Genel Bilgi
Kod | INGZ214 |
Ad | Kültürlerarası Okuryazarlık |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CEM CAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere kültürlerarası iletişimin karmaşıklıklarını anlamaları ve yönlendirmeleri için gerekli beceri ve bilgileri sağlamaktır. Çeşitli kültürel bağlamları ve iletişim stratejilerini keşfederek öğrenciler, farklı geçmişlere sahip bireylerle etkili bir şekilde etkileşimde bulunmayı öğrenecekler, küreselleşmiş bir dünyada yetkin iletişimciler olarak işlev görmelerini geliştireceklerdir. Bu ders, eleştirel düşünme ve uyum sağlama yeteneğini teşvik etmeyi, öğrencileri profesyonel ve etik olarak kültürlerarası zorlukları ele alıp yönetmeye hazırlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders, farklı kültürler arası etkili iletişimin ilke ve gerçek yaşam uygulamalarını incelemekte ve dilin kültürel kimlik, algı ve etkileşimdeki rolüne odaklanmaktadır. Kültürlerarası iletişim kuramları, kültürel stereotipler ve kültürel engellerin üstesinden gelme zorlukları ve stratejileri ele almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Intercultural Communication: A Contextual Approach" by James W. Neuliep
Notlar
ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kültürlerarası iletişim dinamiklerini derinlemesine anlama. |
ÖÇ02 | Kuramsal bilgileri kullanarak gerçek dünya kültürlerarası çatışmalarını analiz etme ve çözme. |
ÖÇ03 | Küreselleşmiş bir dünyada etkili bir şekilde etkileşimde bulunmak için kültürlerarası iletişim becerilerini geliştirme. |
ÖÇ04 | Kültürel bağlamların iletişim stillerini ve etkinliğini nasıl etkilediğini anlamak. |
ÖÇ05 | Kültürel dinamikleri anlamak için kültürlerarası olayları eleştirel bir şekilde analiz etmek. |
ÖÇ06 | Kültürlerarası zorluklara pratik çözümler geliştirmek için kültürlerarası iletişim teorilerini uygulamak. |
ÖÇ07 | Kültürel çeşitlilik içeren ortamlarda empati ve etik düşünceleri geliştirmek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kültürlerarası İletişime Giriş | Ders içeriğini inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kültürel Kimlikler ve Dil | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kültürlerarası İletişim Teorileri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
4 | Kültürel Sterotipler ve Önyargılar | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
5 | Dil ve Kültürlerarası Yetkinlik | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Farklı Kültürlerde Bedensel İletişim | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kültürlerarası İletişim Engelleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | ödev hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Kültürlerarası İletişim Vaka Çalışmaları | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Kültürel Uyum ve Entegrasyon | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Küresel Bir Dil Olarak İngilizcenin Rolü | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Kültürlerarası İletişimde Etik Sorunlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Kültürlerarası İletişimde Kritik Olaylar | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Tartışma |
14 | Kültürlerarası Çalışmalarda Gelecek Yönler | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | tekrar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödev hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödev hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |