ST0039 Water Quality Criteria for Fisheries

6 ECTS - 3-0 Duration (T+A)- . Semester- 3 National Credit

Information

Code ST0039
Name Water Quality Criteria for Fisheries
Term 2024-2025 Academic Year
Term Fall
Duration (T+A) 3-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 6 ECTS
National Credit 3 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Doktora Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator
Course Instructor Prof. Dr. FATMA ÇEVİK (A Group) (Ins. in Charge)


Course Goal / Objective

Investigation of general physicochemical and biological properties of the water, evaluation of environmental factors that affect water quality in aquaculture, understand and management the effect of aquaculture on water quality , and teach aquaculture based on ecological.

Course Content

Water resources, general physicochemical and biological characteristics of water, water quality criteria for aquaculture species, related regulations, water quality requirements and management of the species .

Course Precondition

None

Resources

BOYD, C. E., 1992. Water quality management for pond fish culture. Pulatsü, S., Topçu, A., 2012. Balık Üretiminde Su Kalitesi, A.Ü. Z.F. Yayın No:1591 Egemen, Ö., 2006. Su Kalitesi. Ege Üniversitesi Yayınları, Su Ürünleri Fakültesi Yayın No:14 Yanık T., Çiltaş, A., Aras, M., 2001. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesine Giriş. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:225 Çevik, F., 2011. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesi. Ders Notları ve power point sunu BOYD, C. E., 1992. Water quality management for pond fish culture. Pulatsü, S., Topçu, A., 2012. Balık Üretiminde Su Kalitesi, A.Ü. Z.F. Yayın No:1591 Egemen, Ö., 2006. Su Kalitesi. Ege Üniversitesi Yayınları, Su Ürünleri Fakültesi Yayın No:14 Yanık T., Çiltaş, A., Aras, M., 2001. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesine Giriş. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:225 Çevik, F., 2011. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesi. Ders Notları ve power point sunu BOYD, C. E., 1992. Water quality management for pond fish culture. Pulatsü, S., Topçu, A., 2012. Balık Üretiminde Su Kalitesi, A.Ü. Z.F. Yayın No:1591 Egemen, Ö., 2006. Su Kalitesi. Ege Üniversitesi Yayınları, Su Ürünleri Fakültesi Yayın No:14 Yanık T., Çiltaş, A., Aras, M., 2001. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesine Giriş. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:225 Çevik, F., 2011. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesi. Ders Notları ve power point sunu BOYD, C. E., 1992. Water quality management for pond fish culture. Pulatsü, S., Topçu, A., 2012. Balık Üretiminde Su Kalitesi, A.Ü. Z.F. Yayın No:1591 Egemen, Ö., 2006. Su Kalitesi. Ege Üniversitesi Yayınları, Su Ürünleri Fakültesi Yayın No:14 Yanık T., Çiltaş, A., Aras, M., 2001. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesine Giriş. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:225 Çevik, F., 2011. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesi. Ders Notları ve power point sunu

Notes

Internet


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Knows the physico-chemical structure and important properties of water.
LO02 Knows the water quality requirements of aquaculture species.
LO03 Make comment about the water quality in aquaculture.
LO04 Understand and manage the effects of changes on water quality of aquaculture.
LO05 Understand and manage the impact of aquaculture on water quality.
LO06 Have conscious awareness of the ecological-based aquaculture.


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Development, deepen, and reach the level that will bring innovation to the field with original thinking and / or research with current and advanced information in the field of Fisheries Basic Sciences based on master level qualification. 4
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Understand the interdisciplinary interaction related to special expertise in Fisheries Basic Science, reach the original results with new and complex ideas, analysis, synthesis and evaluation using the expert knowledge. 4
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Evaluate and use to the current, theoretical, and practical knowledge on Basic Science with a systematic approach. 2
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Develop innovation to the field of basic science with the idea, method, design and / or application, or apply to a different area the known idea, method, design and / or application. Search, understand, adapt and apply the special topic. 3
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Make the synthesis, evaluation, and critical analysis of new and different ideas in the field of Basic Sciences, use the research methods at a high level, establish the cause-effect relationships and develop solutions to problems. 4
PLO06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Contributes to the improvement in the specialized area with Develop innovation to the field of basic science with the new idea, method, design and / or application and/or apply to specialized area an known idea, method, design and / or application with independently performing. 3
PLO07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Extend the boundaries of knowledge in the field with national and / or international refereed journals by publishing at least one scientific study on the area of Basic Sciences. Make leadership that solving problems on expertise and / or interdisciplinary area. 1
PLO08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Evaluate knowledge and skills in creative and / or with a critical approach, decide and develop new ideas and methods related to the field of Fisheries Basic Sciences. 2
PLO09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Develop a positive attitude towards lifelong learning with theoretical and practical knowledge and skills gained in the specialized areas of Basic Sciences and use for the benefit of society. 3
PLO10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Examine, develop, and replace if necessary to social relations and the norms guiding these relations by critical perspective. 2
PLO11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Defend original views on the discussion with experts on issues that specializes in the field of Basic Sciences and establish an effective communication by showing competence. 2
PLO12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Communicate and discuss in writing, both oral and visual at least one foreign language at an advanced level , uses information and communication technologies at an advanced level. 1
PLO13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği To contribute on social, scientific and cultural progress as experts on specific issues in the field of Basic Sciences by acting in accordance with ethical values. 2
PLO14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Contribute to resolution of encountered social, scientific, cultural, and ethical problems as experts on specific issues in the field of Basic Sciences and support the development of these values. 1


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Introduction, water resources Reading about subject in books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Genel su kalite parametreleri (Sıcaklık, iletkenlik, tuzluluk, oksijen, KOI, BOI) Reading about subject in books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 General water quality parameters (pH, alkalinity, hardness, calcium, magnesium) Reading about subject in books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 General water quality parameters (nitrogene forms, phosphorus) Reading about subject in books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 General water quality parameters (turbidity, biological properties) Reading about subject in books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Pollutants Reading about subject in books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Water quality requirements of commonly cultured fish species 1 Reading about subject in books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Mid-Term Exam Preparing for exam Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Water quality requirements of commonly cultured fish species 2 Reading about subject in books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Related regulations Reading about subject in books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Water quality management of water outlets of land-based aquaculture Reading about subject in books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Effects and management on water quality of cage culture Reading about subject in books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Liming Reading about subject in books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Fertilization 1 Reading about subject in books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Fertilization 2 Reading about subject in books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Term Exams Preparing for exam Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Term Exams Preparing for exam Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 3 42
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 5 70
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 15 15
Final Exam 1 30 30
Total Workload (Hour) 157
Total Workload / 25 (h) 6,28
ECTS 6 ECTS

Update Time: 16.12.2024 09:36