Information
Code | TBS207 |
Name | Sensors and Transducers |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Semester | 3. Semester |
Duration (T+A) | 2-1 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 4 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Ön Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL |
Course Instructor |
Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL
(A Group)
(Ins. in Charge)
|
Course Goal / Objective
Gaining the knowledge and skills to use all kinds of sensors in related circuits.
Course Content
Temperature Sensors, Humidity Sensors, Velocity Sensors, Vibration Sensors, Position Sensors, Proximity Sensors, Pressure Sensors, Flow Sensors, Level Sensors, Impact (Force) Sensors
Course Precondition
none
Resources
Lecture notes
Notes
Lecture notes
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Recognizes sensors and transducers, understands their working principles |
LO02 | Ability to select and use the necessary sensors for position, level, displacement, velocity, acceleration measurement |
LO03 | Ability to select and use sensors for force, stress, pressure, flow, temperature, humidity and chemical processes |
LO04 | Recognizing and using motion detectors, light, radiation, electromagnetic field, security and fire detectors |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak. | |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak. | |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | 4 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | 4 |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | ||
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | |
PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | ||
PLO09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | |
PLO10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PLO11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | |
PLO12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. | 4 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Sensor and transducers data acquisition, physical principles of detection | Tutorial lecture | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Interface electronics | Tutorial lecture | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Position, level and displacement measurement | Tutorial lecture | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Motion detectors | Tutorial lecture | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Speed and acceleration measurement | Tutorial lecture | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Force and strain sensors | Tutorial lecture | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Pressure and flow sensors | Tutorial lecture | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | Individual study | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Weather Sensors | Tutorial lecture | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Acoustic sensors | Tutorial lecture | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Moisture sensitive and chemical sensors | Tutorial lecture | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Light and radiation detectors | Tutorial lecture | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Electromagnetic field detectors | Tutorial lecture | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Temperature sensors , Security and fire detectors | Tutorial lecture | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
15 | Time Sensors | Tutorial lecture | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Term Exams | Individual study | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | Individual study | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 3 | 42 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 7 | 7 |
Final Exam | 1 | 18 | 18 |
Total Workload (Hour) | 109 | ||
Total Workload / 25 (h) | 4,36 | ||
ECTS | 4 ECTS |