INGZ211 Dil Farkındalığı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGZ211
Ad Dil Farkındalığı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CEM CAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. CEM CAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Sibel AYBEK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Sibel AYBEK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. CEM CAN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

• Toplumsal güç dinamiklerinde dilin rolünü sofistike bir şekilde anlama. • Çeşitli medyalarda dil kullanımını yorumlamak ve eleştirmek için eleştirel söylem çözümlemesini kullanma. • Mesleki ve kişisel bağlamlarda daha açık iletişim ve anlayışı teşvik etmek için dil çözümleme becerilerini uygulama.

Dersin İçeriği

Bu ders, dilin medya, reklamcılık ve siyasi iletişimde güç ve etki aracı olarak nasıl işlev gördüğünü derinlemesine incelemektedir. Dilin, algıları ve sosyal etkileşimleri nasıl şekillendirdiğini anlamak için metafor, yanıltma, adıl seçimi gibi teknikleri kapsar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Jonathon Reinhardt ve diğerleri tarafından "Eleştirel Dil Farkındalığı: Dil Gücü Teknikleri ve İngilizce Dil Bilgisi".

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toplumsal güç dinamiklerinde dilin rolünü sofistike bir şekilde anlama.
ÖÇ02 Çeşitli medyalarda dil kullanımını yorumlamak ve eleştirmek için eleştirel söylem çözümlemesini kullanma.
ÖÇ03 Mesleki ve kişisel bağlamlarda daha açık iletişim ve anlayışı teşvik etmek için dil çözümleme becerilerini uygulama.
ÖÇ04 Toplumsal güç yapılarını ve eşitsizlikleri sürdürmede dilin rolünü analiz etme.
ÖÇ05 Çeşitli iletişim bağlamlarında dilsel eşitliği ve kapsayıcılığı teşvik etmek için stratejiler geliştirme.
ÖÇ06 Farklı sosyokültürel ortamlarda çeşitli iletişimsel yaklaşımların etkinliğini değerlendirme.
ÖÇ07 Kişisel dil kullanımı ve bunun gruplar arası ilişkiler üzerindeki etkisini yansıtma.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dil Gücü Tekniklerine Giriş Ders içeriğini inceler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Dil Bilgisi Özelliklerini Keşfetme Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Metafor ve Dil Manipülasyonu Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Yanıltma ve Dil ile Aldatma Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Adıllar ve Sosyal Kimlik okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Epitetler ve Dil ile Etiketleme okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Abartma ve Kamusal Söylemde Büyütme araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Hikaye Anlatımı, Propaganda ve Medya Anlatıları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
10 Politik Konuşmaları çözümleme okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
11 Dil Üzerinde Sansür ve Kontrol okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Dil Çalışmalarında Derlem Çözümlemesi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Eleştirel Dil Becerileri Geliştirme okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 İleri Dil Bilgisi ve Retorik Teknikler araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Gerçek Dünya Senaryolarında Dil Çözümleme Uygulaması okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları dönem ödevi hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları dönem ödevi hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 01:16