AR473 Various Hittite Texts I

3 ECTS - 2-0 Duration (T+A)- 7. Semester- 2 National Credit

Information

Code AR473
Name Various Hittite Texts I
Term 2024-2025 Academic Year
Semester 7. Semester
Duration (T+A) 2-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 3 ECTS
National Credit 2 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Lisans Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator Prof. Dr. RUKİYE AKDOĞAN
Course Instructor (A Group) ()


Course Goal / Objective

The Hukkana Treaty of the Hittite Period constitutes the content of this course.

Course Content

The aim of this course is to understand the agreements made during the Hittite period.

Course Precondition

No

Resources

R.Akdoğan, Huqqana Antlaşması (A Nüshası) Transkripsiyon ve Tercümesi, Höyük Dergisi 4, 2011; R.Akdoğan, Hitit Devlet Antlaşmaları ve Huqqana Antlaşması İle İlgili Bazı Notlar, B. Dinçol ve A.Dinçol'a Armağan, İstanbul, 2007.

Notes

R.Akdoğan, Hukkana Antlaşması B Nüshasına Birleşen Yeni Bir Tablet Parçası, Colloquium Anatolicum 8, 2009.


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Explains the contents of the Hittite treaty texts.
LO02 List the sections of the treaty texts.
LO03 Recognizes the first cuneiform treaties.
LO04 Analyzes the Hukkana treaty.
LO05 The witness in the covenant reveals the gods.
LO06 Defines vassal treaties.
LO07 Explains the witness gods in the covenants.
LO08 Explains the cuneiform lines of the Hukkana Treaty.


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Understands the basic knowledge of archaeology and advanced applied knowledge. 3
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Explains advanced knowledge, scientific results and problems related to scientific and application areas of archaeology.
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Classifies archaeological data and material chronologically. 3
PLO04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Examines the stylistic characteristics of archaeological material.
PLO05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uses all the skills gained in the profession of archaeology to serve society and humanity in line with national and universal needs. 4
PLO06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Interpret the advanced knowledge and skills acquired in archaeology with a holistic perspective. 3
PLO07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Records archaeological data visually and verbally using technological tools.
PLO08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takes responsibility in field studies (excavations and surveys) and projects in archaeological sites.
PLO09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Makes individual and team work in the laboratory environment where archaeological data are evaluated in written and visual form.
PLO10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Evaluates the knowledge and skills acquired in the professional field with a critical approach. 3
PLO11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Continuously improves himself/herself with the principle of lifelong development in scientific, social, artistic and cultural fields within his/her professional and individual development.
PLO12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik To be able to share information about the field with experts and non-experts using Turkish and foreign languages.
PLO13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Have professional and ethical responsibility.
PLO14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Protects historical and cultural heritage. 4
PLO15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Organize collaborative studies for problem solving with different disciplines. 4


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Explains the contents of the Hittite treaty texts. Library and internet use Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 List the sections of the treaty texts. Library and internet use Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Evaluates the first cuneiform agreements. Library and internet use Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 It shows the treaty texts in Mesopotamia. Library and internet use Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Analyzes the Hukkana treaty. Library and internet use Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Explains the witness gods in the covenants. Library and internet use Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Describes the part where treaties are read aloud. Library and internet use Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Mid-Term Exam Overview Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 It indicates the preamble of the agreements. Library and internet use Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Explains the curse and blessing formula. Library and internet use Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Defines vassal treaties. Library and internet use Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Explains the cuneiform lines of the Hukkana Treaty. Library and internet use Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Evaluates the transcriptions of the lines. Library and internet use Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Analyzes the meanings and grammatical explanations of words. Library and internet use Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 An overview Library and internet use Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Term Exams Library and internet browsing Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Term Exams Library and internet browsing Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 2 28
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 2 28
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 6 6
Final Exam 1 16 16
Total Workload (Hour) 78
Total Workload / 25 (h) 3,12
ECTS 3 ECTS

Update Time: 22.05.2024 11:38