Genel Bilgi
Kod | EFMZ420 |
Ad | Öğretmenlik Uygulaması II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-6 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 15 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NEŞE CABAROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğretmenlik uygulamasında ilk adım olan okulları tanıma, üniversite ile Milli Eğitim'e Bağlı okulların işbirliği içerisinde çalışmasına dayanır. Bu işbirliği için aşağıdaki kurumlar ortaklaşa çalışır; 1. Üniversite danışman hoca 2. Milli Eğitim Okullarından danışman doca 3. Öğretmen adayı. Bu üçlü beraber çalışarak öğretmen adayının okulları, kullanılan materyalleri ve öğrencileri tanımalarına yardımcı olacaktır.
Dersin İçeriği
Ders gözlemi nedir, gözlem ne amaçla yapılır, gözlemin amaçları nelerdir, ders gözlem görevleri, gözlemcinin ders gözlemi konusunda eğitimi, göreve bağlı ders gözleminin önemi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
yansıtıcı notlar
Notlar
Öğretmenlik uygulaması dosyası
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Terminolojiyi tanımlar. Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
ÖÇ02 | Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. Öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
ÖÇ03 | Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
ÖÇ04 | Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
ÖÇ05 | Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
ÖÇ06 | Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
ÖÇ07 | Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
ÖÇ08 | Materyal geliştirme, kullanma ve uygulama yöntemlerini ayırt eder. İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
ÖÇ09 | Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
ÖÇ10 | Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
ÖÇ11 | Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
ÖÇ12 | Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
ÖÇ13 | Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
ÖÇ14 | Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
ÖÇ15 | Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | Dersin amacını öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
2 | Adayın öğretmen olarak kendisindeki eksiklikleri belirleme | Üniversite danışman hoca ile toplantı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
3 | Problemleri belirleme | Arkadaşlar ile tartışma, danışman hoca ile toplantı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
4 | Problem ve çözümü konusunda okuma | Kaynaklara ulaşma, arkadaşlar ile tartışma, danışman hoca ile toplantı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Üniversite danışman hoca ve arkadaşlar ile toplantı ve çalışılacak konular hakkında tartışma | Kaynaklara ulaşma, arkadaşlar ile tartışma, danışman hoca ile toplantı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
6 | Problem çözümü için eylem planı hazırlama | Üniversite danışman hoca ile toplantı, mentorla görüşme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
7 | Ders planı hazırlama | Ekip arkadaşı ile toplantı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | İlgili kaynaklardan okuma ve ilgili kişiler ile konuşma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
9 | Ders anlatma | İlgili kaynaklardan okuma ve ilgili kişiler ile konuşma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
10 | yansıtıcı tartışma | İlgili kaynaklardan okuma ve ilgili kişiler ile konuşma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
11 | akran işbirliği | İlgili kaynaklardan okuma ve ilgili kişiler ile konuşma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
12 | grup tartışması | İlgili kaynaklardan okuma ve ilgili kişiler ile konuşma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
13 | Dersin değerlendirilmesi | Üniversite danışman hoca ile toplantı, mentor ve ekip arkadaşları ile görüşme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
14 | danışmanla dersin değerlendirilmesi | Üniversite danışman hoca ile toplantı, mentorla görüşme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
15 | Son görüşmeler | Üniversite danışman hoca ile toplantı, mentorla görüşme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders anlatma, gözlem üniversite öğrt.. danışmanı ile değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders anlatma, gözlem üniversite öğrt.. danışmanı ile değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 12 | 168 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 40 | 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 370 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 14,80 | ||
AKTS | 15 AKTS |