FDB758 Religious Education in EU Countries

6 ECTS - 3-0 Duration (T+A)- . Semester- 3 National Credit

Information

Code FDB758
Name Religious Education in EU Countries
Term 2022-2023 Academic Year
Term Spring
Duration (T+A) 3-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 6 ECTS
National Credit 3 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Yüksek Lisans Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK
Course Instructor
1


Course Goal / Objective

The course gives some information about religious education and practices in member of The European Union to students.

Course Content

The course gives about Religious education in the member states of the European Union, contents, methods and techniques. Also religion -state relations in this country. Similarities and differences in the religious education in Turkey and the European Union countries.

Course Precondition

There are no prerequisites.

Resources

İbrahim Turan, Avrupa Birliği Sürecinde Türkiye'de Din Eğitimi Politikaları, İz Yayıncılık, İstanbul 2013.

Notes

Yıldız Kızılabdullah, "Toledo Kılavuz ilkeleri ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programı", Dini Araştırmalar, 11 / 32 (Haziran 2008), 175-189. Köylü, M. (2006). Sosyal din eğitimi modeli: ABD ve Latin Amerika ülkeleri örneği. Değerler Eğitimi Dergisi, 4 (12), 109-128.


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Knows the information about the education system in the European Union.
LO02 Knows the legal structure of religious education and education in EU countries.
LO03 Analyzes religious education models in EU countries.
LO04 Compares the differences between EU countries in terms of religious and moral education.
LO05 Evaluates the differences between Turkey and the EU countries in terms of religious and moral education.


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Students learn essential knowledge and approaches in the field. 1
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Students have extensive knowledge about national and international studies in the field. 2
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Students perform original researches on the field. 2
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gain sufficient knowledge about national and international studies in the field. 2
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Can do original research in the field. 3
PLO06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Determines a topic from the proposals and develops a report on this issue. 3
PLO07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Discusses and presents the research report. 2
PLO08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Use individual and team work skills in national and international projects 1
PLO09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Recognize the basic sources of the field to use in scientific studies. 3
PLO10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Effective use of a foreign language to follow international literature in the field
PLO11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Using higher order thinking skills (critical thinking, problem solving, creative thinking, decision making, reflection) 4
PLO12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal They can conduct their work independently and as a member of a team. 1
PLO13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Using scientific research skills in their work 3
PLO14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Follow ethical rules 5


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Religion and religious education in the European Union acquis I Avrupa Birliği, Toledo Raporu. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Religion and religious education in the European Union acquis II Avrupa Birliği, Toledo Raporu. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
3 The religion-state relations and religious education in European Union countries/France Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
4 The religion-state relations and religious education in European Union countries/Germany Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
5 The religion-state relations and religious education in European Union countries/England Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 The religion -state relations and religious education in European Union countries/Netherland Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 The religion -state relations and religious education in European Union countries/Greece Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
8 Mid-Term Exam Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Religious education in Turkey in the process of the European Union I Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
10 Religious education in Turkey in the process of the European Union II Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 A comparison of application of religious education in European Union countries I Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
12 A comparison of application of religious education in European Union countries II Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Religious education models in the European Union countries I Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
14 Religious education models in the European Union countries II Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Financing of religious education in the EU countries Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Term Exams Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Term Exams Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 3 42
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 5 70
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 15 15
Final Exam 1 30 30
Total Workload (Hour) 157
Total Workload / 25 (h) 6,28
ECTS 6 ECTS

Update Time: 17.01.2023 08:42