Information
Code | FİZ525 |
Name | |
Term | 2022-2023 Academic Year |
Semester | . Semester |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 4 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Yüksek Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator |
Course Goal / Objective
Stress models in experimental animals will be described. Physiopathological processes will be explained.
Course Content
Establishing stress models in experimental animals, explaining the physiopathological processes in these models.
Course Precondition
none
Resources
Lecture notes
Notes
Basic physiology
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Explain the physiology of the nervous system |
LO02 | Explain basic cell physiology |
LO03 | Explain the stress mechanisms in the nervous system |
LO04 | Identify stress-related hormones in the nervous system |
LO05 | Explain the physiological parameters of experimental animals |
LO06 | Describes stress patterns in experimental animals |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Understands the basic information about the field | 1 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Performs a scientific study on its own | |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Interprets the results of the performed scientific study | 1 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Make a report of the scientific study results | |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Works in the laboratory and conducts research | 3 |
PLO06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Have analytical thinking mechanism related to the field | 2 |
PLO07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Achieves reliable information | 2 |
PLO08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Creates and writes a research project | |
PLO09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Works according to ethical values and conducts research | |
PLO10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Systematically conveys the theoretical knowledge to the audience | |
PLO11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Transfers the information effectively to the public | |
PLO12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Have the scientific thinking systematic about the profession |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Basic cell physiology | Review of lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Communication in nerve cells | Reviewing lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | electrical conduction in nerves | Review of lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | limbic system physiology | Review of lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Thalamus | Reviewing lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Hypothalamus | Reviewing lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Hypothalamo-pituitary axis | Reviewing lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Mid-Term Exam | Reviewing lecture notes | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Hypothalamo-pituitary axis-I | Reviewing lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Experimental animal physiological parameters | Reviewing lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Experimental animal physiological parameters-I | Reviewing lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Maternal deprivation in experimental animals | Reviewing lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Thermal stress in experimental animals | Reviewing lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Light stress in experimental animals | Reviewing lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Tail hanging stress in experimental animals | Reviewing lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Term Exams | Reviewing lecture notes | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Term Exams | Reviewing lecture notes | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 2 | 28 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 1 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 8 | 8 |
Final Exam | 1 | 24 | 24 |
Total Workload (Hour) | 88 | ||
Total Workload / 25 (h) | 3,52 | ||
ECTS | 4 ECTS |