Information
Code | PSI303 |
Name | Psychopathology 1 |
Term | 2022-2023 Academic Year |
Semester | 5. Semester |
Duration (T+A) | 3-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 6 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Doç. Dr. Mehmet Emin DEMİRKOL |
Course Instructor |
Öğr. Gör.Dr. Mahmut Onur KARAYTUĞ
(A Group)
(Ins. in Charge)
|
Course Goal / Objective
Teaching normal and abnormal behavior concepts, classification of psychiatric disorders and symptoms, their etiology and treatment
Course Content
Psychiatric symptoms and basic principles, psychiatric interview, anxiety disorders, obsessive compulsive and related disorders, psychotic disorders, bipolar disorders, depressive disorders
Course Precondition
None
Resources
Kaplan ve Sadock Psikiyatri, Güneş Tıp Kitabevleri, Onbirinci baskı
Notes
Ruhsal Hastalıklar, Editör: Prof. Dr. Nevzat Yüksel, Akademisyen Tıp Kitabevi, 4. Baskı, Ankara 2014 Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Prof.Dr. M. Orhan Öztürk, Prof. Dr. N. Aylin Uluşahin,13. Baskı, Ankara,2015 2. Ruhsal Hastalıklar, Editör: Prof. Dr. Nevzat Yüksel, Akademisyen Tıp Kitabevi, 4. Baskı, Ankara 2014 3. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Prof.Dr. M. Orhan Öztürk, Prof. Dr. N. Aylin Uluşahin,13. Baskı, Ankara,2015
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Differentiation between normal and anormal behavior. |
LO02 | Understanding fundamental principles of psychological evaluation and psychiatric symptoms |
LO03 | Conducting evaluation, recognition and classification of some psychiatric disorders. |
LO04 | Learning and analyzing of some psychiatric disorders. |
LO05 | Learn and use psychiatric terminology |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Explains the approaches and concepts related to the theoretical and application areas of psychology. | 4 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Comprehends other basic sciences (eg, sociology, biology, philosophy) related to psychology, and establishes a multidisciplinary perspective. | 3 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Explains the development of psychology from the historical perspective | |
PLO04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Applies the knowledge of psychology for the application areas | 3 |
PLO05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Applies the methods and techniques of psychology by developing scientific understanding, critical thinking, creative thinking, and problem-solving skills. | |
PLO06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Studies human cognitive, emotional and behavioral processes with scientific methods. | 4 |
PLO07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Conducts basic and applied psychology research | |
PLO08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Applies the methods and techniques of psychology in an interdisciplinary team. | |
PLO09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uses knowledge of psychology to serve society and humanity on the basis of universal and national needs | 3 |
PLO10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Demonstrates a sense of responsibility as an individual and team member in solving problems related to the area. | 4 |
PLO11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demonstrates life-long learning and research awareness. | |
PLO12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Effectively shows his knowledge and skills among experts and non-specialists. | 4 |
PLO13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Use information and communication technologies effectively. | |
PLO14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Shows awareness of events and developments on the agenda of the society and the world. | 3 |
PLO15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Demonstrates a sense of professional responsibility expressed in the Code of Ethics of The Turkish Psychological Association. | 4 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Normal and abnormal behavior | Preliminary research, reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Normal and abnormal behavior 2 | Preliminary research, reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Psychiatric interviews | Preliminary research, reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Psychiatric interviews 2 | Preliminary research, reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Psychiatric examination | Preliminary research, reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Distinction between psychosis and neurosis | Preliminary research, reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Psychotic disorders | Preliminary research, reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Mid-Term Exam | An overview | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
9 | Anxiety disorders | Preliminary research, reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Anxiety disorders 2 | Preliminary research, reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | OCD and related disorders | Preliminary research, reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | OCD and related disorders 2 | Preliminary research, reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Bipolar disorders | Preliminary research, reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Bipolar disorders 2 | Preliminary research, reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Depressive disorders | Preliminary research, reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Term Exams | An overview | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
17 | Term Exams | An overview | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 5 | 70 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 15 | 15 |
Final Exam | 1 | 30 | 30 |
Total Workload (Hour) | 157 | ||
Total Workload / 25 (h) | 6,28 | ||
ECTS | 6 ECTS |