Information
Code | ARK541 |
Name | Archeology of Kizzuwatna at second millennium B.C. |
Term | 2022-2023 Academic Year |
Semester | . Semester |
Duration (T+A) | 4-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 6 ECTS |
National Credit | 4 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Yüksek Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER |
Course Goal / Objective
The aim of the course is to educate researchers who have knowledge about how important the Cilicia region has been for thousands of years and how the civilizations have lived in the region.
Course Content
Geographical and geomorphological features of the Kizzuwatna country, history of research and excavation, historical geography and history in the light of written documents, starting from the surface survey and interpretation of the results obtained from excavations are the content of the course.
Course Precondition
Not available
Resources
course material
Notes
Ünal, A.-Girginer, K.S. 2007, Kilikya-Çukurova, İstanbul.
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Understands the importance of Cilicia |
LO02 | Categorize the characteristics of cultures in the region |
LO03 | Analyzes the independent Kizzuwatna kingdom established in the region |
LO04 | Evaluates the relations of Kizzuwatna kingdom with Hittites |
LO05 | Analyze the results of excavations in the region |
LO06 | Identifies detected materials in interregional relations |
LO07 | Understand the importance of Kizzuwatna for Hittites |
LO08 | Reviews Hitit-Kizzuwatna material |
LO09 | Evaluates materials from environmental regions of Kizzuwatna with interdisciplinary studies |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | To have information about current research methods, to evaluate information | |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | To be able to apply analytical methods | 2 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | To be able to explain the results of information with information technology | 3 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | To be able to do microscopic studies | |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | To gain the competence to work with people from different disciplines | 3 |
PLO06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | To be able to participate in discussions about the archaeological findings and the formation of the archaeological lands in the excavation area and their relations with the environment | 4 |
PLO07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | To be able to transfer the process and results of the studies to the researchers in different disciplines in national and international work environments. | 3 |
PLO08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | To be able to make archaeometric measurements of archaeological finds from the excavation areas and the archaeo-environmental features of soils with the help of nature and science |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Geographical and geomorphological features of Cilicia | A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. The supply of the book. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Information from the ancient writers and travelers about the geographical features of Cilicia | A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. Read and investigate the subject to be processed. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Cilician division and the oldest names | A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. Read and investigate the subject to be processed. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Surveys in Cilicia | A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. Read and investigate the subject to be processed. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Excavations in Cilicia | A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. Read and investigate the subject to be processed. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Paleolithic and Neolithic periods in Cilicia | A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. Read and investigate the subject to be processed. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Chalcolithic Age of Cilicia | A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. Read and investigate the subject to be processed. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | quantification and consideration | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | The Kingdom of Cilicia and Kizzuwatna in the Middle Bronze Age | A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-ÇukurRead and investigate the subject to be processed.ova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Old Hittite Kizzuwatna relations | A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. Read and investigate the subject to be processed. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kizzuwatna during the Hittite Empire | A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. Read and investigate the subject to be processed. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kizzuwatna and Northern Syria relations | A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. Read and investigate the subject to be processed. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Hurries in Kizzuwatna | A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. Read and investigate the subject to be processed. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | The place and importance of Kizzuwatna in Anatolian Archeology | A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. Read and investigate the subject to be processed. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Cilicia region after Kizzuwatna: General Evaluation | A.Ünal-K.Serdar Girginer: Kilikya-Çukurova, İlk Çağlardan Osmanlılar Dönemine Kadar Kilikya'da Tarihi Coğrafya, Tarih ve Arkeoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2007. Read and investigate the subject to be processed. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Term Exams | quantification and consideration | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Term Exams | quantification and consideration | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 4 | 56 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 4 | 56 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 12 | 12 |
Final Exam | 1 | 28 | 28 |
Total Workload (Hour) | 152 | ||
Total Workload / 25 (h) | 6,08 | ||
ECTS | 6 ECTS |