PM541 Environmental Organizations and Their Policies

6 ECTS - 3-0 Duration (T+A)- . Semester- 3 National Credit

Information

Code PM541
Name Environmental Organizations and Their Policies
Term 2024-2025 Academic Year
Term Fall
Duration (T+A) 3-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 6 ECTS
National Credit 3 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Doktora Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator Prof. Dr. MUZAFFER YÜCEL
Course Instructor Arş.Gör.Dr. Nermin Merve YALÇINKAYA (A Group) (Ins. in Charge)


Course Goal / Objective

Çevre sorunlarının sınır tanımamaları ve çözümlerinin uluslar arası işbirliği ile gerçekleşmesi nedeni ile ulusal ve uluslararası çevre örgütlerinin kuruluşları, yapıları, gerçekleştirdikleri çalışmalar ve politikaları tartışılır.

Course Content

Çevre sorunlarının sınır tanımamaları ve çözümlerinin uluslar arası işbirliği ile gerçekleşmesi nedeni ile Avrupa Birliği (AB), Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD), Birleşmiş Milletler Çevre Programı (UNEP), Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Kurumu (UNESCO), Dünya Sağlık Örgütü (WHO), Dünya Yaban Hayatı Koruma Fonu (WWF), Dünya Koruma Birliği (IUCN), Yeşilbarış Örgütü-(Greenpeace) gibi uluslararası ve Türkiye Erozyonla Mücadele Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı (TEMA), Çevre ve Tüketici Koruma Derneği (ÇETKO), Türkiye Çevre Vakfı (TÇV), Türkiye Tabiatını Koruma Derneği (TTKD), Doğal Hayatı Koruma Derneği (DHKD gibi ulusal çevre örgütleri ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Tarım ve Orman Bakanlığı ve taşra teşkilatları gibi kuruluşların yapıları, gerçekleştirdikleri çalışmalar ve politikaları tartışılır.

Course Precondition

None

Resources

There are many resources in Turkish and foreign languages

Notes

There are many resources in Turkish and foreign languages


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Ulusal ve uluslararası çevre örgütlerini bilir.
LO02 Ulusal ve uluslararası çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaları öğrenir.
LO03 Ulusal ve uluslararası çevre örgütlerinin politikalarını öğrenir ve tartışır.
LO04 Çevre örgütlerinin, ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen çevre koruma çalışmalarına katkıları konusunda bilinçlenir.
LO05 Sürdürülebilir kalkınmanın sağlanması için gereken çevre politikalarının oluşturulmasında çevre örgütlerinin rolünü öğrenir


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Based on Master's level qualifications, they develop their knowledge in the same or a different field at the level of expertise.
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uses the knowledge of the principles, processes and tools of Landscape Architecture together with solutions in the professional field.
PLO03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı The ability to work effectively individually or in multi-disciplinary teams gains the self-confidence to take responsibility. 5
PLO04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gains the ability to collect data, create methods, analyze and interpret results related to the field.
PLO05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı It follows the developments in science and technology and gains the ability to constantly renew itself.
PLO06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı He/she conveys his/her studies produced in the graduate program in written, oral and/or visual formats in national and international platforms.
PLO07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği He/she independently carries out a study that requires expertise in his/her field.
PLO08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Supervises the information obtained during the collection, interpretation, implementation and announcement of the data related to the field by considering social, scientific, cultural and ethical values.
PLO09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği It uses the knowledge and competence to reflect the philosophy, elements, principles and tools of landscape planning and design into the detailed landscape planning and design process.
PLO10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği It adopts lifelong learning as a principle in the field of Landscape Architecture. 5
PLO11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uses advanced computer software, information and communication technologies at the level required by the field. 5
PLO12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gains the competence to develop plans and design proposals sensitive to society, area and nature for different landscape types. 4
PLO13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik To be able to develop strategy, policy and implementation plans on issues related to his/her field and evaluate the results obtained within the framework of quality processes.
PLO14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gains and applies the ability to identify, define, formulate and solve problems with related to the field.
PLO15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik It adopts the principle of complying with scientific and ethical values in all its works. 5


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Organizational structures and duties of international environmental organizationsi Reviewing the information packageReviewing the information package Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Studies carried out by international environmental organizations Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Uluslararası çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların çevre faktörlerinin korunmasına ve çevre politikalarının oluşturulmasına katkılarının değerlendirilmesi Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
4 continue to evaluate the contribution of the work of international environmental organizations to the protection of environmental factors and the formation of environmental policies. Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Uluslararası çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların ülkemizdeki etkilerinin değerlendirilmesi Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
6 Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve taşra teşkilatının görevleri, teşkilat yapısı, yaptıkları çalışmalar Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
7 Tarım ve Orman Bakanlığı ve taşra teşkilatının görevleri, teşkilat yapısı, yaptıkları çalışmalar Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Mid-Term Exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ulusal çevre örgütlerinin kuruluş yapıları ve görevleri Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Ulusal çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmala Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Ulusal çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların çevre faktörlerinin korunmasına ve çevre politikalarının oluşturulmasına katkılarının değerlendirilmesi Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
12 continue to evaluate the contribution of the studies carried out by national environmental organizations to the protection of environmental factors and to the formation of environmental policies. Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Ulusal çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların ülkemizdeki etkilerinin değerlendirilmesi Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 continue to evaluate the effects of the studies carried out by national environmental organizations in our country. Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Ulusal çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların ülkemizdeki etkilerinin değerlendirilmesine devam (II) Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 3 42
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 5 70
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 15 15
Final Exam 1 30 30
Total Workload (Hour) 157
Total Workload / 25 (h) 6,28
ECTS 6 ECTS

Update Time: 07.10.2024 06:09