Information
Code | ST0039 |
Name | Water Quality Criteria for Fisheries |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Term | Fall |
Duration (T+A) | 3-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 6 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Doktora Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | |
Course Instructor |
Prof. Dr. FATMA ÇEVİK
(A Group)
(Ins. in Charge)
|
Course Goal / Objective
Investigation of general physicochemical and biological properties of the water, evaluation of environmental factors that affect water quality in aquaculture, understand and management the effect of aquaculture on water quality , and teach aquaculture based on ecological.
Course Content
Water resources, general physicochemical and biological characteristics of water, water quality criteria for aquaculture species, related regulations, water quality requirements and management of the species .
Course Precondition
None
Resources
BOYD, C. E., 1992. Water quality management for pond fish culture. Pulatsü, S., Topçu, A., 2012. Balık Üretiminde Su Kalitesi, A.Ü. Z.F. Yayın No:1591 Egemen, Ö., 2006. Su Kalitesi. Ege Üniversitesi Yayınları, Su Ürünleri Fakültesi Yayın No:14 Yanık T., Çiltaş, A., Aras, M., 2001. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesine Giriş. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:225 Çevik, F., 2011. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesi. Ders Notları ve power point sunu BOYD, C. E., 1992. Water quality management for pond fish culture. Pulatsü, S., Topçu, A., 2012. Balık Üretiminde Su Kalitesi, A.Ü. Z.F. Yayın No:1591 Egemen, Ö., 2006. Su Kalitesi. Ege Üniversitesi Yayınları, Su Ürünleri Fakültesi Yayın No:14 Yanık T., Çiltaş, A., Aras, M., 2001. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesine Giriş. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:225 Çevik, F., 2011. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesi. Ders Notları ve power point sunu BOYD, C. E., 1992. Water quality management for pond fish culture. Pulatsü, S., Topçu, A., 2012. Balık Üretiminde Su Kalitesi, A.Ü. Z.F. Yayın No:1591 Egemen, Ö., 2006. Su Kalitesi. Ege Üniversitesi Yayınları, Su Ürünleri Fakültesi Yayın No:14 Yanık T., Çiltaş, A., Aras, M., 2001. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesine Giriş. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:225 Çevik, F., 2011. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesi. Ders Notları ve power point sunu BOYD, C. E., 1992. Water quality management for pond fish culture. Pulatsü, S., Topçu, A., 2012. Balık Üretiminde Su Kalitesi, A.Ü. Z.F. Yayın No:1591 Egemen, Ö., 2006. Su Kalitesi. Ege Üniversitesi Yayınları, Su Ürünleri Fakültesi Yayın No:14 Yanık T., Çiltaş, A., Aras, M., 2001. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesine Giriş. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:225 Çevik, F., 2011. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesi. Ders Notları ve power point sunu
Notes
Internet
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Knows the physico-chemical structure and important properties of water. |
LO02 | Knows the water quality requirements of aquaculture species. |
LO03 | Make comment about the water quality in aquaculture. |
LO04 | Understand and manage the effects of changes on water quality of aquaculture. |
LO05 | Understand and manage the impact of aquaculture on water quality. |
LO06 | Have conscious awareness of the ecological-based aquaculture. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Development, deepen, and reach the level that will bring innovation to the field with original thinking and / or research with current and advanced information in the field of Fisheries Basic Sciences based on master level qualification. | 4 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Understand the interdisciplinary interaction related to special expertise in Fisheries Basic Science, reach the original results with new and complex ideas, analysis, synthesis and evaluation using the expert knowledge. | 4 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Evaluate and use to the current, theoretical, and practical knowledge on Basic Science with a systematic approach. | 2 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Develop innovation to the field of basic science with the idea, method, design and / or application, or apply to a different area the known idea, method, design and / or application. Search, understand, adapt and apply the special topic. | 3 |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Make the synthesis, evaluation, and critical analysis of new and different ideas in the field of Basic Sciences, use the research methods at a high level, establish the cause-effect relationships and develop solutions to problems. | 4 |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Contributes to the improvement in the specialized area with Develop innovation to the field of basic science with the new idea, method, design and / or application and/or apply to specialized area an known idea, method, design and / or application with independently performing. | 3 |
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Extend the boundaries of knowledge in the field with national and / or international refereed journals by publishing at least one scientific study on the area of Basic Sciences. Make leadership that solving problems on expertise and / or interdisciplinary area. | 1 |
PLO08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evaluate knowledge and skills in creative and / or with a critical approach, decide and develop new ideas and methods related to the field of Fisheries Basic Sciences. | 2 |
PLO09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Develop a positive attitude towards lifelong learning with theoretical and practical knowledge and skills gained in the specialized areas of Basic Sciences and use for the benefit of society. | 3 |
PLO10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Examine, develop, and replace if necessary to social relations and the norms guiding these relations by critical perspective. | 2 |
PLO11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Defend original views on the discussion with experts on issues that specializes in the field of Basic Sciences and establish an effective communication by showing competence. | 2 |
PLO12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Communicate and discuss in writing, both oral and visual at least one foreign language at an advanced level , uses information and communication technologies at an advanced level. | 1 |
PLO13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | To contribute on social, scientific and cultural progress as experts on specific issues in the field of Basic Sciences by acting in accordance with ethical values. | 2 |
PLO14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Contribute to resolution of encountered social, scientific, cultural, and ethical problems as experts on specific issues in the field of Basic Sciences and support the development of these values. | 1 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Introduction, water resources | Reading about subject in books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Genel su kalite parametreleri (Sıcaklık, iletkenlik, tuzluluk, oksijen, KOI, BOI) | Reading about subject in books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | General water quality parameters (pH, alkalinity, hardness, calcium, magnesium) | Reading about subject in books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | General water quality parameters (nitrogene forms, phosphorus) | Reading about subject in books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | General water quality parameters (turbidity, biological properties) | Reading about subject in books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Pollutants | Reading about subject in books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Water quality requirements of commonly cultured fish species 1 | Reading about subject in books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | Preparing for exam | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Water quality requirements of commonly cultured fish species 2 | Reading about subject in books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Related regulations | Reading about subject in books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Water quality management of water outlets of land-based aquaculture | Reading about subject in books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Effects and management on water quality of cage culture | Reading about subject in books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Liming | Reading about subject in books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Fertilization 1 | Reading about subject in books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Fertilization 2 | Reading about subject in books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Term Exams | Preparing for exam | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Term Exams | Preparing for exam | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 5 | 70 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 15 | 15 |
Final Exam | 1 | 30 | 30 |
Total Workload (Hour) | 157 | ||
Total Workload / 25 (h) | 6,28 | ||
ECTS | 6 ECTS |