Information
Code | BSB609 |
Name | |
Term | 2022-2023 Academic Year |
Semester | . Semester |
Duration (T+A) | 3-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 5 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Doktora Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Prof. Dr. AHMET DOĞANAY |
Course Goal / Objective
The main purpose of this course is identifying the appropriate multivariate statistical technique related to problems, entering the data appropriately and gaining skills to interpretate and present by analysing
Course Content
Assumptions of multivariate statistical techniques, Simple and multiple linear regression, Logistic regression, Two-way ANOVA for mixed measures, Multivariate ANOVA (MANOVA), Factor analysis,Discriminant analysis
Course Precondition
None
Resources
Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. vr Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi.
Notes
Williams, F. (1992). Reasoning with statistics: How to read quantitative research. Fort Worth Philadelphia: Harcaurt Brace Javanovich College Publishers Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Identifies the appropriate multivariate statistical technique related to problems. |
LO02 | Enters the data appropriately. |
LO03 | Analyses the data appropriately. |
LO04 | Interpretates the finding appropriately. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gains competence in sports sciences. | |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Specializes in the theory, concepts, principles and methods on which the basic subjects of sports sciences are based. | |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gain professional knowledge and skills to contribute to the development of sports in the areas of coaching, physical education, sports management, health, tourism and other sectors. | |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gains the ability to work in interdisciplinary areas. | |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Follow the literature related to sports science at national and international level. | 4 |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gain the ability to reach new syntheses by doing independent and original scientific research. | 5 |
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Students can share their knowledge and convey what they have learned. | |
PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Students can use their knowledge and competence for the benefit of society within the framework of ethical principles. | |
PLO09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Define the problems of the field and produce analytical solutions. | 4 |
PLO10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Students can make original studies that can bring innovation to sports science. | 4 |
PLO11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Students will be able to follow technological developments in sports sciences and apply these developments in their field. | |
PLO12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Students can take part in projects in different fields of sports science and can approach the problems in a holistic manner. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Assumptions of multivariate statistical techniques | Searching related sources. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Assumptions of multivariate statistical techniques 2 | Searching related sources. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Simple and multiple linear regression | Searching related sources. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Simple and multiple linear regression 2 | Searching related sources. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Logistic regression | Searching related sources. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Logistic regression 2 | Searching related sources. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Two-way ANOVA for mixed measures | Searching related sources. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Midterm Exam | Exam preparation | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Two-way ANOVA for mixed measures 2 | Searching related sources. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Multivariate ANOVA (MANOVA) | Searching related sources. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Multivariate ANOVA (MANOVA) 2 | Searching related sources. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Factor analysis | Searching related sources. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Factor analysis 2 | Searching related sources. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Factor analysis 3 | Searching related sources. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Discriminant analysis | Searching related sources. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Discriminant analysis 2 | Searching related sources. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
17 | Final Exam and submission of homework | Exam preparation | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 3 | 42 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 12 | 12 |
Final Exam | 1 | 18 | 18 |
Total Workload (Hour) | 114 | ||
Total Workload / 25 (h) | 4,56 | ||
ECTS | 5 ECTS |