Information
Code | SD0487 |
Name | Evolution and Fossil Evidences |
Term | 2023-2024 Academic Year |
Term | Fall and Spring |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 3 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Lisans Dersi |
Label | NFE Non-Field Elective Courses (University) UCC University Common Course |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Prof. Dr. ATİKE NAZİK |
Course Instructor |
Prof. Dr. ATİKE NAZİK
(A Group)
(Ins. in Charge)
Prof. Dr. ATİKE NAZİK (A Group) (Ins. in Charge) |
Course Goal / Objective
To teach the evolution and chanching of life with fossil evidences.
Course Content
Evolution, Theories, Fossil evidences
Course Precondition
Resources
Prof.Dr. Ali DEMİRSOY, Kalıtım ve Evrim, Palme Yayınevi, Ankara Türlerin Kökeni, Charles DARWIN Steven M. Stanley, Zaman içinde yeryuvarı ve yaşam, 1989, W.H. Freeman and Company, USA Evrim, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları, Ankara Prof.Dr. Cazibe SAYAR, Paleontoloji, İTÜ Kütüphanesi, Sayı: 1435, İSTANBUL
Notes
https://evolution.berkeley.edu/ http://www.bio.utexas.edu/faculty/sjasper/Bio301M/histevolth.htm https://education.nationalgeographic.org/resource/speciation
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Tells evolution concept |
LO02 | Explains evolution theory |
LO03 | Explains knowledge of beginning of life. |
LO04 | Tells the first plant and the animal fossils |
LO05 | Explains the species concept. |
LO06 | Tells geological time and their characteristic fossils. |
LO07 | Explains the change of fossils in geological time. |
LO08 | Tells a chanching system of evolution. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Introduction, Evolution Concept | To read references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | The historical development evolution | To read references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Mechanism of evolution | To read references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Evolution evidences | To read references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Species: biological, geographicalandmorphological species. Paleontological evidences | To read references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | History of Life on Earth: First Fossils, Mass Extinctions | To read references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Invertebrates (Trilobites) in Geological Times. | To read references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Mid-Term Exam | To read references | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Invertebrates (Cephalopods) in Geological Times | To read references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Vertebrates (Fish and Amphibians) in Geological Times | To read references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Vertebrates (Reptiles and Birds) in Geological Times | To read references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Vertebrates (Mammals) in Geological Times | To read references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Vertebrates (Horses and Elephants) in Geological Times | To read references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Hominids in Geological Times | To read references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Plants in Geological Times | To read references | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Term Exams | To read references | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | To read references | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 2 | 28 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 7 | 7 |
Final Exam | 1 | 12 | 12 |
Total Workload (Hour) | 75 | ||
Total Workload / 25 (h) | 3,00 | ||
ECTS | 3 ECTS |