Information
| Unit | POZANTI VOCATIONAL SCHOOL |
| ACCOUNTING AND TAX APPLICATIONS PR. | |
| Code | MV-101 |
| Name | Micro Economics |
| Term | 2022-2023 Academic Year |
| Semester | 1. Semester |
| Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
| ECTS | 3 ECTS |
| National Credit | 2 National Credit |
| Teaching Language | Türkçe |
| Level | Ön Lisans Dersi |
| Type | Normal |
| Label | C Compulsory |
| Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
| Catalog Information Coordinator | Öğr. Gör.Dr. RESUL TELLİ |
| Course Instructor |
Öğr. Gör.Dr. RESUL TELLİ
(Güz)
(A Group)
(Ins. in Charge)
|
Course Goal / Objective
The aim of this course is to examine the behavior of producers and consumers by considering the economy at a micro-scale.
Course Content
Supply and demand, producer, consumer, structure and action of markets
Course Precondition
none
Resources
Microeconomics Textbook
Notes
Lecture Notes
Course Learning Outcomes
| Order | Course Learning Outcomes |
|---|---|
| LO01 | Recongize the basic concepts of economics. |
| LO02 | Recognize the definition and content of microeconomics. |
| LO03 | Recognize the emergence process of microeconomics. |
| LO04 | Recognize the process of demand. |
| LO05 | Recognize the process of supply. |
| LO06 | Analyze consumer equilibrium. |
| LO07 | Recognize the elements of producer equilibrium. |
| LO08 | Recognize the concept of market. |
| LO09 | Recognize the market types. |
| LO10 | Analyze the market failures. |
Relation with Program Learning Outcome
| Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
|---|---|---|---|
| PLO01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Understanding the importance of social justice, environmental protection, occupational health and safety issues. | |
| PLO02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Analyzes economic transactions. | 4 |
| PLO03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Having the ability to monitor the accounting practices and related legal regulations of businesses in different sectors (trade, bank, tax, insurance, etc.). | 2 |
| PLO04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Evaluating the knowledge and skills acquired in the field. | 3 |
| PLO05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Performing basic accounting operations through a package program. | |
| PLO06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Willing to work together. | 1 |
| PLO07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Analyzing the organizational structures of businesses. | 2 |
| PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Observing professional ethical values. | |
| PLO09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Having basic professional foreign language knowledge related to the field. | |
| PLO10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Calculating the necessary numerical operations related to accounting. | 3 |
| PLO11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Managing accounting-related processes. | |
| PLO12 | Belirsiz | Understanding the importance of self-renewal consciousness according to changing conditions. | 2 |
Week Plan
| Week | Topic | Preparation | Methods |
|---|---|---|---|
| 1 | Information about the Purpose-Content-Learning Outcomes of the Course and its Relationship with Program Outcomes/Learn information about properties of economics | Reading material related to the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 2 | Classify production | Reading material related to the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | Determine needs | Reading material related to the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
| 4 | Determine utility | Reading material related to the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
| 5 | Learn information another economics notions | Reading material related to the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
| 6 | Determine consumer equilibrium | Reading material related to the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | Determine demand composition | Reading material related to the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
| 8 | Mid-Term Exam | Exam Preparation | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Distinguish elasticity of demand types | Reading material related to the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | Determine producer equilibrium | Reading material related to the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
| 11 | Determine supply composition | Reading material related to the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Cost analysis | Reading material related to the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Classify markets types | Reading material related to the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 14 | Market equilibrium | Reading material related to the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 15 | Split equilibrium composition in different markets. | Reading material related to the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 16 | Term Exams | Exam Preparation | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Term Exams | Exam Preparation | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Assessment (Exam) Methods and Criteria
| Assessment Type | Midterm / Year Impact | End of Term / End of Year Impact |
|---|---|---|
| 1. Midterm Exam | 100 | 40 |
| General Assessment | ||
| Midterm / Year Total | 100 | 40 |
| 1. Final Exam | - | 60 |
| Grand Total | - | 100 |
Student Workload - ECTS
| Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
|---|---|---|---|
| Course Related Works | |||
| Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
| Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 2 | 28 |
| Assesment Related Works | |||
| Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
| Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 6 | 6 |
| Final Exam | 1 | 16 | 16 |
| Total Workload (Hour) | 78 | ||
| Total Workload / 25 (h) | 3,12 | ||
| ECTS | 3 ECTS | ||