Information
Code | TBZ213 |
Name | Control Systems |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Semester | 3. Semester |
Duration (T+A) | 3-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 4 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Ön Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL |
Course Instructor |
Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL
(A Group)
(Ins. in Charge)
|
Course Goal / Objective
Learning the principles of open, closed loop and proportional-integral-derivative control systems and gaining the skills of controller applications
Course Content
Control systems, Open loop system applications Control closed loop control in DC motors Concept of feedback Simple mathematical model in closed loop Open-closed control systems applications Proportional integral control proportional derivative control proportional integral derivative control Control applications
Course Precondition
none
Resources
Lecture notes
Notes
Lecture notes
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Understanding the Open Loop Audit System |
LO02 | Learning Closed Loop Control Systems |
LO03 | To be able to describe Closed Loop Control Systems with mathematical expressions |
LO04 | Knowing the positive and negative closed loop |
LO05 | To know Proportional-Integral-Derivative Control Systems |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak. | |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak. | |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | 4 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | 4 |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | ||
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | |
PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | ||
PLO09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | |
PLO10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PLO11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | |
PLO12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. | 4 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Open Loop Control System and Automated Production | Review of key concepts from source documents | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Implementation of Open Loop Audit System | Review of key concepts from source documents | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Speed Control Methods of Direct Current Motor | Review of key concepts from source documents | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Controlling Direct Current Motor with Open Loop Control System | Review of key concepts from source documents | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Closed Loop Control System | Review of key concepts from source documents | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Feedback | Review of key concepts from source documents | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Building a Simple Mathematical Model in Closed Loop Control Systems | Review of key concepts from source documents | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | Review of key concepts from source documents | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Open-Closed Control System | Review of key concepts from source documents | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Closed loop types | Review of key concepts from source documents | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Proportional-Derivative Control System | Review of key concepts from source documents | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Proportional-Integral-Derivative Control System | Review of key concepts from source documents | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Differences Between Proportional-Integral and Proportional-Derivative Control Systems | Review of key concepts from source documents | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
14 | Proportional-Integral-Derivative Control System Usage Areas | Review of key concepts from source documents | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Proportional-Integral Derivative Control System Controllers | Review of key concepts from source documents | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Term Exams | Review of key concepts from source documents | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | Review of key concepts from source documents | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 3 | 42 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 7 | 7 |
Final Exam | 1 | 18 | 18 |
Total Workload (Hour) | 109 | ||
Total Workload / 25 (h) | 4,36 | ||
ECTS | 4 ECTS |