Information
Code | BSB643 |
Name | |
Term | 2023-2024 Academic Year |
Term | Spring |
Duration (T+A) | 3-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 6 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Doktora Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | |
Course Instructor |
1 |
Course Goal / Objective
The main aim of this course is to learn the research methods commonly used in the field of Sport Sciences, to learn the research processes in the field of Sport Sciences, to know the concept of Broadcast Ethics and to apply it in researches.
Course Content
Main concepts and subtopics related to Research Methods and Publication Ethics in Sports Sciences
Course Precondition
The course has no prerequisites
Resources
*Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. *Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. *Altunişik, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yildirim, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya Kitabevi, Adapazarı. *Sayılı, A. (1999). Bilim tarihi. Gündoğan Yayınları. *Topdemir, H. G., & Unat, Y. (2018). Bilim tarihi. Pegem Atıf İndeksi, 001-424. *Altınkurt, Y., & Püsküllüoğlu, E. I. (2016). Bilim tarihi, sosyoloji ve psikoloji paradigmaları bağlamında eğitim yönetimi. Pegem Atıf İndeksi, 01-33. *Karma Yöntem Araştırmaları Tasarımı ve Yürütülmesi John W. Creswell , Vicki L. Plano Clark Çevirmen: Yüksel Dede , Selçuk Beşir Demir Yayınevi : Anı Yayınları
Notes
*Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. *Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. *Altunişik, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yildirim, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya Kitabevi, Adapazarı. *Sayılı, A. (1999). Bilim tarihi. Gündoğan Yayınları. *Topdemir, H. G., & Unat, Y. (2018). Bilim tarihi. Pegem Atıf İndeksi, 001-424. *Altınkurt, Y., & Püsküllüoğlu, E. I. (2016). Bilim tarihi, sosyoloji ve psikoloji paradigmaları bağlamında eğitim yönetimi. Pegem Atıf İndeksi, 01-33. *Karma Yöntem Araştırmaları Tasarımı ve Yürütülmesi John W. Creswell , Vicki L. Plano Clark Çevirmen: Yüksel Dede , Selçuk Beşir Demir Yayınevi : Anı Yayınları
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Know the research methods commonly used in the field of sports sciences |
LO02 | Learns completely the research processes in the field of Sport Sciences Knows the concept of broadcast ethics and applies it in researches |
LO03 | Knows the ethical principles to be followed in studies specific to the field of sports sciences. |
LO04 | Knows the content of the Declaration of Helsinki and applies it in the field of sports sciences. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Belirsiz | Gains the ability to work in interdisciplinary areas. | 4 |
PLO02 | Belirsiz | Gains professional knowledge and skills that will contribute to the development of sports in the fields of coaching, health, sports management, teaching skills in sports, tourism and other sectors. | |
PLO03 | Belirsiz | He/she specializes in the basic subjects specific to the field of sports sciences and the theories, concepts, principles and methods on which they are based. | |
PLO04 | Belirsiz | Gains competence in sports sciences. | |
PLO05 | Belirsiz | Follow the literature related to sports science at national and international level. | 5 |
PLO06 | Belirsiz | Gains the ability to reach new syntheses by doing independent and original scientific research. | 5 |
PLO07 | Belirsiz | She/he can share her knowledge and transfer what she has learned. | |
PLO08 | Belirsiz | They can use their knowledge and competencies for the benefit of society within the framework of ethical principles. | 4 |
PLO09 | Belirsiz | Can define the problems of the field and produce analytical solutions. | 2 |
PLO10 | Belirsiz | Can make original studies that can bring innovation to sports sciences. | 1 |
PLO11 | Belirsiz | They can follow technological developments in sports sciences and apply these developments in their field. | |
PLO12 | Belirsiz | They can take part in projects in different fields of sports sciences and approach problems holistically. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Introduction to quantitative and qualitative research designs | Reading Resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Differences Between Qualitative and Quantitative Research Designs | Reading Resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Research methods used in quantitative design-1 | Reading Resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Research methods used in quantitative design-2 | Reading Resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Research methods used in qualitative designs-1 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Research methods used in qualitative designs-2 | Reading Resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Determining the research design specific to the problem situation | Reading Resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Mid-Term Exam | Reading Resources | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Data collection tools and validity reliability concept | Reading Resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Research phases and steps | Reading Resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Citation styles and common reference systems | Reading Resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Science ethics - Legal permissions in scientific research | Reading Resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Declaration of Helsinki -1 | Reading Resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Declaration of Helsinki -2 | Reading Resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Being human before being a scientist, scientist's qualities and quantities | Reading Resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Term Exams | Reading Resources | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | Reading Resources | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 5 | 70 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 15 | 15 |
Final Exam | 1 | 30 | 30 |
Total Workload (Hour) | 157 | ||
Total Workload / 25 (h) | 6,28 | ||
ECTS | 6 ECTS |