SD0393 Personal Growth with Life Coaching

3 ECTS - 2-0 Duration (T+A)- 0. Semester- 2 National Credit

Information

Code SD0393
Name Personal Growth with Life Coaching
Term 2023-2024 Academic Year
Term Fall and Spring
Duration (T+A) 2-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 3 ECTS
National Credit 2 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Lisans Dersi
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator Prof. Dr. DERYA ÖNDER
Course Instructor Prof. Dr. DERYA ÖNDER (A Group) (Ins. in Charge)
Prof. Dr. DERYA ÖNDER (A Group) (Ins. in Charge)


Course Goal / Objective

By increasing the performance of students by realizing their own potential,is to enable them to reach the point they want to reach from where they are. In this process, the person gets to know himself and realizing their values, strengths-weaknesses, increasing listening skills and communication skills, aimed at improving motivation.

Course Content

Definition of personal development with life coaching, effective coaching tools, body language and effective communication, one-to-one coaching practices, emotional intelligence concepts in coaching, happiness and happiness selection table, Nonviolent communication, Storytelling

Course Precondition

Resources

Performans için koçluk (Sir John Whitmore) Koçluk Araçları (Umut Ahmet Tarakçı)

Notes

Hikaye anlatıcısının sırrı (Carmina Gallo)


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Depicts your strengths
LO02 Explains strengths and areas for improvement
LO03 Communication skills increase
LO04 manages her time well
LO05 Explains goals, plans and implements
LO06 Manages moments of stress more easily


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 History of Life Coaching and definition of personal development Reading lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Effective Listening Reading lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Effective Questioning Reading lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Coaching Frame: GROW model Reading lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 PersonalityInventory(Who Am I) Reading lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Values Study Reading lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 VISION for our life purpose Reading lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Mid-Term Exam Reading lecture notes Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Realizing Goals Reading lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Using Metaphor in Coaching Reading lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Body language and Effective communication Reading lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
12 Happiness and Happiness Selection Chart Reading lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Emotional intelligence in Coaching Reading lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Nonviolent Communication Reading lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Storytelling Reading lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Term Exams study for exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Term Exams syudy for exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 2 28
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 2 28
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 9 9
Final Exam 1 10 10
Total Workload (Hour) 75
Total Workload / 25 (h) 3,00
ECTS 3 ECTS

Update Time: 29.08.2023 10:51