Information
Code | IBT220 |
Name | SENSORS |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Semester | 4. Semester |
Duration (T+A) | 2-1 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 5 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Ön Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Öğr. Gör.Dr. NECDET HAKAN ERDOĞAN |
Course Instructor |
1 |
Course Goal / Objective
in this course,It is aimed to gain knowledge and skills to use all kinds of sensors in related circuits.
Course Content
temperature Sensors,humidity Sensors,Speed Sensors,vibration Sensors,acceleration Sensors,Position Sensors,Proximity Sensors,pressure Sensors,flow SensorsLevel Sensors,Impact (Force) Sensors
Course Precondition
There are no prerequisites.
Resources
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MEGEP ELEKTRİK ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ SENSÖRLER VE TRANSDÜSERLER
Notes
Algılayıcılar ve Dönüştürücüler Prof. Dr. Osman GÜRDAL
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Sets up the temperature, humidity sensors. |
LO02 | Sets up the Speed, vibration, acceleration, position, approach sensors. |
LO03 | Makes the installation of pressure and flow sensors. |
LO04 | Makes the installation of level sensors. |
LO05 | Makes the installation of impact sensors. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Be fully equipped in computer hardware and information processing technologies. | |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Know current technologies and associate them with different disciplines. | 2 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Have sufficient field knowledge. | 3 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Have sufficient knowledge about teaching strategies, methods and techniques related to the field. | 2 |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Able to communicate well with colleagues and surroundings. | |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Takes responsibility in individual and group work. | 3 |
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Have self-regulation skills. | |
PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Specializing in the field of computer, it provides rational and fast access to the solution thanks to its problem-solving skills. | |
PLO09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Query the information in the field of computing using scientific methods. | |
PLO10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | It provides solutions to computer problems in an equipped and effective manner. | |
PLO11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Apply modern methods and techniques by following new technological developments. | 4 |
PLO12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Takes responsibility individually and as a team member in solving problems related to her/his field. | 3 |
PLO13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Have the awareness of lifelong learning. | 3 |
PLO14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | He/she shares his/her knowledge and skills in his/her field, identified problems and solution suggestions with experts and non-experts through verbal and written communication. | 4 |
PLO15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uses information and communication technologies effectively. | 1 |
PLO16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uses enough to follow the developments in the field of computer. | |
PLO17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | In addition to professional development, it constantly improves itself in line with the need for learning in scientific, social, cultural and sports fields for personal development. | |
PLO18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Have national and universal sensitivities expressed in the Basic Law of National Education. | |
PLO19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | It acts in accordance with democracy, human rights, social, scientific and professional ethical values. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | temperature Sensors | Research on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Applications related to Temperature Sensors. | Research on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | humidity Sensors | Research on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Speed Sensors | Research on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | vibration Sensors | Research on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | acceleration Sensors | Research on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Position Sensors | Research on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Mid-Term Exam | general review | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Proximity Sensors | Research on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Applications related to Proximity Sensors. | Research on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | pressure Sensors | Research on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | flow Sensors | Research on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Level Sensors | Research on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Impact (Force) Sensors | Research on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Applications related to Impact (Force) Sensors. | Research on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Term Exams | general review | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | general review | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 4 | 56 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 8 | 8 |
Final Exam | 1 | 16 | 16 |
Total Workload (Hour) | 122 | ||
Total Workload / 25 (h) | 4,88 | ||
ECTS | 5 ECTS |