Information
Code | TBS101 |
Name | Electronic |
Term | 2022-2023 Academic Year |
Semester | 1. Semester |
Duration (T+A) | 2-1 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 4 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Ön Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Öğr. Gör. MEHMET YILMAZ |
Course Instructor |
Öğr. Gör. MEHMET YILMAZ
(A Group)
(Ins. in Charge)
|
Course Goal / Objective
Design electronic cards related to basic electronic information
Course Content
Semiconductors and semiconductor circuit elements
Course Precondition
None
Resources
Unpublished basic electronic lecture notes
Notes
Tinkercad website
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Recognize diodes and transistor elements commonly used in electronics and the circuits in which these elements are used. |
LO02 | Recognize the properties of silicon and germanium elements. |
LO03 | Defining and feeding structure properties by creating a p n junction. Distinguishing silicon and germanium diodes. |
LO04 | To explain the operation of various diode circuits. Explaining the properties of special diodes. |
LO05 | Rectifier circuits to make calculations. |
LO06 | Making practical calculations about transistors and amplifiers. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak. | |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak. | 5 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | 5 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | 4 |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | 4 |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | ||
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | 4 |
PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | ||
PLO09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | 4 |
PLO10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PLO11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | |
PLO12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Recognition of active and passive circuit elements, Resistance and capacitor structures, types, coding and calculation of passive circuit elements | No Uploaded Files | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
2 | Structure, types, coding and calculation of coil and transformer from passive circuit elements | No Uploaded Files | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
3 | Semiconductor technology, Diodes and diode characteristics, Diode resistance, Diode types, Diode coding, Testing of diodes | No Uploaded Files | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
4 | Practical applications of diodes | No Uploaded Files | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
5 | Power supplies, Rectifiers, Filter circuit, Voltage Regulators, Cutters, Clamps, Voltage Multiplexers | No Uploaded Files | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
6 | Transistors, Transistor types, characteristics, reading and testing | No Uploaded Files | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
7 | Polarization of transistors, Field Effect Transistors (FET) and types (JFET, MOSFET, MESFET), testing | No Uploaded Files | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
8 | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Power Control elements, Thyristor, Triac, Diac, SCS, SUS, UJT, PUT | No Uploaded Files | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
10 | Amplifiers, structure, classification and basic properties of amplifiers | No Uploaded Files | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
11 | Transistor Amplifiers | No Uploaded Files | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
12 | Operational Amplifiers (OPAMP) | No Uploaded Files | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
13 | Practical applications of transistors and amplifiers | No Uploaded Files | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
14 | Oscillators, Fundamentals and types of Oscillators | No Uploaded Files | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
15 | Oscillators, Oscillators and their applications | No Uploaded Files | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
16 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 3 | 42 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 1 | 2 | 2 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 7 | 7 |
Final Exam | 1 | 18 | 18 |
Total Workload (Hour) | 111 | ||
Total Workload / 25 (h) | 4,44 | ||
ECTS | 4 ECTS |