Information
Code | EEY246 |
Name | Real Estate Appraisal Techniques |
Term | 2023-2024 Academic Year |
Semester | 4. Semester |
Duration (T+A) | 3-1 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 5 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Ön Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Öğr. Gör.Dr. ABDULAZİZ SAVUN |
Course Instructor |
Öğr. Gör.Dr. ABDULAZİZ SAVUN
(A Group)
(Ins. in Charge)
|
Course Goal / Objective
Valuation process,Valuation methods,Data collection analysis methods
Course Content
To teach the most effective way of real estate appraisal process
Course Precondition
N.a.
Resources
Gayrimenkul Değerlemesi ve Finansı, Yener Coşkun, Seçkin Yayıncılık, 1.Baskı
Notes
Abdulaziz SAVUN, Lecturer notes
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Defines the factors affecting the real estate market. |
LO02 | Know real estate valuation techniques. |
LO03 | Defines the concept of value and valuation theoretically |
LO04 | Doingreal estate valuation calculations. |
LO05 | Explain real estate valuation process. |
LO06 | Reviews Real Estate Appraisal Report. |
LO07 | Explain reporting standards. |
LO08 | Gives information about the legal dimension of real estate valuation. |
LO09 | Estimate the value using appropriate valuation methods. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Apply the knowledge of general economics to the real estate sector. | 3 |
PLO02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Know the basic level of computer software and hardware required by the field and use it in related fields. | |
PLO03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Manages immovable management, trading and marketing processes. | |
PLO04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | To be able to transfer theoretical knowledge to the problem solving process. | 2 |
PLO05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | With the sense of professional self-confidence, professional ethics and responsibility, he can conclude the duties he undertakes. | 2 |
PLO06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Have the ability to learn current information and change it to business life openly to change and innovation. | 1 |
PLO07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Students can manage the processes in mother tongue and foreign languages by using the effective communication skills and information and communication tools. | |
PLO08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Have the ability to report and interpret the tasks given in the field of professional practice as desired. | 3 |
PLO09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Has the legal knowledge about the profession and can produce solutions using them. | 2 |
PLO10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | To be able to manage the value determination studies of immovables with solution oriented. | 5 |
PLO11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Has technical knowledge about the immovable and can carry out technical information based supervision applications. | 3 |
PLO12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Manages real estate production and development activities. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Basic concepts of real estate appraisal | Reading the sources related | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
2 | Definition and usage areas of real estate appraisal | Reading the sources related | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Value definitions and types in real estate valuation | Reading the sources related | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Real estate value in Turkey | Reading the sources related | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Qualifications and responsibilities of the appraiser | Reading the sources related | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Real estate valuation principles | Reading the sources related | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Real estate appraisal process | Reading the sources related | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Mid-Term Exam | Reviewing lecture note | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Factors that affect real estate value | Reading the sources related | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
10 | Valuation can be done for what purpose | Reading the sources related | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
11 | Real estate appraisal methods | Reading the sources related | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
12 | Real estate valuation methods and applications | Reading the sources related | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
13 | Standards of real estate value | Reading the sources related | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
14 | Real estate valuation report | Reading the sources related | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
15 | Real estate report and its qualifications | Reading the sources related | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
16 | Term Exams | Reviewing lecture note | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | Reviewing lecture note | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 4 | 56 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 3 | 42 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 1 | 1 | 1 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 8 | 8 |
Final Exam | 1 | 16 | 16 |
Total Workload (Hour) | 123 | ||
Total Workload / 25 (h) | 4,92 | ||
ECTS | 5 ECTS |