EFMZ420 Öğretmenlik Uygulaması II

15 AKTS - 2-6 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ420
Ad Öğretmenlik Uygulaması II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-6 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 15 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. CEM CAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Uygulama öğrencilerini öğretmenlik mesleğine daha iyi hazırlanmalarının ve üniversite öğrenimleri süresince kazanmış oldukları teorik bilgi, tutum, bilgi ve becerileri gerçek eğitim ve öğretimin gerçekleştiği İngilizce sınıflarında uygulamalarına olanak sağlamak; Uygulama öğrencilerinin öğretmenlik mesleğini öğretmen, öğrenci, ve okul yönetimi üçgeninde tanıyabilmesini sağlamak

Dersin İçeriği

MEB okullarında İngilizce derslerini izlemek ve ders öğretmeni ile dersi yorumlamak; uygulama öğrencisi ders anlatması ve öz değerlendirme yapması; uygulama öğrencisinin ders anlatan diğer uygulama öğrencilerini izlemesi ve akran değerlendirme yapması; dersi planlayabilmek ve bu planı derste uygulayabilmek

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

yansıtıcı notlar akran değerlendirmesi öz değerlendirme formu Gözlem formları

Notlar

Öğretmenlik uygulaması dosyası Ders kitapları çalışma kağıtları Ders planları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler kendi öğretimlerini gözlemleyip değerlendirebilirler.
ÖÇ02 Uygulama öğrencileri birbirlerini izleyip öğretim yöntemlerini karşılaştırabilirler.
ÖÇ03 Dil öğretiminde temel kavram ve ilkelerini ayırt eder ve ders anlatırken bu ilkelerden yararlanabilir.
ÖÇ04 Öğrenci yaş grupları, dersin amaçları ve fiziksel olanaklara uygun ders planı hazırlayabilir ve uygulayabilir.
ÖÇ05 Öğrenciler ders anlatırken sınıf yönteminde uyulması gereken kuralları listeleyebilirler.
ÖÇ06 Ders planı ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre dil öğrenim materyallerini geliştirebilir, seçebilir ve uyarlayarak kullanabilir.
ÖÇ07 Öğretmen adayları dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiyi sınıfta kullanarak dil becerilerini öğretebilirler.
ÖÇ08 Öğretmen adayları gerçek sınıflarda ders anlatıp sınıf dinamiğini oluşturan ve etkileyen etmenleri listeleyebilirler.
ÖÇ09 Öğretmen adayları öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tutum ve davranışları edinebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Okullara gidip okulu, uygulama öğretmenlerini ve yönetimi tanıyıp ders programını hazırlama Bölümdeki staj oryantasyon toplantısına katılmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
2 Uygulama öğretmenini gözlemleyip ortamı tanıma Gözlem kağıdı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
3 Ders hazırlayıp anlatma ve kendi dersini değerlendirme Dosyadan öz değerlendirme formunu incelemek Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
4 Diğer öğretmen adaylarını izleyip akran değerlendirme formunu doldurmak Staj dosyasında bulunan akran değerlendirme formunu inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Üniversite danışman hoca ve diğer öğretmen adayları ile toplantı yapıp ortaya çıkan sorunları ve çözüm yollarını tartışmak Uygulama okulunda ve sınıflarda ortaya çıkan sorunları not almak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
6 Ders planı hazırlayıp ders anlatma (Uyguma öğretmeni gözlemi) Anlatılacak ders için uygulama öğretim elemanı ve öğretmeni ile görüşme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
7 Gözlem sonrası uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeninden dönüt almak Uygulama öğretmeni ve uygulama öğretmeni ile toplantı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav İlgili kaynaklardan okuma ve ilgili kişiler ile konuşma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Ders anlatma ve dönüt alma Uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeni ile dersi yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
10 Ders anlatırken sınıf yönetimi ilkelerini gözönüne almak Uygulama öğretmeninden dönüt almak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
11 Ders anlatma ve Akran değerlendirmesi Akran değerlendirme formunu gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
12 Ders anlatma ve uygulama öğretim elemanının gözlem ve değerlendirmesi Anlatılacak ders hakkında uygulama öğretim elemanı ile tartışıp fikir alma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
13 Ders planı hazırlama ve ders anlatma Üniversite uygulama öğretim elemanı, uygulama öğretmeni ve ekip arkadaşları ile görüşme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
14 Uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeni ile dersi değerlendirmek Uygulama öğretim elemanı, uygulama öğretmeni ve diğer öğretmen adayları ile toplantı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Staj dosyasını hazırlamak ve resmi evrakları imzalatmak staj okulunda son görüşme ve ayarlamaları yapma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders anlatma, gözlem üniversite öğrt.. danışmanı ile değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders anlatma, gözlem üniversite öğrt.. danışmanı ile değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 12 168
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 14 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40 40
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 120 120
Toplam İş Yükü (Saat) 370
Toplam İş Yükü / 25 (s) 14,80
AKTS 15 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.12.2024 06:50