Information
Code | İTSS700 |
Name | Seminar |
Term | 2022-2023 Academic Year |
Semester | . Semester |
Duration (T+A) | 0-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 6 ECTS |
National Credit | 0 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Yüksek Lisans Dersi |
Type | Seminer |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator |
Course Goal / Objective
To provide students to perform orijinal works by reviewing literature about their interests.
Course Content
Students determine their interest fields, review the literature, evaluate, plan the reseach process and report their studies.
Course Precondition
To have taken compulsory and optional courses.
Resources
"Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002. " "Üstdal, Muzaffer ve Kural Gülbahar. Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Nasıl Yazılır, İstanbul: Beta Basım Yayım, 1997 " Ankara Üniversitesi, SBE, Lisansüstü Tez Yazım Kuralları, Ankara, 2006, http://www.ankara.edu.tr/institutes/sosyal/tez_ onerisi_hazirlama_ yonergesi.html (13 Mayıs 2006). California Berkeley University Library (2009). APA Style Citations (American Psychological Association). Erişim: [http://www.lib.berkeley.edu/instruct/guides/apastyle.pdf]. EriGim Tarihi: 29 Ağustos 2009. Day, A. Robert. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay (çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları, 2003. Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. 8. Basım, Ankara: Alkm Yayınevi , 1995. Kuş, E. (2003). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
Notes
Murray Rowenna Anı Yayıncılık, Tez nasıl yazılır? (Çeviren :Şakir Çınkır) Ankara,2016
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Review and evaluate national and international literature about interested field. |
LO02 | Develop research proposal based on literature review. |
LO03 | Determine a subject from proposals and prepare a report about this subject. |
LO04 | Present and discuss research report. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Recognizes and uses classical sources related to sub-disciplines of Islamic History and Arts Department. | 5 |
PLO02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Achieves the ability to follow contemporary domestic and foreign publications related to the field. | 4 |
PLO03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Can approach the problems related to the field with a critical mindset and perspective. | 4 |
PLO04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gains the ability of re-interpreting and reproducing the knowledge which is learnt during the MA program, | 3 |
PLO05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gains the ability of forming the topic in academic studies and of composing it in a logical framework, | 4 |
PLO06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gains the ability of benefiting from technological facilities (press, visual, audio, etc ) for accessing and using the academic studies during the MA program, | 3 |
PLO07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gains the ability of keeping scientific, cultural and moral values in these academic studies and of internalizing them, | 5 |
PLO08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Be open to interdisciplinary approaches by making use of theological sciences and other branches of science. | 3 |
PLO09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Gains the ability to carry out a work that requires expertise in the field of Islamic history and arts independently and as a team member. | 2 |
PLO10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Understands that Islamic culture and civilization is a whole with science, history, art, music and literature. | 3 |
PLO11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | The sub-disciplines of the Department of Islamic History Arts have common knowledge and competencies in the fields of Islamic History, Turkish-Islamic Literature, Turkish-Islamic Arts and Turkish Religious Music. | 2 |
PLO12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uses the skills of working with an individual team in national and international projects related to her field. | 3 |
PLO13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Learns the basic knowledge and approaches related to the sub-disciplines of the Department of Islamic History and Arts. | 3 |
PLO14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | continues its scientific activities in accordance with ethical rules. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Literature review I | Report (Including Preparation and presentation Time) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Literature review II | Report (Including Preparation and presentation Time) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
3 | Literature review III | Report (Including Preparation and presentation Time) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Preparation of the research and writing of the report I | Report (Including Preparation and presentation Time) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Determining subject and discussion I | Report (Including Preparation and presentation Time) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
6 | Determining subject and discussion II | Report (Including Preparation and presentation Time) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
7 | Determining subject and discussion III | Report (Including Preparation and presentation Time) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
8 | Specifying reseach proposal and writing report II | Report (Including Preparation and presentation Time) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Specifying reseach proposal and writing report III | Report (Including Preparation and presentation Time) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Specifying reseach proposal and writing report IV | Report (Including Preparation and presentation Time) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Specifying reseach proposal and writing report V | Report (Including Preparation and presentation Time) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Specifying reseach proposal and writing report VI | Report (Including Preparation and presentation Time) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Specifying reseach proposal and writing report VII | Report (Including Preparation and presentation Time) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Specifying reseach proposal and writing report VIII | Report (Including Preparation and presentation Time) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
15 | Specifying reseach proposal and writing report I | Report (Including Preparation and presentation Time) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Presenting and defending the report II | Report (Including Preparation and presentation Time) | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Presenting the report | Report (Including Preparation and presentation Time) | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 15 | 4 | 60 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 15 | 5 | 75 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 1 | 5 | 5 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 0 | 0 | 0 |
Final Exam | 1 | 20 | 20 |
Total Workload (Hour) | 160 | ||
Total Workload / 25 (h) | 6,40 | ||
ECTS | 6 ECTS |