Information
Unit | FACULTY OF SPORT SCIENCES |
PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS TEACHING PR. | |
Code | BDNZ315 |
Name | Team Sports III (Futsal) |
Term | 2025-2026 Academic Year |
Semester | 5. Semester |
Duration (T+A) | 1-2 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 3 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Lisans Dersi |
Type | Normal |
Label | FE Field Education Courses E Elective |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Öğretmen NURİ YILDIZ |
Course Instructor |
The current term course schedule has not been prepared yet.
|
Course Goal / Objective
Futsal dersinin amacı öğrencilerin futsal temel teknik, taktik ve oyun kurallarını öğrenmesini sağlamaktır.
Course Content
Futsal sporunun tarihçesi, teknikleri, taktikleri ve futsal oyun kuralları konularını içerir.
Course Precondition
None
Resources
Futsal Teknik Taktik (Dr. Mehmet ALTIN) Türkiye Futbol Federasyonu (2023). Futsal Oyun Kuralları. Uluslararası Futbol Federasyon Birliği. Buğdaycı, S. ve Ocak, Y. (2012). Futsal (Salon Futbolu). Bedray Yayınevi.
Notes
Futsal Teknik Taktik (Dr. Mehmet ALTIN) Türkiye Futbol Federasyonu (2023). Futsal Oyun Kuralları. Uluslararası Futbol Federasyon Birliği. Buğdaycı, S. ve Ocak, Y. (2012). Futsal (Salon Futbolu). Bedray Yayınevi.
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Futsal oyun kurallarını açıklar |
LO02 | Futsala yönelik top kontrolü ve pas verme becerisi sergiler |
LO03 | Futsala yönelik çeşitli oyun durumlarında top sürme becerisini uygular |
LO04 | Futsal oyununda defansif stratejiler uygular |
LO05 | Futsala yönelik atak ve savunma becerileri sergiler |
LO06 | Futsala yönelik çeşitli pozisyonları (pivot, kanat, kaleci vb.) ve pozisyon oyuncularının özelliklerini açıklar |
LO07 | Futsal oyununda takım ile işbirliği içinde beceri sergiler |
LO08 | Futsal maçını taktiksel açıdan analiz ederek takımların güçlü ve zayıf yönlerini rapor eder |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Explains the methods and techniques suitable for the development of students' higher order thinking skills comparatively. | 2 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Explains the measurement and evaluation methods suitable for determining the physical and sporting development of pupils by relating them to developmental areas. | 3 |
PLO03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Using the knowledge and skills acquired during the programme, prepare a lesson plan including movement teaching steps appropriate to the developmental characteristics of the pupils. | |
PLO04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Design lesson plans for students with special needs using current information on physical activity and health in the field of physical education and sport. | 1 |
PLO05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Take responsibility for putting knowledge of the pedagogical foundations of physical education and sport into practice individually in the context of lifelong learning and teaching. | |
PLO06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uses information technology and scientific research methods and techniques for professional development. | |
PLO07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Designs a roadmap by incorporating scientific/technological methods and data analysis methods in the process of using appropriate tools and materials for the study and teaching of concepts and theories in the field of physical education and sport. | |
PLO08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Contributes to the social environment in which they live with a sense of community service by organising physical education and sports activities. | |
PLO09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Acquire the ability to communicate and report effectively in Turkish orally and in writing, follow information related to teaching and communicate with colleagues. | 2 |
PLO10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Solves problems related to the field in accordance with the basic principles of the Turkish National Education System, professional laws and ethical values. | |
PLO11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Carries out interdisciplinary / multidisciplinary national / international projects on the basis of the knowledge and skills acquired during the programme. | |
PLO12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Plays an active role in solving various problems (social, cultural, ethical, etc.) in the field of physical education and sport. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Program içeriğinin açıklanması ve tartışma. | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Branşın tarihçesi | Futsalın tarihsel gelişimini gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
3 | Oyun kuralları | Futsal maçı izleyerek kuralları listeleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Futsalda, topla tanışma ve top tutma teknikleri | Futsalda top kontrolü bilgilerini gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Pas ve top sürme tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları | Futsal pas ve top sürme çeşitlerine yönelik önceki bilgileri gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
6 | Aldatma ve şut tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları | Futsalda aldatma ve şut tekniğine yönelik ön bilgileri gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Kaleci tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları | Futsalda kaleci tekniklerine yönelik ön bilgileri içerir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | Futsala yönelik bilgi ve becerileri gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Oyunla teknik uygulama | Futsal teknik becerilerini ve oyuna yönelik bilgileri gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Futsalda oyun taktikleri | Futsal oyun taktikleri ve futsal oyun taktiklerini karşılaştırmaya yönelik görüşlerini yazma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Futsalda drill çalışmaları yönelik kurallar | Futsalda drill becerilerini geliştirmeye yönelik bilgileri gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Futsalda savunmaya yönelik ön bilgileri gözden geçirme | Futsalda savunmaya yönelik ön bilgileri gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Taktik çalışmalar (Hücum) | Futsalda hücuma yönelik ön bilgileri gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Taktik çalışmalar (Duran toplar) | Futsalda duran toplara yönelik ön bilgileri gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Futsal teknik, taktik ve oyun kurallarının nizami saha ve oyunda kullanımı | Futsal teknik, taktik ve oyun kurallarının nizami saha ve oyunda kullanımı | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Term Exams | Futsala yönelik bilgi ve becerileri gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Term Exams | Futsala yönelik bilgi ve becerileri gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 2 | 28 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 6 | 6 |
Final Exam | 1 | 10 | 10 |
Total Workload (Hour) | 86 | ||
Total Workload / 25 (h) | 3,44 | ||
ECTS | 3 ECTS |