ELT806 Statistical Analysis in ELT

6 ECTS - 3-0 Duration (T+A)- . Semester- 3 National Credit

Information

Code ELT806
Name Statistical Analysis in ELT
Term 2022-2023 Academic Year
Term Spring
Duration (T+A) 3-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 6 ECTS
National Credit 3 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Doktora Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator Prof. Dr. AHMET DOĞANAY
Course Instructor
1


Course Goal / Objective

The main purpose of this course is identifying the appropriate multivariate statistical technique related to problems, entering the data appropriately and gaining skills to interpretate and present by analysing

Course Content

Assumptions of multivariate statistical techniques, Simple and multiple linear regression, Logistic regression, Two-way ANOVA for mixed measures, Multivariate ANOVA (MANOVA), Factor analysis,Discriminant analysis

Course Precondition

None

Resources

Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi.

Notes

-----


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Identifies the appropriate multivariate statistical technique related to problems.
LO02 Enters the data appropriately.
LO03 Analyses the data appropriately.
LO04 Interpretates the finding appropriately.


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal The students can critically analyze language learning theories 2
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal The students can develop themselves professionally
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal The students can critically evaluate the research studies in the field 4
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal The students can join in collaborative team work 4
PLO05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği The students can present his knowledge and share his experience in the field
PLO06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı The students can think creatively to construct novice ideas 3
PLO07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği The students can apply scientific research methods in novel studies 5
PLO08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal The students can be aware of the ethical issues in their research studies 4
PLO09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği The students can discuss their arguments with evidence
PLO10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı The students can implement higher order thinking skills in solving problems 3
PLO11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal The students can contribute to their fields by publishing their studies in journals 4
PLO12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği The students can contribute to the goal of becoming an intellectual community


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Assumptions of multivariate statistical techniques Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
2 Assumptions of multivariate statistical techniques 2 Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Simple and multiple linear regression Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Simple and multiple linear regression 2 Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Logistic regression Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Logistic regression 2 Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Two-way ANOVA for mixed measures Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Midterm Exam Exam preparation Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Two-way ANOVA for mixed measures 2 Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Multivariate ANOVA (MANOVA) Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Multivariate ANOVA (MANOVA) 2 Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Factor analysis Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Factor analysis 2 Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Factor analysis 3 Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Discriminant analysis Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Discriminant analysis 2 Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
17 Final Exam and submission of homework Exam preparation Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 3 42
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 5 70
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 15 15
Final Exam 1 30 30
Total Workload (Hour) 157
Total Workload / 25 (h) 6,28
ECTS 6 ECTS

Update Time: 23.11.2022 10:17