FDB809 Intercultural Religious Education

6 ECTS - 3-0 Duration (T+A)- . Semester- 3 National Credit

Information

Code FDB809
Name Intercultural Religious Education
Term 2022-2023 Academic Year
Semester . Semester
Duration (T+A) 3-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 6 ECTS
National Credit 3 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Doktora Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK


Course Goal / Objective

The course aims to examine the past and current debates of religious education and models in multicultural societies.

Course Content

The course gives about the scientific methods to improve the experience of living together in the process of globalization of people belonging to different faiths and cultures.

Course Precondition

There are no prerequisites.

Resources

Altaş, N. (2003). Çok kültürlülük ve Din Eğitimi, Ankara: Nobel Yayınları.

Notes

Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. Yıldız Kızılabdullah, Çokkültürlü Toplumlarda Din Eğitimi Modelleri, Otorite, Ankara 2014. Muhammet Ş. Aydın, Cemil Osmanoğlu, Kültürlerarası Din Eğitimi, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 2015.


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Analyzes the concepts about intercultural education and religious education.
LO02 Discusses relationship of globalization, religion and education.
LO03 Knows historical development of intercultural education.
LO04 Explains importance and aims of intercultural religious education.
LO05 Learns multicultural religious education models.
LO06 Compares different aplications of countries in intercultural religious education.


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deepen the ability to use the basic concepts of the field in a specific area. 2
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Evaluates the literature in national and international level. 2
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Makes research in literature. 5
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uses the equipments used in the studies in the field.
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Develops research proposals based on the literature. 3
PLO06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analyze, synthesize and evaluate new and complex ideas related to the field. 4
PLO07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Can do original research in the field. 4
PLO08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Determines a topic from the proposals and develops a report on this topic. 4
PLO09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Discuss and present the research report. 4
PLO10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Using individual and team work skills in national and international projects 1
PLO11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doctorate proficiency exam can produce results from the sources obtained during the preparatory work. 2
PLO12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Interpret the acquired knowledge in written and oral form. 4
PLO13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Effective use of a foreign language to follow international literature in the field 1
PLO14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal He / She knows the basic sources of his / her forehead to use in scientific studies. 4
PLO15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Can work independently and as a member of a team. 2
PLO16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Follow ethical rules 5
PLO17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal To be able to follow the international literature related to his / her field in written and oral communication and to have foreign language knowledge.


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Analyses of some key concepts: Culture, Intercultural, multiculturalism, pluralism, religious pluralism etc. Altaş, N. (2003). Çok kültürlülük ve Din Eğitimi, Ankara: Nobel Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Globalization, religion and education Din Öğretiminde Yeni Arayışlar, MEB Sempozyum Kitabı, 2004, Ankara. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
3 Historical looking at intercultural education Altaş, N. (2003). Çok kültürlülük ve Din Eğitimi, Ankara: Nobel Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
4 Importance of intercultural religious education and its contribution to the peace and dialogue culture. Altaş, N. (2003). Çok kültürlülük ve Din Eğitimi, Ankara: Nobel Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Aims of intercultural religious education Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
6 Models of multicultural religious education Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Philosophical, sociological and psychological basis of multicultural religious education Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
8 Mid-Term Exam Altaş, N. (2003). Çok kültürlülük ve Din Eğitimi, Ankara: Nobel Yayınları. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 School policies and programmes in intercultural religious education Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Curriculum development in intercultural religious education Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Religious pluralism and its dimentions Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
12 Pluralism in religious education Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
13 Limits and possibilities of intercultural education Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Different country practices in intercultural education Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Possibility of pluralist religious education in Turkey Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
16 Term Exams Altaş, N. (2003). Çok kültürlülük ve Din Eğitimi, Ankara: Nobel Yayınları; Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Term Exams Altaş, N. (2003). Çok kültürlülük ve Din Eğitimi, Ankara: Nobel Yayınları; Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 3 42
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 5 70
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 15 15
Final Exam 1 30 30
Total Workload (Hour) 157
Total Workload / 25 (h) 6,28
ECTS 6 ECTS

Update Time: 17.01.2023 08:33