Information
Code | ISLS410 |
Name | Portfolio Management |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Semester | 8. Semester |
Duration (T+A) | 3-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 6 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Prof. Dr. HATİCE DOĞUKANLI |
Course Instructor |
1 2 |
Course Goal / Objective
Bu dersin genel amacı, finansal araçları tanıtmak, bunun yanında portföy konusundaki teorik ve pratik bilgileri aktararak derste bir portföy oluşturarak, gelecekte de portföy yöneticisi olmaya yardımcı olmaktır.
Course Content
Genel olarak portföy kavramının, portföy teorileri ve konuya ait istatistiksel alt yapının öğrenilmesi
Course Precondition
Yoktur
Resources
İlgili ders kitapları Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi, Baha Karan Portfolio Management and Investment Analyis, Elton and Gruber Portföy Yönetimi,Hatice Doğukanlı ve Metin Borak
Notes
İlgili ders kitapları Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi, Baha Karan Portfolio Management and Investment Analyis, Elton and Gruber Portföy Yönetimi,Hatice Doğukanlı ve Metin Borak
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Portföy kavramını tanımlamar |
LO02 | Gelenkesel portföy teoremini tanır |
LO03 | Portföy getiri ve varyansını hesaplar |
LO04 | Sermaye Varlıkları fiyatlama modeli ile hisse senedi getirilerini hesaplar |
LO05 | Arbitraj fiyatlama kuramını açıklar |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Explain the importance of demand and supply in economy science and the well-running conditions of the market economy | 5 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Define the role of pricing within the event advantage of the market economy. | 5 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Define the role of the state in economy, money and financial policies, the central bank and the structure of the market. | 5 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Perceive the costs and benefits arising from the global economy | 5 |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Produce numerical and policy options when confronted with problems. | 5 |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Use quantitative and qualitative techniques of model building, decoding and interpretation. | 5 |
PLO07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Use the theory of economics in the analysis of economic events. | |
PLO08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Use computer programs, do synthesis and present prepared data efficiently. | |
PLO09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Apply the methods of economic analysis. | |
PLO10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analyze at conceptual level and acquires ability in comparing, interpreting, evaluating and synthesizing in order to develop solutions to problems | |
PLO11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Use of different sources about an unfamiliar field within academic principles, synthesize gained data and presents effectively. | |
PLO12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Take responsibility individually and / or in a team, take leadership and work effectively. | |
PLO13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Follow innovative developments in the field being aware of the necessity of lifelong learning and improving him-/herself.. | |
PLO14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Use Turkish and at least one foreign language in accordance with the requirements of academic and work life. | |
PLO15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Understand and interpret related people´s feelings, thoughts, and behaviours correctly; expresse him-/herself accurately in written and oral language. | |
PLO16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Question traditional approaches, practices and methods. | |
PLO17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Recognize and apply social, scientific and professional ethical values. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Dersin kapsamı ve dönem ödevi hakkında bilgilenme, çeşitlendirme kavramının anlaşılması ve finansal araçların gözden geçirilmesi. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Genel olarak portföy kavramının ve bu kavramı etkileyecek istatistiksel alt yapının öğrenilmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Portföy teorilerine temel oluşturan Markowitz teorisinin ve bu teorinin alt yapısını oluşturan istatistiksel hesaplamaların öğrenilmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Portföy getiri ve varyansının hesaplanmasının öğrenilmesi (iki menkul kıymetli ve daha fazla menkul kıymetten oluşan portföy için) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Etkin sınırın tanınması, fayda ve optimum portföy kavramı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sermaye Varlıkları Fiyatlama Modeline Giriş (SVFM): varsayımları, Risksiz Getiri Oranı, sermaye pazarı doğrusu, menkul kıymet doğrusu, pazar risk primi, hisse senedi risk primi, beta | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | SVFM ile hisse senetlerinin fiyatlandırılması ve karakteristik doğrusu ile getirilerin tahmin edilmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Mid-Term Exam | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tekli İndeks Modeli ve ilgili hesaplamalar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tekli İndeks Modeli ve ilgili hesaplamalar-2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Arbitraj fiyatlama kuramı ve çoklu indeks modeli | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Portföy performansının değerlendirilmesi;Treynor, Sharpe ve Jensen performans ölçütleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Aktif-pasif portföy yönetimi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Uluslar arası çeşitlendirme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Portföy sunumları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Term Exams | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 3 | 42 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 2 | 15 | 30 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 15 | 15 |
Final Exam | 1 | 15 | 15 |
Total Workload (Hour) | 144 | ||
Total Workload / 25 (h) | 5,76 | ||
ECTS | 6 ECTS |