INGZ207 Eleştirel Okuma ve Yazma

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGZ207
Ad Eleştirel Okuma ve Yazma
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. EBRU GENÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. EBRU GENÇ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin okudukları herhangi bir metne eleştirel gözle bakabilmelerini ve metin üzerinden eleştirel analiz yapabilmelerini ve yazabilmelerini sağlamak.

Dersin İçeriği

Eleştirel Düşünme kavramının tanıtılması; okuma stratejilerinin metinler üzerinde kullanımı; metinlerdeki argümanların tespit edilmesi; metinde verilen ipuçlarına bağlı olarak çıkarımlar yapılması; metinlerin eleştirel bir bakış açısıyla incelenmesi; eleştirel çerçevede paragraf ve/veya kompozisyonlar yazılması.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Critical Thinking Skills- Developing Effective Analysis and Argument (2005). By Stella Cottrell. PALGRAVE MACMILLAN, USA. Hughes, W., & Lavery, J. (2015). Critical Thinking: An Introduction to the Basic Skills-Canadian Seventh Edition. Broadview Press.

Notlar

1- Read Critically (2020). Alex Baratta. SAGE Publications: USA 2- Critical Thinking: An Introduction (2011). Alec Fisher. Cambridge University Press: UK


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler, eleştirel düşünme kavramını tanımlarlar.
ÖÇ02 Öğrenciler metinde öne sürülen argümanları tespit ederler.
ÖÇ03 Öğrenciler metinde öne sürülen argümanların temelleri üzerinde değerlendirme yaparlar.
ÖÇ04 Öğrenciler metinde öne sürülen fikirleri özetleyebilirler.
ÖÇ05 Öğrenciler metinde dolaylı ve dolaysız olarak verilen ipuçlarına bağlı olarak çıkarım yaparlar.
ÖÇ06 Öğrenciler tablo, çizelge ve grafik yorumlamaları yaparlar.
ÖÇ07 Öğrenciler eleştirel metin yazma sürecini tasarlar.
ÖÇ08 Öğrenciler eleştirel bir çerçeve dahilinde paragraf/ kompozisyon yazar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eleştirel Düşünme kavramına giriş (Eleştirel Düşünme tanımı ve bunun önemi) Eleştirel Düşünme kavramının çeşitli tanımlarını okuma ve bu kavramın önemini anlamaya çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Okuma Stratejilerinin kullanımı (Önizleme, Gözden Geçirme, Altını Çizerek, Vurgulayarak, Açıklama yaparak dikkatli bir gözle okuma) Ödev verilen metin üzerinde okuma stratejilerinin kullanımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 Metinde verilen argümanların tespiti Metinlerde argümanların tespiti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Öne sürülen fikirlerin özetlenmesi ve aynı fikirlerin başka sözcüklerle yazılması Ödev verilen metinde öne sürülen fikirlerin özetlenmesi ve aynı fikirlerin başka sözcüklerle yazılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Okuyup anlamaya çalışma: gazete yazıları, reklamlar, bilimsel makaleler Ödev verilen çeşitli metinleri okuyup anlamaya çalışma: gazete yazıları, reklamlar, bilimsel makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Öğrenilen stratejilerin çeşitli metinler üzerinde uygulanması ve metinde dolaylı ve dolaysız olarak verilen ipuçlarına bağlı olarak çıkarım yapılması. Öğrenilen stratejilerin ödev verilen metinler üzerinde uygulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
7 Seçilen çeşitli metinler üzerinde farklı metotların tartışılması Stratejilerin ödev verilen metinler üzerinde tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Önceki haftaların analizi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tablo, çizelge ve grafikleri okuma ve yorumlama Bir tablo, çizelge veya grafik bulup yorumunu yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
10 Eleştirel bir kompozisyon için konu seçimi Eleştirel bir kompozisyon yazımı için konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Öğrencilerin yazdıkları taslakların okunması ve eleştirilmesi Eleştirel bir kompozisyonun ana hatlarını belirleyip ilk taslağını yazma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Fikirlerin desteklenmesi için uygun kaynakların bulunması Kompozisyonlar için kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Kontrol listesi kullanarak yazılara son halinin verilmesi Öğrenciler kontrol listesi kullanarak kompozisyonlarına son halini verirler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Eleştirel okuma tekniklerinin farklı yazı türleri üzerinde uygulanması Öğrenilen stratejilerin ödev verilen metinler üzerinde uygulanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Kritik ederek yazmak için seçilen metinler üzerinde sentez yapılması Stratejilerin metinler üzerinde tatbik edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Sınavlar Tüm konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.12.2024 03:00