Information
Code | SD0393 |
Name | Personal Growth with Life Coaching |
Term | 2023-2024 Academic Year |
Term | Fall and Spring |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 3 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Lisans Dersi |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Prof. Dr. DERYA ÖNDER |
Course Instructor |
Prof. Dr. DERYA ÖNDER
(A Group)
(Ins. in Charge)
Prof. Dr. DERYA ÖNDER (A Group) (Ins. in Charge) |
Course Goal / Objective
By increasing the performance of students by realizing their own potential,is to enable them to reach the point they want to reach from where they are. In this process, the person gets to know himself and realizing their values, strengths-weaknesses, increasing listening skills and communication skills, aimed at improving motivation.
Course Content
Definition of personal development with life coaching, effective coaching tools, body language and effective communication, one-to-one coaching practices, emotional intelligence concepts in coaching, happiness and happiness selection table, Nonviolent communication, Storytelling
Course Precondition
Resources
Performans için koçluk (Sir John Whitmore) Koçluk Araçları (Umut Ahmet Tarakçı)
Notes
Hikaye anlatıcısının sırrı (Carmina Gallo)
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Depicts your strengths |
LO02 | Explains strengths and areas for improvement |
LO03 | Communication skills increase |
LO04 | manages her time well |
LO05 | Explains goals, plans and implements |
LO06 | Manages moments of stress more easily |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | History of Life Coaching and definition of personal development | Reading lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Effective Listening | Reading lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Effective Questioning | Reading lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Coaching Frame: GROW model | Reading lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | PersonalityInventory(Who Am I) | Reading lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Values Study | Reading lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | VISION for our life purpose | Reading lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Mid-Term Exam | Reading lecture notes | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Realizing Goals | Reading lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Using Metaphor in Coaching | Reading lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Body language and Effective communication | Reading lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
12 | Happiness and Happiness Selection Chart | Reading lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Emotional intelligence in Coaching | Reading lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Nonviolent Communication | Reading lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Storytelling | Reading lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Term Exams | study for exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | syudy for exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 2 | 28 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 9 | 9 |
Final Exam | 1 | 10 | 10 |
Total Workload (Hour) | 75 | ||
Total Workload / 25 (h) | 3,00 | ||
ECTS | 3 ECTS |