Information
Code | PM541 |
Name | Environmental Organizations and Their Policies |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Term | Fall |
Duration (T+A) | 3-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 6 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Doktora Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Prof. Dr. MUZAFFER YÜCEL |
Course Instructor |
Arş.Gör.Dr. Nermin Merve YALÇINKAYA
(A Group)
(Ins. in Charge)
|
Course Goal / Objective
Çevre sorunlarının sınır tanımamaları ve çözümlerinin uluslar arası işbirliği ile gerçekleşmesi nedeni ile ulusal ve uluslararası çevre örgütlerinin kuruluşları, yapıları, gerçekleştirdikleri çalışmalar ve politikaları tartışılır.
Course Content
Çevre sorunlarının sınır tanımamaları ve çözümlerinin uluslar arası işbirliği ile gerçekleşmesi nedeni ile Avrupa Birliği (AB), Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD), Birleşmiş Milletler Çevre Programı (UNEP), Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Kurumu (UNESCO), Dünya Sağlık Örgütü (WHO), Dünya Yaban Hayatı Koruma Fonu (WWF), Dünya Koruma Birliği (IUCN), Yeşilbarış Örgütü-(Greenpeace) gibi uluslararası ve Türkiye Erozyonla Mücadele Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı (TEMA), Çevre ve Tüketici Koruma Derneği (ÇETKO), Türkiye Çevre Vakfı (TÇV), Türkiye Tabiatını Koruma Derneği (TTKD), Doğal Hayatı Koruma Derneği (DHKD gibi ulusal çevre örgütleri ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Tarım ve Orman Bakanlığı ve taşra teşkilatları gibi kuruluşların yapıları, gerçekleştirdikleri çalışmalar ve politikaları tartışılır.
Course Precondition
None
Resources
There are many resources in Turkish and foreign languages
Notes
There are many resources in Turkish and foreign languages
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Ulusal ve uluslararası çevre örgütlerini bilir. |
LO02 | Ulusal ve uluslararası çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaları öğrenir. |
LO03 | Ulusal ve uluslararası çevre örgütlerinin politikalarını öğrenir ve tartışır. |
LO04 | Çevre örgütlerinin, ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen çevre koruma çalışmalarına katkıları konusunda bilinçlenir. |
LO05 | Sürdürülebilir kalkınmanın sağlanması için gereken çevre politikalarının oluşturulmasında çevre örgütlerinin rolünü öğrenir |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Based on Master's level qualifications, they develop their knowledge in the same or a different field at the level of expertise. | |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uses the knowledge of the principles, processes and tools of Landscape Architecture together with solutions in the professional field. | |
PLO03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | The ability to work effectively individually or in multi-disciplinary teams gains the self-confidence to take responsibility. | 5 |
PLO04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gains the ability to collect data, create methods, analyze and interpret results related to the field. | |
PLO05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | It follows the developments in science and technology and gains the ability to constantly renew itself. | |
PLO06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | He/she conveys his/her studies produced in the graduate program in written, oral and/or visual formats in national and international platforms. | |
PLO07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | He/she independently carries out a study that requires expertise in his/her field. | |
PLO08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Supervises the information obtained during the collection, interpretation, implementation and announcement of the data related to the field by considering social, scientific, cultural and ethical values. | |
PLO09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | It uses the knowledge and competence to reflect the philosophy, elements, principles and tools of landscape planning and design into the detailed landscape planning and design process. | |
PLO10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | It adopts lifelong learning as a principle in the field of Landscape Architecture. | 5 |
PLO11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uses advanced computer software, information and communication technologies at the level required by the field. | 5 |
PLO12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gains the competence to develop plans and design proposals sensitive to society, area and nature for different landscape types. | 4 |
PLO13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | To be able to develop strategy, policy and implementation plans on issues related to his/her field and evaluate the results obtained within the framework of quality processes. | |
PLO14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gains and applies the ability to identify, define, formulate and solve problems with related to the field. | |
PLO15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | It adopts the principle of complying with scientific and ethical values in all its works. | 5 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Organizational structures and duties of international environmental organizationsi | Reviewing the information packageReviewing the information package | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Studies carried out by international environmental organizations | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Uluslararası çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların çevre faktörlerinin korunmasına ve çevre politikalarının oluşturulmasına katkılarının değerlendirilmesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
4 | continue to evaluate the contribution of the work of international environmental organizations to the protection of environmental factors and the formation of environmental policies. | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Uluslararası çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların ülkemizdeki etkilerinin değerlendirilmesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
6 | Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve taşra teşkilatının görevleri, teşkilat yapısı, yaptıkları çalışmalar | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
7 | Tarım ve Orman Bakanlığı ve taşra teşkilatının görevleri, teşkilat yapısı, yaptıkları çalışmalar | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Ulusal çevre örgütlerinin kuruluş yapıları ve görevleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Ulusal çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmala | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Ulusal çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların çevre faktörlerinin korunmasına ve çevre politikalarının oluşturulmasına katkılarının değerlendirilmesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
12 | continue to evaluate the contribution of the studies carried out by national environmental organizations to the protection of environmental factors and to the formation of environmental policies. | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Ulusal çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların ülkemizdeki etkilerinin değerlendirilmesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | continue to evaluate the effects of the studies carried out by national environmental organizations in our country. | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Ulusal çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların ülkemizdeki etkilerinin değerlendirilmesine devam (II) | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 5 | 70 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 15 | 15 |
Final Exam | 1 | 30 | 30 |
Total Workload (Hour) | 157 | ||
Total Workload / 25 (h) | 6,28 | ||
ECTS | 6 ECTS |