Information
Code | SD0408 |
Name | ANALYTICAL TECHNIQUES AND AUTOMATION |
Term | 2022-2023 Academic Year |
Term | Fall and Spring |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 3 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Lisans Dersi |
Mode of study | Uzaktan Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK |
Course Instructor |
Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK
(A Group)
(Ins. in Charge)
Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK (A Group) (Ins. in Charge) |
Course Goal / Objective
To gain knowledge about analytical techniques and automation.
Course Content
Giving information about analytical techniques and automation.
Course Precondition
It is necessary to have knowledge of basic clinical analysis principles.
Resources
Lesson Presentations
Notes
Tietz Textbook of Clinical Chemistry and Molecular Diagnostics, Carl A. Burtis, Edward R. Ashwood, David E. Bruns, 2012
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Defines the basic concepts of analytical techniques. |
LO02 | Explain antigen-antibody binding. |
LO03 | Explain qualitative methods. |
LO04 | Explains the quantitative methods. |
LO05 | Explain the immunochemical methods. |
LO06 | Explain the automation process related to sample collection. |
LO07 | Explain preanalytical variables. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Basic concepts and definitions | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Antigen-antibody binding. | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Qualitative methods. | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Quantitative methods. | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Immunochemical methods. | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sample collection. | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Preanalytical variables. | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | Homework | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Presentation of an analytic method 1 | Presentation of students | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
10 | Presentation of an analytic method 2 | Presentation of students | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
11 | Presentation of an analytic method 3 | Presentation of students | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
12 | Presentation of an analytic method 4 | Presentation of students | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
13 | Presentation of an analytic method 5 | Presentation of students | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
14 | Presentation of an analytic method 6 | Presentation of students | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
15 | Presentation of an analytic method 7 | Presentation of students | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
16 | Term Exams | Homework live performans | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Term Exams | Homework, performans | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 2 | 28 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 8 | 8 |
Final Exam | 1 | 16 | 16 |
Total Workload (Hour) | 80 | ||
Total Workload / 25 (h) | 3,20 | ||
ECTS | 3 ECTS |