Genel Bilgi
Kod | INGZ211 |
Ad | Dil Farkındalığı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CEM CAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CEM CAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Sibel AYBEK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Sibel AYBEK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. CEM CAN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
• Toplumsal güç dinamiklerinde dilin rolünü sofistike bir şekilde anlama. • Çeşitli medyalarda dil kullanımını yorumlamak ve eleştirmek için eleştirel söylem çözümlemesini kullanma. • Mesleki ve kişisel bağlamlarda daha açık iletişim ve anlayışı teşvik etmek için dil çözümleme becerilerini uygulama.
Dersin İçeriği
Bu ders, dilin medya, reklamcılık ve siyasi iletişimde güç ve etki aracı olarak nasıl işlev gördüğünü derinlemesine incelemektedir. Dilin, algıları ve sosyal etkileşimleri nasıl şekillendirdiğini anlamak için metafor, yanıltma, adıl seçimi gibi teknikleri kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Jonathon Reinhardt ve diğerleri tarafından "Eleştirel Dil Farkındalığı: Dil Gücü Teknikleri ve İngilizce Dil Bilgisi".
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toplumsal güç dinamiklerinde dilin rolünü sofistike bir şekilde anlama. |
ÖÇ02 | Çeşitli medyalarda dil kullanımını yorumlamak ve eleştirmek için eleştirel söylem çözümlemesini kullanma. |
ÖÇ03 | Mesleki ve kişisel bağlamlarda daha açık iletişim ve anlayışı teşvik etmek için dil çözümleme becerilerini uygulama. |
ÖÇ04 | Toplumsal güç yapılarını ve eşitsizlikleri sürdürmede dilin rolünü analiz etme. |
ÖÇ05 | Çeşitli iletişim bağlamlarında dilsel eşitliği ve kapsayıcılığı teşvik etmek için stratejiler geliştirme. |
ÖÇ06 | Farklı sosyokültürel ortamlarda çeşitli iletişimsel yaklaşımların etkinliğini değerlendirme. |
ÖÇ07 | Kişisel dil kullanımı ve bunun gruplar arası ilişkiler üzerindeki etkisini yansıtma. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dil Gücü Tekniklerine Giriş | Ders içeriğini inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Dil Bilgisi Özelliklerini Keşfetme | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Metafor ve Dil Manipülasyonu | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Yanıltma ve Dil ile Aldatma | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Adıllar ve Sosyal Kimlik | okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Epitetler ve Dil ile Etiketleme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Abartma ve Kamusal Söylemde Büyütme | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Hikaye Anlatımı, Propaganda ve Medya Anlatıları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
10 | Politik Konuşmaları çözümleme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Dil Üzerinde Sansür ve Kontrol | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Dil Çalışmalarında Derlem Çözümlemesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Eleştirel Dil Becerileri Geliştirme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | İleri Dil Bilgisi ve Retorik Teknikler | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Gerçek Dünya Senaryolarında Dil Çözümleme Uygulaması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | dönem ödevi hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | dönem ödevi hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |