Information
Code | İTS750 |
Name | Turkish Book Arts |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Semester | . Semester |
Duration (T+A) | 3-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 6 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Belirsiz |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Dr. Öğr. Üyesi FATMA ÖZDEMİR |
Course Goal / Objective
To be able to comprehend the place of the book in Turkish culture and the relationship between the importance given to the book and civilisation
Course Content
History of calligraphy, illumination, miniature, marbling, bookbinding and kat'ı arts
Course Precondition
none
Resources
M.Badrettin Yazır,Kalem Güzeli 1-2;Ali Rıza Özcan, Hat ve Tezhip Sanatı, CUMBUR, Müjgan, Milli Kültürümüzde Kitap Sanatları, Ankara, 1968
Notes
M.Badrettin Yazır,Kalem Güzeli 1-2;Ali Rıza Özcan, Hat ve Tezhip Sanatı, CUMBUR, Müjgan, Milli Kültürümüzde Kitap Sanatları, Ankara, 1968
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Understands the importance of the book in Turkish culture. |
LO02 | Recognises the art in handicraft books |
LO03 | Can benefit from research and publications on the theme of book arts |
LO04 | Knows the masters of book arts in history |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Recognizes and uses classical sources related to sub-disciplines of Islamic History and Arts Department. | 1 |
PLO02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Achieves the ability to follow contemporary domestic and foreign publications related to the field. | 2 |
PLO03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Can approach the problems related to the field with a critical mindset and perspective. | 2 |
PLO04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gains the ability of re-interpreting and reproducing the knowledge which is learnt during the MA program, | 3 |
PLO05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gains the ability of forming the topic in academic studies and of composing it in a logical framework, | 1 |
PLO06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gains the ability of benefiting from technological facilities (press, visual, audio, etc ) for accessing and using the academic studies during the MA program, | 2 |
PLO07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gains the ability of keeping scientific, cultural and moral values in these academic studies and of internalizing them, | 2 |
PLO08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Be open to interdisciplinary approaches by making use of theological sciences and other branches of science. | |
PLO09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Gains the ability to carry out a work that requires expertise in the field of Islamic history and arts independently and as a team member. | 2 |
PLO10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Understands that Islamic culture and civilization is a whole with science, history, art, music and literature. | 3 |
PLO11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | The sub-disciplines of the Department of Islamic History Arts have common knowledge and competencies in the fields of Islamic History, Turkish-Islamic Literature, Turkish-Islamic Arts and Turkish Religious Music. | |
PLO12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uses the skills of working with an individual team in national and international projects related to her field. | 3 |
PLO13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Learns the basic knowledge and approaches related to the sub-disciplines of the Department of Islamic History and Arts. | 2 |
PLO14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | continues its scientific activities in accordance with ethical rules. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Book in Turkish culture and civilisation | reading | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | The emergence of writing | reading | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Paper | reading | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Pen and ink | reading | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Other materials | reading | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Calligraphy and writing types | reading | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Schools | reading | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | reading | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | The art of binding | reading | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Marbling art | reading | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Katı art | reading | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Art of illumination | reading | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Miniature art | reading | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Terminology | reading | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | General evaluation | reading | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Term Exams | reading | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | reading | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 5 | 70 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 15 | 15 |
Final Exam | 1 | 30 | 30 |
Total Workload (Hour) | 157 | ||
Total Workload / 25 (h) | 6,28 | ||
ECTS | 6 ECTS |