EFMZ220 Alan Deneyimi

3 ECTS - 2-3 Duration (T+A)- 4. Semester- 3 National Credit

Information

Code EFMZ220
Name Alan Deneyimi
Term 2024-2025 Academic Year
Semester 4. Semester
Duration (T+A) 2-3 (T-A) (17 Week)
ECTS 3 ECTS
National Credit 3 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Önlisans/Lisans Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator Prof. Dr. ÖMER TUĞRUL KARA
Course Instructor
1


Course Goal / Objective

Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması derslerinin amacı, öğretmen adaylarının, öğretmenlik mesleğine daha iyi hazırlanmalarını, öğrenimleri süresince kazandıkları genel kültür, özel alan eğitimi ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgi, beceri, tutum ve alışkanlıklarını gerçek bir eğitim - öğretim ortamı içinde kullanabilme yeterliliği kazanmalarını sağlamaktır.

Course Content

Bu amaçlara ulaşılabilmesi için Eğitim Fakültesi ile Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kurumlar arasında sıkı bir işbirliğine ihtiyaç vardır. Verimli bir işbirliği ortamı ile eğitim – öğretimin planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinin belirli ilkeler çerçevesinde yürütülmesi ve üst düzeyde bir standardın oluşturulması sağlanacaktır. Öte yandan bu işbirliği teorik çalışmaların yapıldığı fakülte ile pratik hizmetlerin yürütüldüğü okul arasında bilgi ve tecrübe alışverişini temin edecektir. Böylece iki kurum birbirini etkileyerek teorik - pratik uyumunu mümkün kılacaktır.

Course Precondition

yok

Resources

Türkçe öğretim programı

Notes

Türkçe ders kitapları


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Belirlenen bir ders için öğretmenin kullandığı öğretim etkinliklerini gözlemleyebilecektir.
LO02 Öğretmenin okuldaki bir gününü gözleyebilecektir.
LO03 Öğrencinin okuldaki bir günlük çalışmalarını gözlemleyebilecektir.
LO04 Öğretmenin öğretim etkinlikleri sırasında kullandığı yönerge ve açıklamaları gözleyebilecektir.
LO05 Gözlem yapılan sınıfta sınıf yönetimi kapsamındaki uygulamaları açıklayabilecektir.
LO06 Sınıf içinde uygulanabilecek bir ders planı hazırlayabilecektir.
LO07 Öğrenci çalışmalarını değerlendirebilecektir.
LO08 Gözlem yaptığı okuldaki okul kuralları ve müdürün görevlerini açıklayabilecektir.
LO09 Okulun içinde bulunduğu toplumla ilişkilerini inceleyebilecektir.
LO10 Ders kapsamında yapılan çalışmaları yansıtan bir portfolyo hazırlayabilecektir.


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal They can explain the concepts and principles of Turkish sound, shape, sentence, text information and historical and contemporary Turkish dialects. 2
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal They can exlain the concepts and principles of basic language skills (reading, listening, speaking and writing) and grammar. 2
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal They can evaluate the periods of Turkish literature and the important people, events and the phenomena. 4
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal They can evaluate the developmental stages and their roles in the learning processes of primary 5-8 grade students. 4
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal They can use Turkish teaching program and the specific teaching strategies, methods and techniques to teach the program to Grades 5-8.
PLO06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can criticise and/or explain the characteristics of philosophical, literary and other works of art.
PLO07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can use the appropriate methods and techniques to help the students improve their higher thinking skills such as critical thinking, creative thinking and problem solving.
PLO08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı They can use the appropriate techniques and methods to help the students improve their reading, listening, speaking, smooth and aesthetic writing skills. 5
PLO09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can develop appropriate learning materials and use the information and communication technologies in this process effectively. 5
PLO10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can monitor the students´ learning processes while using the traditional methods and techniques of measurement besides the alternative measurement and evaluation methods and techniques. 3
PLO11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can take individual and group responsibility to solve the problems encountered related to classroom management.
PLO12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal They can assess their performance objectively and make up for the deficiencies in accordance with the judgments made if they have any. 2
PLO13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can acquire self-learning ability. 4
PLO14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik They can communicate effectively with students, teachers, friends, school management and parents.
PLO15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can improve themselves about the cultural and social aspects. 5
PLO16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They have the knowledge and skills required by the field of study.
PLO17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can apply the basic principles and general objectives of education. 5
PLO18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Empathy, active listening, the use of I language and conflict resolution skills, etc., which are the elements of effective communication. performs efficiently. 3
PLO19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Selects literary and instructive texts suitable for students' levels from Turkish and world literature products.
PLO20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uses information and communication technologies effectively in Turkish and foreign languages.
PLO21 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Defines problems related to Turkish teaching, conceptualizes events and phenomena, examines them with scientific methods and techniques, interprets data and develops solutions based on research.
PLO22 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Evaluates the language acquisitions of the students in a versatile way by using different methods. 4
PLO23 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği In practice, in individual and group work, he takes responsibility for solving complex problems and fulfills his task effectively.


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Organizing Term Plan and Work to be Done plan incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Determination of Application Schools and Meeting okullara gidilecek Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
3 A Teacher's Day at School 1 Türkçe ders kitapları incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
4 A Student's Day at School Türkçe ders kitapları incelenecek (6. sınıf) Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
5 Teaching Activities bulunmamaktadır Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
6 Instructions and Explanations 1 Türkçe öğretim programı Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
7 Instructions and Explanations 2 Yönergeler incelenecek Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
8 Mid-Term Exam Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Course Management and Class Control Türkçe ders kitapları incelecek (7. sınıf) Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
10 Lesson Management bulunmamaktadır Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
11 Lesson Planning Türkçe ders kitapları incelecek (7. sınıf) Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
12 Evaluation of Student Work değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
13 School Principal and School Rules yönetmelikler Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
14 School Principal ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
15 Equipment and written resources at school ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
16 Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 1 14
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 3 42
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 8 8
Final Exam 1 16 16
Total Workload (Hour) 80
Total Workload / 25 (h) 3,20
ECTS 3 ECTS

Update Time: 12.12.2024 10:28