Information
Code | KBB800 |
Name | Human Voice Evaluation and Phonetics |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Term | Fall and Spring |
Duration (T+A) | 2-1 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 6 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Yüksek Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | |
Course Instructor |
1 |
Course Goal / Objective
To provide the necessary knowledge and skills in acoustics and phonetics
Course Content
Sound has three measurable components: frequency, timbre and intensity. In addition to these features in the human voice, there are various subjective and objective measurements related to the use of sound. Maximum phonation time, s/z test, phonetogram, jitter and shimmer rates are some of these measurements. In this course, some of the parameters used in the evaluation of the human voice will be demonstrated practically.
Course Precondition
Resources
Notes
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Factual Knowledge Knows the theories of language. |
LO02 | Factual Knowledge Understands the order of acquisition of meaning, phonology, morphology and structural features of language. |
LO03 | Factual Knowledge Knows the anatomy and physiology of the components of speech. |
LO04 | Factual Knowledge Explains the development of normal language and speech according to age groups. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Belirsiz |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Language, Speech and Communication | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
|
2 | Components of language | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
|
3 | Theories of language | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
|
4 | Language acquisition rules in children | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
|
5 | Language Development and Aphasia in Children | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
|
6 | Basic Acoustic Properties | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
|
7 | Digital Recording and Display of Acoustic Properties | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
|
8 | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
|
9 | Investigation of Acoustic Properties | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
|
10 | Vocals and Consonants | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
|
11 | Speech Anatomy and Physiology : Sound Production and Articulation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
|
12 | Speech Anatomy and Physiology : Sound Production and Articulation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
|
13 | Acoustic and Quality Measurements of Sound | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
|
14 | Praat Application | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
|
15 | Praat Application | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
|
16 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
17 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 30 | 3 | 90 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 20 | 2 | 40 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 6 | 3 | 18 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 1 | 1 |
Final Exam | 1 | 1 | 1 |
Total Workload (Hour) | 150 | ||
Total Workload / 25 (h) | 6,00 | ||
ECTS | 6 ECTS |