Information
Code | DM007 |
Name | Biochemical Metabolisms I |
Term | 2023-2024 Academic Year |
Term | Fall |
Duration (T+A) | 3-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 6 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Yüksek Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | |
Course Instructor |
1 |
Course Goal / Objective
Gaining information about metabolic events taking place in cells
Course Content
Control of Metabolism, Carbohydrates, Enzyme Regulation, Glycolysis, Regulation of Glycolysis, Pentose Phosphate Pathway
Course Precondition
None
Resources
Lehninger, Biochemistry
Notes
Lecture notes
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Comprehends the general properties of carbohydrates |
LO02 | Knows metabolism and metabolic events |
LO03 | Understands enzymatic regulation |
LO04 | Understands the glycolysis and pentose phosphate pathway |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Having advanced knowledge of the concepts, theories and principles of the Tissue Engineering Department | 3 |
PLO02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Being equipped with advanced mathematics, science and engineering knowledge | |
PLO03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | To be able to design and perform advanced experiments in the Tissue Engineering Department; To be able to analyze and interpret the results and the data obtained. | 3 |
PLO04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Be equipped with a variety of advanced engineering techniques and skills | |
PLO05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ability to lead the definition, design, development and deployment of a product or production method | 4 |
PLO06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Being aware of the necessity of lifelong learning and being able to constantly renew oneself | 3 |
PLO07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ability to use English effectively both verbally and in writing on technical or non-technical subjects | |
PLO08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Being prone to teamwork, being able to communicate well with the environment; Ability to work efficiently as a member of a multi-faceted and interdisciplinary team | 3 |
PLO09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Being curious and innovative, aware of its technical and ethical responsibilities | |
PLO10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gains high-level skills in using research methods in studies related to the field of Tissue Engineering. | 3 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Introduction | Lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Carbohydrates-I | Lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Carbohydrates-II | Lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Carbohydrate metabolism | Lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Glycolysis-I | Lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Glycolysis-II | Lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Regulation of glycolysis | Lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | Lecture notes | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Pentose phosphate pathway | Lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Regulation of Pentose phosphate pathway | Lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Krebs cycle-I | Lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Krebs cycle-II | Lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Regulation of Krebs cycle | Lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Glycogen metabolism | Lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Regulation of glycogen metabolism | Lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Term Exams | Lecture notes | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | Lecture notes | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 5 | 70 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 5 | 70 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 1 | 5 | 5 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 5 | 5 |
Final Exam | 1 | 5 | 5 |
Total Workload (Hour) | 155 | ||
Total Workload / 25 (h) | 6,20 | ||
ECTS | 6 ECTS |