Information
Code | İKT837 |
Name | Research Methods and Ethics |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Term | Fall and Spring |
Duration (T+A) | 4-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 8 ECTS |
National Credit | 4 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Doktora Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | |
Course Instructor |
1 |
Course Goal / Objective
Sosyal bilimlerde özellikle iktisattaki metodoloji konularının gelişimini tarihsel süreç içerisinde anlatma. Bu bağlamda iktisat bilimiyle ilgili temel kavramları, okulları ve yaklaşımları ortaya koyma. İktisat biliminin tarihsel olarak gelişmesiyle birlikte paradigmaların ortaya çıkış nedenlerini öğretme. Bilimsel yöntemin önemini anlatma.
Course Content
Doğa bilimleri ve sosyal bilimlerin nasıl doğduğu, bilim tanımları, temel bilimsel kavramlar ve kuramlar, başta iktisat olmak üzere sosyal bilimlerde yöntem konuları açıklanacaktır. Modern sosyal bilimlerin doğuşunda etkili olan Kopernik, Bacon, Descartes ve Newton'un katkıları da anlatılacaktır. İskoç Aydınlanması bağlamında Adam Smith'in kusursuz sosyal sistem görüşlerine yer verilecektir. Sosyolojinin kurucu babaları arasındaki yöntem farkları ve bu düşünürlerin bilimsel katkıları ortaya konulacaktır.
Course Precondition
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Resources
Scott Gordon, Sosyal Bilimlerin Tarihi ve Felsefesi, Küre yayınevi
Notes
Ders Notları
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Doğa Bilimi ile Sosyal Bilim Arasındaki Farkları Açıklar |
LO02 | Sosyal Bilimlerdeki Temel Metodolojik Kavramları Kavrar |
LO03 | Ekonomi Biliminin Nasıl Doğduğunu ve Kurucu İlkelerini Anlatır |
LO04 | Başta İktisat Olmak Üzere Sosyal Bilimlerin Kurucu Babalarının Temel Görüşlerini Açıklar |
LO05 | Ekonomi Bilimine Yöneltilen Temel Eleştirileri Anlatır |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Explains the importance of demand and supply and the conditions of the market economy to work better | |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Conducts new research that contributes to science. | |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Specifies the role of the market economy, the price advantage of the event. | |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Specifies the role of the price advantage in market economy | |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faces with challenges, produces a numerical and policy options. | |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Applies the methods of economic analysis. | |
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Acquires the ability of analyzing in the conceptual level ,compares interprets, evaluates and synthesizes ideas in order to develop solutions to the problems. | |
PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Has the knowledge of quantitative and qualitative techniques used in Economics. | |
PLO09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Builds, decodes and interprets models by using quantitative and qualitative techniques | |
PLO10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takes responsibility individually and / or in a team,leads a team and works effectively | |
PLO11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | With the awareness of the necessity of life-long learning, follows the latest developments about his field and improves himself | |
PLO12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Speaks Turkish, and at least one other foreign language in accordance with the requirements of academic and business life. | 5 |
PLO13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Recognize and apply social, scientific and professional ethical values. | 5 |
PLO14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Expresses himself/herself accurately, both orally and in writing. | 5 |
PLO15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Publishes original studies in the field of economics in scientific journals. | 5 |
PLO16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Knows where and how to find all scientific resources and data with information technologies to do research. | 5 |
PLO17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Understands the necessity and importance of research in social sciences. | 5 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Modern Sosyal Bilimlerde Temel Kavramlar | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Modern Sosyal Bilimlerde Temel Meseleler | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Modern Sosyal Bilimlerin İlkeleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Modern Sosyal Bilimlerin Doğuşu | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Modern Sosyal Bilimlerde Öncü İsimler | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Modern Sosyal Bilimlerde Önemli Okulların Ortaya Çıkışı | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Mid-Term Exam | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Sosyolojinin Kurucu Babalarının (Comte, Dilthey, Durkheim ve Weber) Katkıları | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | 18. Yüzyıl İskoç Aydınlanması | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İlerleme Fikri ve Mükemmellik | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Klasik Ekonomi Politik | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Uyumlu Düzen Fikri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Faydacılık | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Modern Sosyal Bilimlerde Önemi Yöntem Tartışmaları | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Term Exams | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Term Exams | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 3 | 42 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 3 | 20 | 60 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 20 | 20 |
Final Exam | 1 | 30 | 30 |
Total Workload (Hour) | 194 | ||
Total Workload / 25 (h) | 7,76 | ||
ECTS | 8 ECTS |