INGZ210 İngiliz Edebiyatı 2

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGZ210
Ad İngiliz Edebiyatı 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. EBRU GENÇ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin edebi metinleri (şiir ve drama) kavramalarını ve şiir ve drama analiz ederken gerekli olan edebi terimleri kullanmalarını sağlamak. Öğrencilerin şiir ve dramayı detaylı bir şekilde okuyabilme ve metinler hakkında yorum yapabilmelerini sağlamak. Öğrencilere İngiliz Dili, Edebiyatı, kültürü ve tarihi hakkında gerekli bilgi ve donanımı kazandırmak. Her türlü metnin üretilmesi, yayılması ve tüketilmesi sürecinde dilin ve kültürün oynadığı rolün bilincinde olan, insani konulara ve etik sorunlara yaklaşımda duyarlı bireyler yetiştirmek

Dersin İçeriği

Bu derste şiir ve drama örnekleri incelenmekte ve bu edebi türlerin diğer edebi türlerden farklılıklarına bakılmaktadır. Analizler esnasında edebi metinler içerisinde öne çıkan edebi sanat ve terimlere de değinilmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

1- The literature book (2016). Editors: Richard Gilbert, Diana Loxley, Kirsty Seymour-Ure, Marek Walisiewicz, Christopher Westhorp. DK Publishing: USA 2- Literature & Composition: Reading • Writing • Thinking (2011). Bedford/St. Martin’s: USA

Notlar

The Britannica guide to literary elements-Prose: literary terms and concepts (2012) edited by Kathleen Kuiper-1st ed. Rosen Educational Services, USA.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler şiir ve drama analizinde kullanılacak edebi terimleri tanımlarlar.
ÖÇ02 Öğrenciler edebi terimleri kullanarak şiir ve drama analizi yaparlar.
ÖÇ03 Öğrenciler şiir ve dramaların yazıldığı dönem ile ilgili bilgi edinirler.
ÖÇ04 Öğrenciler, şiir ve dramaların yazarlarının hayatları ile ilgili bilgi sahibi olurlar.
ÖÇ05 Öğrenciler, şiir ve dramalardaki edebi terimleri saptama yeteneği edinir.
ÖÇ06 Öğrenciler, İngiliz ve Amerikan Edebiyatında yazılmış şiir ve drama ile ilgili güncel ve ileri düzeydeki bilgilerini geliştirir.
ÖÇ07 Öğrenciler, okudukları şiir ve dramalar aracılığıyla İngiliz Kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar
ÖÇ08 Öğrenciler, okudukları şiir ve dramalardaki olay örgüsünü saptar, karakter analizi yapar, temaları açıklar ve söz sanatlarını sınıflandırır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Şiirin ve onunla ilgili edebi terimlerin tanımı Şiir tanımı ve şiirde geçebilecek edebi sanatları araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Birinci şiirin ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi Birinci şiiri okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 İkinci şiirin ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi İkinci şiiri okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Üçüncü şiirin ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi Üçüncü şiiri okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
5 Dördüncü şiirin ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi Dördüncü şiiri okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Beşinci şiirin ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi Beşinci şiiri okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Altıncı şiirin ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi Altıncı şiiri okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Vizeye kadar işlenen şiirlerin ve edebi terimlerin tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Drama ve onunla ilgili edebi terimlerin tanımı Drama tanımı ve Dramada geçebilecek edebi sanatları araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Birinci dramanın ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi Birinci dramayı okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 İkinci dramanın ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi İkinci dramayı okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Üçüncü dramanın ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi Üçüncü dramayı okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Dördüncü dramanın ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi Dördüncü dramayı okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Beşinci dramanın ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi Beşinci dramayı okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Altıncı dramanın ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi Altıncı dramayı okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına kadar işlenen şiirlerin, drama örneklerinin ve edebi terimlerin tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına kadar işlenen şiirlerin, drama örneklerinin ve edebi terimlerin tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 76
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,04
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.12.2024 01:32