Information
Code | SAİ037 |
Name | Ready To Eat Applications on Seafood |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Semester | . Semester |
Duration (T+A) | 2-2 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 6 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Yüksek Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Öğr. Gör.Dr. ALİ SERHAT ÖZKÜTÜK |
Course Goal / Objective
Teaching the ready to eat seafood processing techniques.
Course Content
The main structure of the lecture is production steps of the ready to eat seafood products. Lecture is including; production steps of fish meatball, fish croket, fish nugget, fish sausage, fish salami, marination, fish burger and fish soup.
Course Precondition
No prerequisite for the course.
Resources
Caklı Ş. (2007). Su ürünleri İşleme Teknolojisi 1. E.Ü. Basım evi. Ege Üniversitesi Yayınları, Su Ürünleri Fakültesi yayın No:76, s:696 Caklı Ş. (2008). Su ürünleri İşleme Teknolojisi 2. E.Ü. Basım evi. E.Ü. Basım evi. Ege Üniversitesi Yayınları, Su Ürünleri Fakültesi yayın No:77, S.513 Gokoğlu N. (2002). Su ürünleri İşleme Teknolojisi. Su vakfı Yayınları S.157.
Notes
Caklı Ş. (2007). Su ürünleri İşleme Teknolojisi 1. E.Ü. Basım evi. Ege Üniversitesi Yayınları, Su Ürünleri Fakültesi yayın No:76, s:696
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Preperation different types of seafood |
LO02 | Learning the techniques of producing |
LO03 | Producing new products for industry |
LO04 | Learning the ready to eat seafood products |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deepens and improves the information based on university education up to expertise level in Fishing and Seafood Processing Technology | 4 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Comprehends interaction of expertise area in relation to interdisciplinary relationships | 2 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Comprehends interdisciplinary relationships between theoretical and applied information of their expertise to synthesize and to produce new information | 3 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Solves problems by using problem-solving and suitable methods, establishes cause and effect relationships in the process in his/her expertise. | 3 |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Is able to carry out an independent study related to fishing and seafood processing technology and assesses the results of work. | 1 |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Improves skills for independent study in their area of expertise, determinates unpredictable problems and produces methods of solutions | 1 |
PLO07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Accesses literature in their area of expertise and assesses knowledge and skill critically and leads to training. | 3 |
PLO08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Develops a positive attitude towards life long learning. | |
PLO09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Prepares written and visual presentations with technological devices in their area of expertise | 3 |
PLO10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Examines and develops social relations and norms critically and changes all if necessary | |
PLO11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Communicates both in written and verbal in one foreign language | |
PLO12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uses computer and communication technologies effectively for their expertise area. | 2 |
PLO13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Collects, assesses and publishes data related to their expertise area, cares publical, scientifical, cultural and ethicals values during data collection. | 2 |
PLO14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Develops strategy, politics and application plan in relation to expertise area and assesses the results obtained within the scope of quality process | 2 |
PLO15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Applies interdisciplinary studies with assimilated knowledge and skills for solving problem | 2 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | What does ready to eat food means | Reading lecture notes and related resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | What are the ready to eat seafood products? | Reading lecture notes and related resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Fish meat ball production | Reading lecture notes and related resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Fish croket production | Reading lecture notes and related resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Fish nugget production | Reading lecture notes and related resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Fish Burger production | Reading lecture notes and related resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Fish soup production | Reading lecture notes and related resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Mid-Term Exam | Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Fish marination | Reading lecture notes and related resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Fish sausage production | Reading lecture notes and related resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Fish salami production | Reading lecture notes and related resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Smoking Technology - Hot smoking production steps. | Reading lecture notes and related resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Smoking Technology - Cold smoking production steps. | Reading lecture notes and related resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Sushi production | Reading lecture notes and related resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Consumption and the importance of ready to eat foods | Reading lecture notes and related resources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Term Exams | Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Term Exams | Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 4 | 56 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 15 | 5 | 75 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 10 | 10 |
Final Exam | 1 | 15 | 15 |
Total Workload (Hour) | 156 | ||
Total Workload / 25 (h) | 6,24 | ||
ECTS | 6 ECTS |