Information
Code | IKS303 |
Name | Public Economics I |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Semester | 5. Semester |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 5 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Dr. Öğr. Üyesi YELDA TEKGÜL |
Course Instructor |
1 |
Course Goal / Objective
Kamu ekonomisi disiplinine giriş yaparak piyasa başarısızlıklarının nedenlerini mikro analiz yöntemiyle açıklamak dersin temel amacıdır.
Course Content
Bu ders, Kamu Ekonomisi Disiplinine Tarihsel ve Analitik Perspektiften Bakış, Kurumsalcı İktisat, Kamu Kesiminin Yapısı, Bileşimi ve Büyüklüğü, Piyasa Ekonomisin İşleyiş Modeli, Ekonomide Etkinlik ve Adalet Kavramları, Toplumsal Fayda ve Maliyetlerin Ölçülmesi, Piyasa Aksaklıkları ve Devletin Rolü, Kamu Malları, Dışsallıklar, Doğal tekeller, regülasyon ve özelleştirme, Ekonomide Gelir Dağılımı ve Gelirin Yeniden Dağılımı Politikaları, Vergilemede Adalet ve Etkinliği içeirir.
Course Precondition
ön koşul yok
Resources
Hülya Kirmanoğlu Kamu Ekonomisi
Notes
Fatih Savaşan Kamu Ekonomisi
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Kamu ekonomisinin varlık nedeni açıklar |
LO02 | Piyasa başarısızlıklarını ortaya çıkaran nedenlerini analiz eder |
LO03 | Devletin ekonomiye müdahale nedenlerini sıralar |
LO04 | Kamusal mallar, dışsallıklar ve doğal tekellerin bir piyasa başarısızlığı olarak analiz eder |
LO05 | Piyasa ekonomisinin işleyiş modelinde etkinlik ve adalet kavramlarını açıklar |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Explain the importance of demand and supply in economy science and the well-running conditions of the market economy | 5 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Define the role of pricing within the event advantage of the market economy. | 5 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Define the role of the state in economy, money and financial policies, the central bank and the structure of the market. | 5 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Perceive the costs and benefits arising from the global economy | 5 |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Produce numerical and policy options when confronted with problems. | |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Use quantitative and qualitative techniques of model building, decoding and interpretation. | |
PLO07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Use the theory of economics in the analysis of economic events. | |
PLO08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Use computer programs, do synthesis and present prepared data efficiently. | 5 |
PLO09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Apply the methods of economic analysis. | 5 |
PLO10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analyze at conceptual level and acquires ability in comparing, interpreting, evaluating and synthesizing in order to develop solutions to problems | |
PLO11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Use of different sources about an unfamiliar field within academic principles, synthesize gained data and presents effectively. | |
PLO12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Take responsibility individually and / or in a team, take leadership and work effectively. | |
PLO13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Follow innovative developments in the field being aware of the necessity of lifelong learning and improving him-/herself.. | |
PLO14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Use Turkish and at least one foreign language in accordance with the requirements of academic and work life. | |
PLO15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Understand and interpret related people´s feelings, thoughts, and behaviours correctly; expresse him-/herself accurately in written and oral language. | |
PLO16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Question traditional approaches, practices and methods. | |
PLO17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Recognize and apply social, scientific and professional ethical values. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | KAMU EKONOMİSİ DİSİPLİNİNE TARİHSEL VE ANALİTİK BİR PERSPEKTİFTEN BAKIŞ | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | KAMU KESİMİNİN YAPISI, BİLEŞİMİ VE BÜYÜKLÜĞÜ | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | PİYASA EKONOMİSİNİN ETKİNLİK MODELİ:EKONOMİDE ETKİNLİK VE ADALET KAVRAMLARI | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | TOPLUMSAL FAYDA VE MALİYETLERİN ÖLÇÜLMESİ | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | KAMU MALLARI I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | KAMU MALLARI II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | DIŞSALLIKLAR | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Mid-Term Exam | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | DIŞSALLIKLAR II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | DOĞAL TEKELLER, REGÜLASYON VE ÖZELLEŞTİRME I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | DOĞAL TEKELLER, REGÜLASYON VE ÖZELLEŞTİRME II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | KAMUSAL SEÇİŞ TEORİSİ | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | EKONOMİDE GELİR DAĞILIMI VE GELİRİN YENİDEN DAĞILIMI POLİTİKALARI I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | EKONOMİDE GELİR DAĞILIMI VE GELİRİN YENİDEN DAĞILIMI POLİTİKALARI II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | VERGİLEMEDE ADALET VE ETKİNLİK | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Term Exams | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 3 | 42 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 1 | 10 | 10 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 10 | 10 |
Final Exam | 1 | 15 | 15 |
Total Workload (Hour) | 119 | ||
Total Workload / 25 (h) | 4,76 | ||
ECTS | 5 ECTS |