Information
Code | PSI304 |
Name | Psychopathology 2 |
Term | 2022-2023 Academic Year |
Semester | 6. Semester |
Duration (T+A) | 3-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 6 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Doç. Dr. Zeynep NAMLI |
Course Instructor |
Doç. Dr. Zeynep NAMLI
(A Group)
(Ins. in Charge)
|
Course Goal / Objective
Classification, diagnosis, etiology and treatment of some psychiatric disorders
Course Content
Trauma- and Stressor-Related Disorders, dissociative disorders, somatic symptom disorders, eating disorders, sexual function disorders, impulse control disorders, alcohol and substance use disorders, personality disorders, neurocognitive disorders
Course Precondition
None
Resources
Kaplan ve Sadock Psikiyatri, Güneş Tıp Kitabevleri, Onbirinci baskı
Notes
Ruhsal Hastalıklar, Editör: Prof. Dr. Nevzat Yüksel, Akademisyen Tıp Kitabevi, 4. Baskı, Ankara 2014 Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Prof.Dr. M. Orhan Öztürk, Prof. Dr. N. Aylin Uluşahin,13. Baskı, Ankara,2015
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Assesment some psychiatric disorders. |
LO02 | Diagnose some psychiatric diorders. |
LO03 | Classify some psychiatric disorders. |
LO04 | Counts the causes of some psychiatric disorders. |
LO05 | Comprehend treatment methods of some psychiatric disorders. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Explains the approaches and concepts related to the theoretical and application areas of psychology. | 4 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Comprehends other basic sciences (eg, sociology, biology, philosophy) related to psychology, and establishes a multidisciplinary perspective. | 3 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Explains the development of psychology from the historical perspective | |
PLO04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Applies the knowledge of psychology for the application areas | |
PLO05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Applies the methods and techniques of psychology by developing scientific understanding, critical thinking, creative thinking, and problem-solving skills. | |
PLO06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Studies human cognitive, emotional and behavioral processes with scientific methods. | 4 |
PLO07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Conducts basic and applied psychology research | |
PLO08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Applies the methods and techniques of psychology in an interdisciplinary team. | 4 |
PLO09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uses knowledge of psychology to serve society and humanity on the basis of universal and national needs | 3 |
PLO10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Demonstrates a sense of responsibility as an individual and team member in solving problems related to the area. | 3 |
PLO11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demonstrates life-long learning and research awareness. | |
PLO12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Effectively shows his knowledge and skills among experts and non-specialists. | 3 |
PLO13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Use information and communication technologies effectively. | |
PLO14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Shows awareness of events and developments on the agenda of the society and the world. | |
PLO15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Demonstrates a sense of professional responsibility expressed in the Code of Ethics of The Turkish Psychological Association. | 3 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Trauma and stressor related disorders | Preliminary research, reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Trauma and stressor related disorders 2 | Preliminary research, reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Dissociative Disorders | Preliminary research, reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Somatic symptom and related disorders | Preliminary research, reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Sleep and related disorders | Preliminary research, reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Eating disorders | Preliminary research, reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Eating disorders 2 | Preliminary research, reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Mid-Term Exam | An overview | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sexual dysfuncyions | Preliminary research, reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Sexual dysfuncyions 2 | Preliminary research, reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Impulse control disorders | Preliminary research, reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Alcohol use disorders | Preliminary research, reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Substance use disorders | Preliminary research, reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Norocognitive disorders | Preliminary research, reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Personality disorders | Preliminary research, reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Term Exams | An overview | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | An overview | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 5 | 70 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 15 | 15 |
Final Exam | 1 | 30 | 30 |
Total Workload (Hour) | 157 | ||
Total Workload / 25 (h) | 6,28 | ||
ECTS | 6 ECTS |