Information
Code | SD0436 |
Name | MEDIA AND GENDER |
Term | 2022-2023 Academic Year |
Term | Fall and Spring |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 3 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Lisans Dersi |
Mode of study | Uzaktan Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ |
Course Instructor |
Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ
(A Group)
(Ins. in Charge)
|
Course Goal / Objective
this course's aims are gender and equality
Course Content
This course about media, gender and women
Course Precondition
Resources
Elpeze Ergeç, N., Zateri, İ. (2020), “Toplumsal Cinsiyet Ve Sosyal Ağlarin Şiddeti Çoğaltan Etkisi” Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt 29, sayı 1, s.102-117
Notes
Bourdieu, P. (2015). Eril Tahakküm. 2.bsk Çev. B. Yıldız, Ankara, Turkey: Bağlam yay.
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | At the end of this course, students realize the place where women are positioned culturally, socially and economically |
LO02 | Be conscious about the ways in which roles about women are learned in the social structure |
LO03 | Establishes a relationship between women's place in society and ideological thinking |
LO04 | Women's awareness of media presentation strategies increases |
LO05 | Evaluate female representations in various media channels and media contents |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Introduction of the course, objectives and expectations of the course | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Women in society in the historical process | Ahmed, S. (2009). Bu Öteki ve Başka Ötekiler. Cogito, 58, 173-192. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
3 | The place of women in the cultural structure in the 2000s | Acar Feride (1990) Türkiyede İslamcı Hareket ve Kadın-Kadın dergileri ve Bir Grup Üniversite Öğrencisi Üzerinde Bir İnceleme. Şirin Tekeli (Der.) Kadın Bakış Açısından 1980'ler Türkiye'sinde Kadınlar, (s. 69-87) içinde. İstanbul: İletişim yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | The sexist in advertising | Bal, S . (2014). Reklamların Eskimeyen Yüzü Muhteşem Annelik Anneler Günü Reklamları Örneği . Ankara Üniversitesi İlef Dergisi , 1 (2) , 59-85 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | About sexist matters | Günay, G.,Bener, Ö. (2011). Kadınların toplumsal cinsiyet rolleri çerçevesinde aile içi yaşamı algılama biçimleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 153(153). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | sexist on work sharing | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Male and gender | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
|
9 | Cinema and gender | Kırel S (2010) Ertem Eğilmezin Namuslu Filminden Hareketle Seksenlerin Toplumsal Alanında ve Popüler Sinemasında Egemen Değerlerini ve Sinemadaki Temsillerini Sorgulamak Kurgu Online International Journal of Communication Studies 2 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | women in politic | Sancar, S. (2009). Türkiyede Feminist Çalışmaların Siyaset Bilimine Etkisi. İ.Ü Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 40, Mart, 119-132. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | communication and gender | Ünlü, D . (2019). Kişilerarası İletişim Sürecinde Toplumsal Cinsiyet Kimliği Kalıpyargılarının Belirlenmesi: İletişim Kaynağının Beden Dili Üzerinden Bir İnceleme . Erciyes İletişim Dergisi , 6 (1) , 243-262 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Violence and gender | N. ELPEZE ERGEÇ. TEORİ VE DÜŞÜNCEDEŞİDDETKADINA ŞİDDET VEMEDYA. : literaturkacademia2020 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | news and sexist | Liebet von Zoonen Medyaya Feminist Yaklaşımlar Medya Kültür Siyaset der S. İrvan, Ark, Ankara, 1997 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | students working1 | reading and writing | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | students working2 | reading. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 15 | 2 | 30 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 15 | 2 | 30 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 1 | 7 | 7 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 7 | 7 |
Final Exam | 1 | 8 | 8 |
Total Workload (Hour) | 82 | ||
Total Workload / 25 (h) | 3,28 | ||
ECTS | 3 ECTS |