Information
Code | FELZ209 |
Name | Thinking Education |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Semester | 3. Semester |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 2 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Öğr. Gör. GÜLSUN DÜLGEROĞLU |
Course Instructor |
Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY
(A Group)
(Ins. in Charge)
|
Course Goal / Objective
The general aim of this course is to discuss the dimensions of thinking and its importance in education and to comprehend new approaches on this subject.
Course Content
The nature of thinking; views of various thinkers on thinking; various ways of thinking; thinking education programs, philosophy programs for children and the realization of various applications, etc.
Course Precondition
None
Resources
Çocuklarla Felsefe, Nuran Direk. Küçük Prens Üzerine Düşünmek, Nuran Direk.
Notes
Çocuklar İçin Felsefe Eğitimi, Edit. B. Çotuksöken-H. Tepe
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Understands what it means to think |
LO02 | Recognizes thinking skills |
LO03 | Uses thinking skills in educational processes |
LO04 | Öğrenci düşünme becerileri öğretiminde uygun olan ve olmayan öğretmen davranışlarını açıklar. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Knows the relationships between terms and concepts related to the field of philosophy group education. | |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Realizes that problems differ from past to present | 4 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Recognizes the necessary problems of three basic fields (Philosophy, sociology, psychology) | |
PLO04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Integrates theoretical knowledge with knowledge from relevant disciplines | 3 |
PLO05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Synthesizes different discussions regarding philosophy group education | 4 |
PLO06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evaluates the problems encountered in the educational environment and daily life from the perspective of philosophy, sociology and psychology. | 3 |
PLO07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fulfills responsibility in work carried out individually or in groups. | |
PLO08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uses information about field in daily life with awareness of social responsibility. | 2 |
PLO09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Develops a positive attitude towards lifelong learning. | 5 |
PLO10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Acts in accordance with democracy, human rights, social, scientific and professional ethical values. | 3 |
PLO11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Independently addresses problems related to people, society and values | 3 |
PLO12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gains the ability to look critically | 4 |
PLO13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uses advanced information and communication technologies. | 3 |
PLO14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Monitors information in the field by using a foreign language at least at the B1 level of the European Language portfolio | |
PLO15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Can access printed and other information sources related to the field | |
PLO16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Shows sensitivity to social, philosophical and literary issues | 5 |
PLO17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Examines the subject covered during philosophy group education in logical consistency. | 3 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | What Does Thinking Mean- Basic Concepts of Thinking | An overview of related topics | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Dimensions of Thinking and the Process of Thinking | Relevant source to be read | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Types of Thinking | Relevant source to be read | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Thinking Skills | Relevant source to be read | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | The Relationship between Thinking Skills and Thinking Education | Relevant source to be read | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Thinking Education | Relevant source to be read | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Thinking Education Programs | Relevant source to be read | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | Exam preparation | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Critical Thinking 1 | Relevant source to be read | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Critical Thinking 2 | Relevant source to be read | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Creative Thinking 1 | Relevant source to be read | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Creative Thinking 2 | Relevant source to be read | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Caring Thinking 1 | Relevant source to be read | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Caring Thinking 2 | Relevant source to be read | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | General evaluation | Relevant source to be read | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Term Exams 1 | Final exam preparation | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Term Exams 2 | Final exam preparation | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 1 | 14 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 4 | 4 |
Final Exam | 1 | 8 | 8 |
Total Workload (Hour) | 54 | ||
Total Workload / 25 (h) | 2,16 | ||
ECTS | 2 ECTS |