Information
Code | RES756 |
Name | Art Education in Early Childhood II |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Semester | . Semester |
Duration (T+A) | 3-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 6 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Yüksek Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator |
Course Goal / Objective
It aims to comprehend the importance of art in early childhood and to prepare appropriate artistic activities for children in this period.
Course Content
The course examines the nature of children and the arts for early childhood.
Course Precondition
There are no prerequisites for the course.
Resources
Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi. Jill Englebright Fox ve Robert Schirrmacher
Notes
There are no other resources for the course.
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Explains the importance of art education in early childhood. |
LO02 | Explains the developmental levels of children in this period. |
LO03 | Explains how aesthetic appreciation can be developed in children in this period. |
LO04 | Prepares art activities for early childhood period. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Develops theoretical and applied knowledge at the level of expertise in the field of art education. | 3 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Discusses the interaction between disciplines related to art education. | 3 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uses the theoretical and applied knowledge at the level of expertise acquired in art-related disciplines. | |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Relates knowledge in the field of art with knowledge from different disciplines. | |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Plans scientific research on art education and evaluates the results of the research. | 3 |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Constructs and evaluates a problem in the field of art independently | |
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Produces solutions to the problems encountered in applications in the field of art. | |
PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Actively participates in or leads teamwork related to the field of art. | |
PLO09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. | |
PLO10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | It carries out art and art education studies within the framework of lifelong learning. | 2 |
PLO11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Express the developments in the fields of application and education of art and their own work in writing and orally. | 3 |
PLO12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Examines and evaluates the social relations in the field of art and the rules governing them. | |
PLO13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Knows a foreign language at a level to support her/his research in the field of art and education. | 1 |
PLO14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Shares information about the field of art orally and in writing at the national/international level. | |
PLO15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uses modern technologies required for the application and education of art. | 4 |
PLO16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Interprets, develops and evaluates strategies and policies related to arts education. | 3 |
PLO17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Carries out the stages of collecting, interpreting and announcing the data related to the field of art on the basis of ethical values. | 2 |
PLO18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Apply the knowledge and skills acquired in the field of art in interdisciplinary studies. | |
PLO19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Evaluates the developments related to art in line with national values. | |
PLO20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Develops strategy, policy and implementation plans on issues related to arts education. | 3 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Art and aesthetics in early childhood | Reading lecture texts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
2 | Early childhood art program | Reading lecture texts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Approaches in early childhood art teaching | Reading lecture texts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | Art activity planning and implementation | Reading lecture texts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Art center in early childhood | Reading lecture texts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Characteristics of the art teacher | Reading lecture texts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Process-oriented activities in art education in early childhood | Reading lecture texts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Mid-term exam | Reading lecture texys | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Two-dimensional art works | Reading lecture texts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Three dimensional works of art | Reading lecture texts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | Use of technology in art events | Reading lecture texts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Computer and art | Reading lecture texts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Photography works | Reading lecture texts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | The influence of the teacher in early childhood art education | Reading lecture texts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Out-of-school learning environments in early childhood arts education | Reading lecture texts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Final Exams | Reading lecture texts | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Final Exams | Reading lecture texts | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 5 | 70 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 4 | 8 | 32 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 3 | 3 |
Final Exam | 1 | 3 | 3 |
Total Workload (Hour) | 150 | ||
Total Workload / 25 (h) | 6,00 | ||
ECTS | 6 ECTS |