INGZ214 Kültürlerarası Okuryazarlık

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGZ214
Ad Kültürlerarası Okuryazarlık
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CEM CAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin kültürlerarası iletişimin karmaşıklıklarını analiz etmelerini; çeşitli kültürel bağlamlarda iletişim stratejilerini uygulamalarını ve farklı kültürel geçmişe sahip bireylerle etkili etkileşimde bulunmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, farklı kültürler arası etkili iletişimin ilkelerini ve gerçek yaşam uygulamalarını içerir. Dilin kültürel kimlik, algı ve etkileşimdeki rolü, kültürlerarası iletişim kuramları, kültürel stereotipler ve kültürel engellerin aşılması için stratejiler ele alınır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Intercultural Communication: A Contextual Approach" by James W. Neuliep

Notlar

ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kültürlerarası iletişim dinamiklerini analiz eder ve bu dinamiklerin iletişim üzerindeki etkisini açıklar.
ÖÇ02 Kültürlerarası çatışmaları analiz eder ve bu çatışmaları çözmek için kuramsal bilgileri uygular.
ÖÇ03 Küreselleşmiş bir dünyada etkili etkileşim için kültürlerarası iletişim becerilerini uygular.
ÖÇ04 Kültürel bağlamların iletişim stillerini ve etkinliğini nasıl etkilediğini analiz eder.
ÖÇ05 Kültürel dinamikleri anlamak için kültürlerarası olayları eleştirel olarak analiz eder.
ÖÇ06 Kültürlerarası zorluklara pratik çözümler geliştirmek için kültürlerarası iletişim teorilerini uygular.
ÖÇ07 Kültürel çeşitlilik içeren ortamlarda empati yapar ve etik kararlar alır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kültürlerarası İletişime Giriş Ders içeriğini inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Kültürel Kimlikler ve Dil okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Kültürlerarası İletişim Teorileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
4 Kültürel Sterotipler ve Önyargılar araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
5 Dil ve Kültürlerarası Yetkinlik okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Farklı Kültürlerde Bedensel İletişim araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Kültürlerarası İletişim Engelleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar ödev hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Kültürlerarası İletişim Vaka Çalışmaları araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Kültürel Uyum ve Entegrasyon okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Küresel Bir Dil Olarak İngilizcenin Rolü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Kültürlerarası İletişimde Etik Sorunlar okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Kültürlerarası İletişimde Kritik Olaylar araştırma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Tartışma
14 Kültürlerarası Çalışmalarda Gelecek Yönler araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 tekrar okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ödev hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ödev hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 02:34