Information
Code | MEDF505 |
Name | Anothomy for Physicists and Engineers |
Term | 2022-2023 Academic Year |
Term | Spring |
Duration (T+A) | 3-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 7 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Yüksek Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Prof.Dr. İSMAİL GÜNAY |
Course Instructor |
1 |
Course Goal / Objective
To give the structure of human body together with macroscopic and cross-sectional anatomy.
Course Content
A systematic approach to the study of the human body in relation to medical imaging: skeletal (movement) system, respiratory system, cardiovascular system, digestive system, excretory system, head and neck, central nervous system. The lessons are strengthened by two- and three-dimensional functional image samples (CT, MRI, PET, SPECT, US, etc.) to be seen in clinics.
Course Precondition
There are no course prerequisites.
Resources
Dere F. Atlaslı Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji ve Yücel AH. Dere Anatomi Atlası Ders Kitabı
Notes
Oğuz Ö. Asklepios İnsan Anatomi Atlası. Akademisyen Yayınevi. Adana
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Defines human anatomy. |
LO02 | Explains general information about bones, joints, muscles, lymphatics and innervation of organs and their formations. |
LO03 | Explains the movement system and upper extremity. |
LO04 | Explains the motion system and head and neck formations. |
LO05 | Explains the circulatory and respiratory system. |
LO06 | Explains digestion and excretory system. |
LO07 | Define the internal and external structures of the nervous system. |
LO08 | Defines the endocrine and reproductive system. |
LO09 | Define special senses. |
LO10 | Defines the general knowledge about skeletal system |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Definition of human anatomy. | Reading source. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
2 | General information about bones. | Reading source. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
3 | General information about joints. | Reading source. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
4 | General information about muscles. | Reading source. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | The innervation of organs and formations. | Reading source. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme |
6 | Upper and lower extremities. | Reading source, examination of two and three dimensional functional image samples. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
7 | Anatomy of the head and neck. | Reading source, examination of two and three dimensional functional image samples. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
8 | Mid-Term Exam | Reading source, examination of two and three dimensional functional image samples. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | The circulatory system. | Reading source, examination of two and three dimensional functional image samples. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
10 | Respiratory system. | Reading source, examination of two and three dimensional functional image samples. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
11 | Digestive system. | Reading source, examination of two and three dimensional functional image samples. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
12 | Excretory system. | Reading source, examination of two and three dimensional functional image samples. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
13 | External and internal structure of nervous system. | Reading source, examination of two and three dimensional functional image samples. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
14 | Endocrine and reproductive system. | Reading source, examination of two and three dimensional functional image samples. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
15 | Special senses. | Reading source, examination of two and three dimensional functional image samples. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
16 | Term review | Reading source, examination of two and three dimensional functional image samples. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Term Exams | Reading source, examination of two and three dimensional functional image samples. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 5 | 70 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 2 | 5 | 10 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 18 | 18 |
Final Exam | 1 | 30 | 30 |
Total Workload (Hour) | 170 | ||
Total Workload / 25 (h) | 6,80 | ||
ECTS | 7 ECTS |