Information
Code | YLARKS701 |
Name | Seminar |
Term | 2022-2023 Academic Year |
Term | Spring |
Duration (T+A) | 0-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 6 ECTS |
National Credit | 0 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Yüksek Lisans Dersi |
Type | Seminer |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | |
Course Instructor |
1 |
Course Goal / Objective
To provide the student with the ability to do academic work on a subject, to write articles and to make presentations.
Course Content
The content of the course is to evaluate the information obtained by scientific research methods, to prepare the results obtained in the form of articles and presentations.
Course Precondition
None
Resources
Day, R. 2005, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, TÜBİTAK Yayınları, Ankara,
Notes
Related publications
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Know how to conduct scientific research |
LO02 | Recalls scientific research methods |
LO03 | Gain the ability to access the information they are looking for |
LO04 | Understands the ethical rules of publication |
LO05 | Gains the ability to make oral and written presentations |
LO06 | Reaches the competence to prepare a scientific article |
LO07 | Evaluates research findings |
LO08 | Defends the results of the research |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | To have information about current research methods, to evaluate information | 5 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | To be able to apply analytical methods | 4 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | To be able to explain the results of information with information technology | 5 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | To be able to do microscopic studies | |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | To gain the competence to work with people from different disciplines | 2 |
PLO06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | To be able to participate in discussions about the archaeological findings and the formation of the archaeological lands in the excavation area and their relations with the environment | 4 |
PLO07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | To be able to transfer the process and results of the studies to the researchers in different disciplines in national and international work environments. | 3 |
PLO08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | To be able to make archaeometric measurements of archaeological finds from the excavation areas and the archaeo-environmental features of soils with the help of nature and science | 4 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Determination of the research topic | Related publications | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Scientific Research Methods | Related publications | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Article writing techniques | Related publications | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Presentation techniques | Related publications | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Literature research on the subject | Related publications | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Reading sources related to the subject | Articles related to the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Classifying the sources related to the subject | Other scientific publications related to the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Taking notes from source information related to the subject | Identification of resources related to the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
9 | Writing sources related to the subject | Collecting all resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Literature review on the subject | Writing footnotes from books and articles | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Identifying the main and sub-topics of the topic | Selection of main and sub-headings | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Writing the sections of the study topic | Organization of reading texts for the main chapters | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Writing sub-sections of the study topic | Organizing reading texts for sub-sections | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Reading parts of the text | Checking the main chapters according to spelling rules | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Reading sub-sections of the text | Checking sub-sections according to spelling rules | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final check of the text | Organizing missing information of books, articles and other scientific publications | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Presentation and evaluation | Finalization of the Study | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 5 | 70 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 5 | 70 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 5 | 5 |
Final Exam | 1 | 15 | 15 |
Total Workload (Hour) | 160 | ||
Total Workload / 25 (h) | 6,40 | ||
ECTS | 6 ECTS |