Information
Code | ELT270 |
Name | Electronic Circuit Design |
Term | 2023-2024 Academic Year |
Semester | 4. Semester |
Duration (T+A) | 2-1 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 4 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Ön Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR |
Course Instructor |
Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR
(A Group)
(Ins. in Charge)
|
Course Goal / Objective
Elektronik devrelerin tasarlanıp üretiminin gerçekleştirilmesi
Course Content
PCB tasarımı ve üretimi
Course Precondition
None
Resources
Application Lecture notes - Mahir Can KAÇAR
Notes
http://www.elektroteknoloji.com/blog/baski-devre-nasil-yapilir-baski-devre-cikarma-teknikleri/ https://maker.robotistan.com/lehim-nasil-yapilir/
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Draws and simulates computer aided electrical and electronic circuit diagrams. |
LO02 | Makes computer aided printed circuit drawing and production. |
LO03 | It can detect the necessary materials for the determined circuit. |
LO04 | Solders electrical-electronic materials to the circuit board. |
LO05 | By following the fault, it produces a solution to the fault. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | To have basic, up-to-date and practical knowledge about Electronic Technologies. | |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Have knowledge about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes. | |
PLO03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Follows current developments and applications for electronic technologies and uses them effectively | |
PLO04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uses information technologies (software, program, animation, etc.) related to electronic technologies effectively. | |
PLO05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | To be able to independently solve problems and issues related to electronic technologies with an analytical and critical approach has the ability to evaluate and propose solutions. | |
PLO06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | To be able to effectively present his/her thoughts at the level of knowledge and skills through written and oral communication and express them clearly. | |
PLO07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Solving complex and unpredictable problems encountered in electronics-related applications takes responsibility as a team member. | |
PLO08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Has an awareness of career management and lifelong learning. | |
PLO09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | To have social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, implementing and announcing the results of data related to electronics. | |
PLO10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak Elektronik Teknolojileri ile ilgili bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PLO11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | It detects malfunctions that may occur in electronic devices and eliminates malfunctions. | |
PLO12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Develops programmes and applications by designing systems with microcontroller and PLC. | |
PLO13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analyzes electrical-electronic circuits. | |
PLO14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Develops applications by designing programmes with electric motors and drive systems. | |
PLO15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Explains the operation of basic analogue and digital electronic circuits. | |
PLO16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | To have basic theoretical knowledge about mathematics, science and electronics. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Introduction of the Simulation Program | material supply | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Simulation of Basic Circuits | material supply | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Simulation of Basic Circuits-2 | material supply | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Simulation of Basic Circuits-3 | material supply | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Simulation of Basic Circuits-4 | material supply | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Introduction of Printed Circuit Program | material supply | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Introduction of Printed Circuit Program-2 | material supply | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Mid-Term Exam | exam preparation | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Creating the Printed Circuit Diagram | material supply | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Gösterip Yaptırma |
10 | Creating the Printed Circuit Diagram-2 | material supply | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Gösterip Yaptırma |
11 | Printed Circuit Production | material supply | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Printed Circuit Production-2 | material supply | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Printed Circuit Production-3 | material supply | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Printed Circuit Production-4 | material supply | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Gösterip Yaptırma |
15 | Running the circuits | material supply | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Term Exams | exam preparation | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Term Exams | exam preparation | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 3 | 42 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 1 | 2 | 2 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 7 | 7 |
Final Exam | 1 | 18 | 18 |
Total Workload (Hour) | 111 | ||
Total Workload / 25 (h) | 4,44 | ||
ECTS | 4 ECTS |