Information
Code | BFZ662 |
Name | Evoked potentials-II |
Term | 2022-2023 Academic Year |
Semester | . Semester |
Duration (T+A) | 2-2 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 5 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Doktora Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Prof.Dr. İSMAİL GÜNAY |
Course Goal / Objective
To teach the basic methods of biophysics measurement
Course Content
Electrical measuring instruments, oscilloscope, recorder, oscillograph, plotter, pH meter, conductivity meter, strain gauge and transducers, isometric-isotonic-axotonic transducers, temperature, pressure and other transducers, electronic and magnetic stimulators, mechanical plantar test system, thermal plantar test system, sound intensity, light intensity, amount of radiation, microelectrode and voltage clamp method, magnetic stimulator, homework
Course Precondition
The lesson has no prerequisites
Resources
Lecture notes (For Medical Faculty Students - İsmail Günay) Biophysics (Ferit Pehlivan) Biophysics (Gürbüz Çelebi)
Notes
Internet Search
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Know basic biophysical measurement methods |
LO02 | Knows tools and methods to print biosignals |
LO03 | Knows tools and methods to show biosignals |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | To learn the basic information about the field | 5 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | To be able to establish experimental work in laboratory | 5 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | To prepare a project proposal by itself | 3 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | To plan an experimental research | 4 |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | To make a report as a result of the research | 4 |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | To be able to interpret research findings | 4 |
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Having analytical thinking mechanism related to the field Accessing reliable information Creating and writing a research project Study and research based on ethic values | 5 |
PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ability to transfer the theoretical knowledge to the audience in a systematic way | 5 |
PLO09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | To have scientific thought systematic about the profession | 5 |
PLO10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek | 5 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Electrical measuring instruments: AVOmeter (ammeter, voltmeter, ohmmeter) | Reads the relevant chapter before class | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Electrical measuring instruments: AVOmeter (ammeter, voltmeter, ohmmeter) | Reads the relevant chapter before class | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Measuring magnetic field Strength | Reads the relevant chapter before class | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Measuring the magnetic field strength emitted by mobile phones | Reads the relevant chapter before class | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Measuring sound intensity | Reads the relevant chapter before class | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Measuring light intensity | Reads the relevant chapter before class | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Ortamın Radyasyon miktarını ölçme | Reads the relevant chapter before class | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Stimulator | Reads the relevant chapter before class | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Amplifier | Reads the relevant chapter before class | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Transducers | Reads the relevant chapter before class | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Electronic and magnetic stimulators | Reads the relevant chapter before class | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Intracellular recording methods | Reads the relevant chapter before class | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Microelectrode, voltage clamp methods | Reads the relevant chapter before class | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Studies with intracellular recording methods (Homework) | Reads the relevant chapter before class | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 4 | 56 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 3 | 42 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 1 | 3 | 3 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 8 | 8 |
Final Exam | 1 | 16 | 16 |
Total Workload (Hour) | 125 | ||
Total Workload / 25 (h) | 5,00 | ||
ECTS | 5 ECTS |