Information
Code | KBB509 |
Name | Paediatric Audiology |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Term | Fall and Spring |
Duration (T+A) | 1-2 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 5 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Yüksek Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | |
Course Instructor |
1 |
Course Goal / Objective
It is aimed to gain knowledge and attitudes about the methods used in evaluating the hearing status of infants and children.
Course Content
Early diagnosis of childhood hearing loss and understanding of audiological differences
Course Precondition
NONE
Resources
Notes
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Rehabilitation and habilitation of hearing problem in paediatric period |
LO02 | Learning anatomical and physiological differences in children audiologically |
LO03 | Diagnosis and understanding the importance of hearing problems in infancy and childhood |
LO04 | Understanding the methods for the diagnosis of hearing problems in infancy and childhood |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Belirsiz |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | anatomical and physiological differences in paediatric audiology | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
|
2 | newborn hearing screening and its importance | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
|
3 | children at risk for hearing loss | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
|
4 | diseases causing conductive hearing loss in paediatric period | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
|
5 | diseases causing sensorineural hearing loss in paediatric period | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
|
6 | Behavioural audiometry | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
|
7 | otoacoustic emissions | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
|
8 | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
|
9 | acoustic impedance applications in paediatric group | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
|
10 | Auditory evoked brainstem audiometry - ABR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
|
11 | rehabilitation with hearing aids | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
|
12 | hearing aids implanted in the middle ear | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
|
13 | Bone anchored hearing aids | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
|
14 | cochlear implantation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
|
15 | Brainstem implants | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
|
16 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
|
17 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 20 | 2 | 40 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 20 | 3 | 60 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 6 | 3 | 18 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 1 | 1 |
Final Exam | 1 | 1 | 1 |
Total Workload (Hour) | 120 | ||
Total Workload / 25 (h) | 4,80 | ||
ECTS | 5 ECTS |