Genel Bilgi
Kod | INGZ210 |
Ad | İngiliz Edebiyatı 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Orijinal edebi metinleri (şiir ve drama) tanıtmak, Öğrencilerin şiir ve drama okumaktan zevk almalarını sağlamak, Şiir ve drama analiz ederken gerekli olan edebi terimleri sunmak, Öğrencileri şiir ve drama hakkında düşünmek ve yazmak hususunda teşvik etmek,
Dersin İçeriği
Bu derste şiir ve drama örnekleri incelenmekte ve bu edebi türlerin diğer edebi türlerden farklılıklarına bakılmaktadır. Analizler esnasında edebi metinler içerisinde öne çıkan edebi sanat ve terimlere de değinilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
1- The literature book (2016). Editors: Richard Gilbert, Diana Loxley, Kirsty Seymour-Ure, Marek Walisiewicz, Christopher Westhorp. DK Publishing: USA 2- Literature & Composition: Reading • Writing • Thinking (2011). Bedford/St. Martin’s: USA
Notlar
The Britannica guide to literary elements-Prose: literary terms and concepts (2012) edited by Kathleen Kuiper-1st ed. Rosen Educational Services, USA.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Şiir ve dramayı okur, anlar ve zevk alır. |
ÖÇ02 | Şiir/drama ve diğer edebi türler arasındaki farklılıkları belirler. |
ÖÇ03 | Şiir ve drama analizi yaparken edebi terimlerden istifade eder. |
ÖÇ04 | Edebi eserler içerisinde edebi sanatların öneminin farkında olur ve örneğin, metafor, ironi, sembol gibi terimlerin eser içerisinde anlamı nasıl okuyucuya taşıdığının farkına varır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Şiirin ve onunla ilgili edebi terimlerin tanımı | Şiir tanımı ve şiirde geçebilecek edebi sanatları araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Birinci şiirin ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi | Birinci şiiri okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İkinci şiirin ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi | İkinci şiiri okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Üçüncü şiirin ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi | Üçüncü şiiri okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
5 | Dördüncü şiirin ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi | Dördüncü şiiri okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Beşinci şiirin ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi | Beşinci şiiri okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Altıncı şiirin ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi | Altıncı şiiri okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Vizeye kadar işlenen şiirlerin ve edebi terimlerin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Drama ve onunla ilgili edebi terimlerin tanımı | Drama tanımı ve Dramada geçebilecek edebi sanatları araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Birinci dramanın ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi | Birinci dramayı okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | İkinci dramanın ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi | İkinci dramayı okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Üçüncü dramanın ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi | Üçüncü dramayı okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Dördüncü dramanın ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi | Dördüncü dramayı okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Beşinci dramanın ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi | Beşinci dramayı okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Altıncı dramanın ve onunla ilgili edebi terimlerin işlenmesi | Altıncı dramayı okuma, sorularını cevaplama ve edebi terimlerini analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına kadar işlenen şiirlerin, drama örneklerinin ve edebi terimlerin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına kadar işlenen şiirlerin, drama örneklerinin ve edebi terimlerin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |