ03 | Dil öğretiminde temel kavram ve ilkelerini ayırt eder ve ders anlatırken bu ilkelerden yararlanabilir. |
ÖÇ04 | Öğrenci yaş grupları, dersin amaçları ve fiziksel olanaklara uygun ders planı hazırlayabilir ve uygulayabilir. |
ÖÇ05 | Öğrenciler ders anlatırken sınıf yönteminde uyulması gereken kuralları listeleyebilirler. |
ÖÇ06 | Ders planı ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre dil öğrenim materyallerini geliştirebilir, seçebilir ve uyarlayarak kullanabilir. |
ÖÇ07 | Öğretmen adayları dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiyi sınıfta kullanarak dil becerilerini öğretebilirler. |
ÖÇ08 | Öğretmen adayları gerçek sınıflarda ders anlatıp sınıf dinamiğini oluşturan ve etkileyen etmenleri listeleyebilirler. |
ÖÇ09 | Öğretmen adayları öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tutum ve davranışları edinebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Okullara gidip okulu, uygulama öğretmenlerini ve yönetimi tanıyıp ders programını hazırlama | Bölümdeki staj oryantasyon toplantısına katılmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
2 | Uygulama öğretmenini gözlemleyip ortamı tanıma | Gözlem kağıdı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
3 | Ders hazırlayıp anlatma ve kendi dersini değerlendirme | Dosyadan öz değerlendirme formunu incelemek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
4 | Diğer öğretmen adaylarını izleyip akran değerlendirme formunu doldurmak | Staj dosyasında bulunan akran değerlendirme formunu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Üniversite danışman hoca ve diğer öğretmen adayları ile toplantı yapıp ortaya çıkan sorunları ve çözüm yollarını tartışmak | Uygulama okulunda ve sınıflarda ortaya çıkan sorunları not almak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
6 | Ders planı hazırlayıp ders anlatma (Uyguma öğretmeni gözlemi) | Anlatılacak ders için uygulama öğretim elemanı ve öğretmeni ile görüşme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
7 | Gözlem sonrası uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeninden dönüt almak | Uygulama öğretmeni ve uygulama öğretmeni ile toplantı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | İlgili kaynaklardan okuma ve ilgili kişiler ile konuşma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Ders anlatma ve dönüt alma | Uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeni ile dersi yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
10 | Ders anlatırken sınıf yönetimi ilkelerini gözönüne almak | Uygulama öğretmeninden dönüt almak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
11 | Ders anlatma ve Akran değerlendirmesi | Akran değerlendirme formunu gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
12 | Ders anlatma ve uygulama öğretim elemanının gözlem ve değerlendirmesi | Anlatılacak ders hakkında uygulama öğretim elemanı ile tartışıp fikir alma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
13 | Ders planı hazırlama ve ders anlatma | Üniversite uygulama öğretim elemanı, uygulama öğretmeni ve ekip arkadaşları ile görüşme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
14 | Uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeni ile dersi değerlendirmek | Uygulama öğretim elemanı, uygulama öğretmeni ve diğer öğretmen adayları ile toplantı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
15 | Staj dosyasını hazırlamak ve resmi evrakları imzalatmak | staj okulunda son görüşme ve ayarlamaları yapma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders anlatma, gözlem üniversite öğrt.. danışmanı ile değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders anlatma, gözlem üniversite öğrt.. danışmanı ile değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 12 | 168 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 40 | 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 370 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 14,80 | ||
AKTS | 15 AKTS |